Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 63
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498

    Finns det intresse av "gruppköpa" haldex uppdatering?

    As topic, jag är i köpartagen på en haldexmod till min R då det känns som en bra grej att satsa på för ett aktivare liv och bättre körbarhet, kruxet är att det är hyfsat dyrt och jag tror att det går kan gå att göra ett bättre deal om någon fler är sugen på att uppdatera.

    Haldex uppdatering =
    " Med dessa uppgraderingsboxar från Haldex får du en ökad momentöverföring till bakaxeln vid gaspådrag som ger ett mer konsekvent uppträdande med ökad överstyrning.

    Den nya mjukvaran ger även en snabbare momentöverföring som påverkas av hur snabbt man trycker ner gaspedalen. Kopplingen är förberedd att överföra moment innan själva momentet levereras från motor till drivlinan.

    I högre hastigheter minskar momentet vilket ger minskad överstyrning och ger tryggare köregenskaper.

    Alla säkerhetssystem i bilen fungerar som i den ursprungliga programvaran, dvs att vid ABS-bromsning eller ESP-ingrepp kommer kopplingen att öppna helt för att undvika störning av säkerhetssystemen i bilen.

    Väljer du dessutom att köpa till reglage via kabel eller fjärrkontroll kan du när som helst byta program mellan standard/eco, sport eller race.

    Alla boxar är Plug & Play och levereras med instruktioner och tillbehör för en enkel montering."

    Finns gen 1 till Gen4 och det kan nog finnas lite att tjäna på att fler vill köpa.
    prisbild utan rabatt 7-9tkr hos den jag kikat på http://www.dli-teknik.se/index.php?s...at=667&lang=sv och det är betyligt billigare där än hos tex ACE som säljer men de svarar ju inte ens på mail ..

    Snälla alla lägg en order nu så borde det gå att fixa lite rabatt.
    Och nej jag tjänar inget på det mer än den ev rabatt som andra köpare får utan vill helt enklet få så bra pris som möjligt.
    Mvh Erik

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    ..det är betyligt billigare där än hos tex ACE som säljer men de svarar ju inte ens på mail ..
    Handlade en sådan Gen 1 ifrån dessa herrar för 1.5 år sen ungefär, då tog dom 7500:- för den, och den var värd varenda krona, klart den bästa uppgradering man kan göra sådär plug'n'play inför vintern.
    på slingriga skogsvägar där man förut höll 60-70 med ett konstigt tvekande "nos-dyk" in i kurvorna kommer man nu susandes helt kontrollerat i 130+ med ett leende på läpparna.. slut på tveksamheter.
    det var förövrigt ACE som tillsammans med haldex tog fram och testkörde dessa uppgraderings-moduler.. sedan dess har en hel drös kopior ploppat upp, men i grund å botten är det samma kod.

    att ACE inte svarar kan bero på det som finns att läsa på deras hemsida, så inte nån får för sig att dom är otrevliga:

    http://www.ace-competition.com/


    Med det sagt så tycker jag att detta är ett bra initiativ, det finns 2 personer här på hemmafronten som pratat om att köpa varsin gen 1 uppgradering inom kort.. hade det bara kommit lite snö nu så hade motiveringen stigit avsevärt =)

  3. #3
    vw-fantast
    Gäst
    Hej

    Jag kan tänka mig vara intresserad. Är det bara att plugga in som du skriver?

    Vad är skillnaden mellan generation 1 till 4?

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Citat Ursprungligen postat av vw-fantast Visa inlägg
    Hej

    Jag kan tänka mig vara intresserad. Är det bara att plugga in som du skriver?

    Vad är skillnaden mellan generation 1 till 4?
    Här finns en del info om Haldex mod

    http://forums.vwvortex.com/showthrea...ler-for-Golf-R

  5. #5
    Chesmal
    Gäst
    En Gen2 till min kanske, men självklart med Chefs alternativet fjärkontroll, allt annat känns rätt jobbigt

  6. #6
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Vi kan troligen lösa lite % om det blir mer än 5 stycken Haldex som köps!
    Vet inte om det kan bli så många men då borde vi iaf kunna lösa ca 5% vid just den beställningen via oss!
    Senast redigerad av Henrik.M den 2012-11-23 klockan 17:24. Anledning: Fixad formulering

  7. #7

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Jipii det fanns intresse skicka mig gärna PM om det är seriöst intresse så styr jag upp en förmedling av köp, Och NEJ jag tänker inte ta emot pengarna och blåsa ngn utan jag kan däremot ta emot ev beställningar där det tydligt står sort och modell givetvis lev uppgifter samt förmedla tjänsten vidare så att alla får det de vill ha och betalar direkt till leverantör.
    Mvh Erik
    som själv tänker köpa Race och inte är ett dugg intresserad av ngn eko tjafs eller så.
    Och jag aldrig agst att ACE är otrevliga på ngt sätt bara att de inte svara på mina mail de är säkert jättebra att göra med då de funnits länge på marknaden och jag har aldrig hört ngt negativt om dem heller.
    over and out /E

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Kan intyga att det här med Haldex mod är nåt av det bästa man kan göra med denna typ av 4wd bilar. Det är en j..la skillnad på driften efter i Race mod =)

  9. #9
    MiWi
    Gäst
    Hur blir skillnaden mer exakt på torr / våt / is/snötäckt vägbana?

    Verkar som att man helt slipper den påtagligt understyrda karaktären?

  10. #10
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 300
    Det blir en helt ny bil! Hade det på min tidigare S3:a och har det nu på min R36:a. Skillnaden märks inte bara vid dåligt väglag utan även på torr asfalt!
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    enorm skillnad vid acceleration, nosen reser sig inte som tidigare, utan hela bilen sätter sig och mosar iväg framåt.

    understyrningen är ett minne blott, även när man INTE gasar så känns bilen neutral i sidled.

    vid kraftig inbromsning sätter sig bilen på ett annat sätt.. den håller sig mycket mer i linje än tidigare.
    (endast när ABS:en börjar jobba så kopplar den ur bak)


    man skulle kunna säga att tidigare så var fyrhjulsdriften REAKTIV.. den greppade först när det började spinna och i övrig var bilen framhjulsdriven.
    efter mod så är den AKTIV, fyrhjulsdriften känns mycket mer konstant och förutsägbar, greppet är avsevärt ökat, och bilen beter sig precis som man förväntar sig.

    släng in ett riktigt chassi och peloquin-diff fram och bak så har du ett fäste som bräcker det mesta å lite till, oavsett bilmärke.


    noterade förresten en liten ökning i soppaförbrukning efter det att jag moddade bruksbilen.. den steg från 0.75 till 0.82 vid längre körning.. men det är värt varenda droppe extra =)

  12. #12

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Kolla där idel lovord men jag har fortfarande inte fått ett enda svar om ngn fler vill köpa en update, iofs är ju vinter inte här än inte ens i umeåtrakten och i mitt fall så är det lika mkt för bättre driv på strippen/banåka i sommar =).
    Ge er själva och bil en bra (H)julklapp nu då..

    trevlig helg på er alla // Erik

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Olsson
    Medlemsnr
    5313
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    253
    Intresse finns om priset blir bra!
    Med vänlig hälsning, Mike

  14. #14

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Definera bra pris, det är ju inte billiga grejor hur som helst och det kanske går att få ungefär 5-10% rabatt om man blir några st , blir tumskruvarna på tex Särås då för det finns inte mkt maginal att ta på grejorna till R kostar den hur som helst 7000 spänn - ev rabatt om man nöjer sig med Race varianten utan olika program att välja med fjärr.
    Men hör av dig om det känns lockande jag kommer att köpa hur som helst om det så bara blir jag som ska ha en.
    Mvh Erik

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Olsson
    Medlemsnr
    5313
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    253
    Allt under 15-20% billigare är ointressant för mig att prata om 5% kallar jag inte rabatt.
    Marknaden kan inte vara så stor så intresset för att få ut sina produkter och marknadsföra dom gratis via gtiklubben borde vara hög intressant.
    Kan tänka mig att det snart kommer eftermarknads produkter till lägre pris med samma funktion, det handlar ju bara om en omprogramering och ett sätt att välja olika programvaror beroende på körstil.
    Mike

  16. #16

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Allting är ju relativt, men om man tittar på grundpriset från vad det jag har fått jämfört med andra leverantörer så blir 5% på detta pris nog i paritet med 15-20% på andras pris. Men det är ett fritt val för alla om man tror på det eller inte, haldex har ju funnits länge men det dräller inte av uppdaterings alternativ direkt.och jag tvivlar på några budget varianter oavsett produkt. Men det är ju bara en åsikt.
    Mvh Erik

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    Citat Ursprungligen postat av Mikegti Visa inlägg
    Allt under 15-20% billigare är ointressant för mig att prata om 5% kallar jag inte rabatt.
    Marknaden kan inte vara så stor så intresset för att få ut sina produkter och marknadsföra dom gratis via gtiklubben borde vara hög intressant.
    Kan tänka mig att det snart kommer eftermarknads produkter till lägre pris med samma funktion, det handlar ju bara om en omprogramering och ett sätt att välja olika programvaror beroende på körstil.
    Mike
    dessa köps med all säkerhet direkt ifrån svenska haldex, och jag tror inte dom har nån vidare stor marginal på dessa prylar.

    5-10% blir 350-700:- kanske nån krona mer.. vilket i stort sett äts upp av frakten i 5% fallet, så visst, jag är helt med dig.. 10% då börjar det likna något iaf.

    Det handlar INTE om endast en omprogrammering, utan hela ventilhuset byts ut, samt styrdonet.
    (visst har koden läckt ut på marknaden, men man behöver nog helst hårdvaran också, det är många år sedan dessa gen 1 kom och det har ännu inte dykt upp nå vettiga alternativ)

  18. #18

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Visst är det så att 5-10% känns lite, men det är inte billigare utomlands hur som helst HPA 1099 usd + frakt/ APR 1775 USD/ KD -tuning 975eur+frakt osv, men jag undrade bara om det fanns intresse att göra någon krona och visst 350-7-900 spänn är inte en stor peng men alltid ngt.

    Rent krasst så finns det ytterst få kan kan få någon form av sponring/ gratis grejor jag har lagt ut en bra bit över 230tkr på min bil förutom bil ur egen ficka och det enda Jag fått är rabatt å delar och jobb och det är på en bil som finns på många forum worldwide som en av de absolut värsta R golfarna som byggts (hitills) på enbart BRA/ BÄTTRE/BÄST grejor så alla formar av rabatter tar iaf jag emot med varm hand och skulle någon tok vilja sponsra på riktigt med tex däck,fälgar för rejskörning , bränsle resekostnader/boende mot att få synas på / med min bil VÄLKOMNA.
    Jag driver själv företag och nuförtiden så är det väldigt få/små marginaler för sponsring/övriga utsvävningar som är svåra att räkna hem men kan folk få 15-20% på ett riktigt pressat pris så grattis till det annars så är man nog fortfarande "lurad" då det förmodligen var ett högre grundpris i början med en marginal att ta av tex HM som rear kläder från 3dje världen med 70% och ff tjänar bra med pengar.

    Men som alltid var och en har sin egen börs och fattar sina beslut om bra eller anus.
    Over and out // Erik

  19. #19

    Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Nicholas Sävenlid
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    229
    Hej

    Är det värt besväret på en gen-2 ?
    Verkar som om dom är långsammare i regleringen än gen-4, ska försöka läsa på lite mer.
    Antar det är knivigt att uppgradera gen-2 till gen-4

    /Nicholas

  20. #20

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Michel D
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    Har faktiskt gått runt i samma fundering nu och försökt tjata på några kompisar i dagsläget är vi 2 ev 3 som vill slå till mig inkluderat.
    Har några till jag bearbetar :P

    Kolla vad du kan få för pris så kan jag kolla också

    Bra fall man vet hur många som man blir totalt då bara

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 10:28
  2. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 22:26
  3. Finns "znabb" här?
    Av NeXeN i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 12:24
  4. Finns det "små" Ljuddämpare
    Av Cullberg i forum VW-forum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 09:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin