Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Niklas Carlsson
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    22

    MkV R32 DSG vill inte växla manuellt

    Har fått ett rätt jobbigt fel på min R32:a med DSG. När jag för över växelspaken till manuella läget så slutar den driva och det är som att den hamnar i friläge. Har testat att växla med paddlarna på ratten men då går den bara direkt över till auto-läget igen.
    Det är inga som helst problem med vanliga autoläget så jag misstänker att det är nåt elektroniskt fel. Motorlampan tändes när det hände men slocknade sedan någon dag senare.

    Så nu undrar jag om det är nån som vet vad felet är? Och vad det handlar om för pengar att få det fixat? Och är det möjligt att få det fixat på försäkringen som maskinfel eller räknas det som slitage?

  2. #2
    itouch
    Gäst
    Bilen har högst troligt satt en felkod som du måste läsa av först. Troligtvis är det fel på en utav paddlarna på ratten, vänster eller höger. Kan även vara fel på elektroniken i växelväljaren(växelspakens lägesgivare). Det märks på koden du förhoppningsvis får fram. Fel i dessa kan orsaka att dsgn tvingar dig att använda D-läget då det manuella läget saknar signal från någon lägesgivare.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Niklas Carlsson
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    22
    Okej. Har inte hunnit kolla några felkoder men får ta och göra det. Tänkte mest kolla om någon annan haft samma problem.

Liknande ämnen

  1. Stötdämpare R32 MKV
    Av Smurfen i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-08, 19:37
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-30, 19:10
  3. R32 DSG Airintake
    Av Cullberg i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-21, 16:30
  4. R32 Dsg
    Av tisu001 i forum VW-forum
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2008-03-07, 08:17
  5. r32 mkV chip..
    Av callawayx i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 14:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin