Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    Nto
    Gäst

    Kylfläktsproblem

    Åkte iväg o käkade på McD på middagrasten idag o allt va frid o fröjd, åkte tillbaka till jobbet o ställde bilen. Sen på eftermiddagsrasten gick jag ut för att lapa lite sol och då märker jag att min kylfläkt fortfarande går sen middagsrasten.
    Nu får jag koppla ur den varje gång jag ställer bilen för att inte dra slut på batteriet. Nån som vet vad det kan vara?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Citat Ursprungligen postat av Nto Visa inlägg
    Åkte iväg o käkade på McD på middagrasten idag o allt va frid o fröjd, åkte tillbaka till jobbet o ställde bilen. Sen på eftermiddagsrasten gick jag ut för att lapa lite sol och då märker jag att min kylfläkt fortfarande går sen middagsrasten.
    Nu får jag koppla ur den varje gång jag ställer bilen för att inte dra slut på batteriet. Nån som vet vad det kan vara?
    byt tempgivar kontakten till fläkten som sitter i kylaren.
    Kostar 296:- på v.a.g och du ska ha en två polig

  3. #3
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Kör du volvo eller saab till jobbet ?

    Om det nu skulle vara en vw du har, och kanske tom en golf, kanske en årsmodell -83, vem vet... Om det nu skulle vara en så så kan det vara termokontakten på kylaren som är trasig. Bara att byta, biltema har till den bilmodelllen.

    PS, det brukar underlätta om man skriver lite info om sin bil när man ska fråga nåt, många frågar ofta bara nåt som man omöjligen kan svara på om man inte vet vad det är för bil (det är ju inte säkert att det är bilen i klubbgaraget det handlar om heller).
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Biltema har inte till kylaren, iaf inte till min golf 2 och dom hade ingenting sådant sa dom när jag hörde.

  5. #5
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Citat Ursprungligen postat av R.Grönberg Visa inlägg
    Biltema har inte till kylaren, iaf inte till min golf 2 och dom hade ingenting sådant sa dom när jag hörde.
    domhade till min mk1 när jag kollade, var iofs förra året nångång..

    http://www.biltema.se/carparts/carpa...elItemId=61295

    edit: tom årsmodell -85 har dom iaf, 69 pix.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Okey ber om ursäkt=) då kommer ni billigt undan

  7. #7
    Nto
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    Kör du volvo eller saab till jobbet ?

    PS, det brukar underlätta om man skriver lite info om sin bil när man ska fråga nåt, många frågar ofta bara nåt som man omöjligen kan svara på om man inte vet vad det är för bil (det är ju inte säkert att det är bilen i klubbgaraget det handlar om heller).
    Hehe, brukade ha de i min sign på gamlaforumet därför jag glömmer av de till ofrån. Det gäller en Golf VR6

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Citat Ursprungligen postat av Nto Visa inlägg
    Hehe, brukade ha de i min sign på gamlaforumet därför jag glömmer av de till ofrån. Det gäller en Golf VR6

    Då ska du ha en 3 polig som jag köpte.
    Mvh

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin