Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Olsson
    Medlemsnr
    5313
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    253
    Det va synd hade gärna justerat den till rätt hastighet hoppas någon har en lösning på detta.
    Mike

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    Citat Ursprungligen postat av Mikegti Visa inlägg
    Jag tycker det är alldeles för stor fel marginal. Det finns ju risk att man blir påkörd bakifrån om man kör efter skyltarna och bilens mätare... Hahaha
    Ja, och det gör du ju säkert Därför man köper en R.

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    Citat Ursprungligen postat av Mikegti Visa inlägg
    Det låter kanon om det går att justera! Ska jag ta plus eller minus nu när den visar för hög hastighet borde det bli minus eller?
    Ska erkänna att jag har ett par skapliga whiskey och några öl i mig nu så tänker inte helt klart!
    Tar bort longlifen för att jag vill byta olja med max 750mils intervall och jag anser den påtok för dyr. Om den höll kvalite i 3000mil hade den varit prisvärd men vad man hört får folk fylla på upp till 5liter på 3000mil på vissa modeller och då faller hela vitsen med longlife tycker jag. Dessutom är den onödigt tunn.
    Tack för info
    Mike
    Några 3000 mil intervall blir det ändå inte om du inte kör extremt snålt. Min ED35 ville ha service vid 2500 mil och då såg oljan fortfarande mycket fin ut och jag behövde bara fylla på 2 dl totalt under de 2500 milen trots inkörningsperiod. Efter service har oljenivån bara sjunkit marginellt trots 1000 mil till på mätaren.

    Jag tänkte först också som dig precis när jag hämtat ut bilen men sedan hittade jag en del intressanta foruminlägg på bland annat golfmk6.com där en GTI ägare lämnat in oljan för analys med vissa intervall och i alla fall med hans körning så var oljan nästan som ny när det var dags för service. Hittar inte inlägget nu men sök på google så hittar du det säkert. Lägg pengarna på trim istället

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Olsson
    Medlemsnr
    5313
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    253
    Tack för infon jag får tänka om vad det gäller oljan men korta intervall blir det i allafall.
    Men fel visningen på hastigheten stör mig så mycket att jag går nog upp en profil vid nästa däckbyte
    Mike

  5. #25
    Jocke Grön
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Nej nej nej... Börja inte trimma skrotet!!! Helt plötsligt så står du där med en tokig önskan efter massor med effekt, jakt på låga strippen tider m.m och en massa problem , tjafs med att du tänkt fel med allt du köpt, tänkt och valt är helt fel för alla andras åsikt dyker upp.. Eller händer det bara mig??? ...
    Skämt åsido, bilarna går helt ok från början, vad är din ambition?
    Enligt min åsikt strunta i trim, fixa en haldexmod , avgasupdate kör så det ryker du har nog med pulver med den vikten.
    Erik
    Jag kanske inte hänger med riktigt här, men vad innebär en "haldexmod"??

    /Jocke

  6. #26

Liknande ämnen

  1. Lycklig ägare till en ny GTI.
    Av Micke_t i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-09, 15:30
  2. BMW ägare som vill köpa ny GTI
    Av samuel2 i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-06-05, 09:42
  3. Ny ägare av golf 3 -98
    Av hoffman i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 10:39
  4. NY GTI ägare !
    Av IMP i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 16:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin