Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    A Thorén
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    361

    R32 kompressor kitt till r36?

    Söker egentligen ett kitt till R36an, är nöjd med effekten i bilen idag, men känner att jag vill vara lite annorlunda Och börjar därför allvarligt ta steget ut till att ordna detta i vår. Har gjort en del research på nätet, men finns få om ens några kit till R36an. Däremot väääldigt mycket till r32 (mkv). Vad är det största hindret/Skillnaden mot att slänga på ett kitt avsett för r32 på r36. Förutom volymen på motorn och effekten ca 50 hk mer så vad är det som inte kommer fungera? Självklart kommer det ju behövas mappas annorlunda. Dsg lådan är ju en känd svag länk, där finns en del passande prylar till den. Vad är det jag missar eller är det inte lika genomförbart?


    Kompression jag hittat:
    r32 mkv 10.9:1
    r36 11.4:1


    besiktning behöver vi inte diskutera

  2. #2
    itouch
    Gäst
    Inga problem alls, allt har i princip samma placering på båda motorerna och det finns flera kompressor/turbo programvaror för R36 klara på marknaden idag. Det enda som hindrar dig är passformen på kompressorkitet men det går ju alltid att bygga tryckrör och sådant själv. Precis som du säger är kompressormarknaden dålig för R32/R36, turbo är väl vad det finns i mängder av

    Dsglådan i din bil behöver du inte oroa dig för, med rätt programvara så kan du åka 650nm+.
    Bara höra av dig om du löser hårdvarubiten så hjälper jag dig med övrigt.

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    A Thorén
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    361
    Trevligt. Då ska jag bara hitta rätt leverantör o bästa pris. Tycker kompressor svarar bäst mot bilens karaktär o då ger lite me o jämnare skjuts över hela registret. Smaksak :-) antar du har nåt under din huv? Är du nöjd o river du snäckan under besiktningen?

  4. #4
    Chesmal
    Gäst
    Kul att se någon mer som är intresserad av komprssor, vilket leverantör/märke har du tittat på ?

    Är själv inne på att en c30 rotrex som skulle vara parfekt för min tröta panda, men du borde ju lätt kunna annvända dig av hans fläskigare brosa c38:a, den kanske är för stor nu när jag tänker efter.. anyway lycka till med dina val

  5. #5

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    A Thorén
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    361
    Citat Ursprungligen postat av Chesmal Visa inlägg
    Kul att se någon mer som är intresserad av komprssor, vilket leverantör/märke har du tittat på ?

    Är själv inne på att en c30 rotrex som skulle vara parfekt för min tröta panda, men du borde ju lätt kunna annvända dig av hans fläskigare brosa c38:a, den kanske är för stor nu när jag tänker efter.. anyway lycka till med dina val
    Jag får se vilken de blir. Just nu kollar jag runt o jämför noga, finns ju en massa. Kollar lite vad man får för pengarna när man köper kitt eller man ska gå o plocka ihop själv vilket blir bättre ekonomi.... Ja självklart. Glömmer aldrig min fina G60 med vassare kammar o stakar, portad g-lader osv. Nä tycker det alternativet svarar bäst med motorkaraktären på r32/r36. Ser man vidare på de lösningar som gjort så ser det ganska bra ut i motorutrymmet o borde inte vara helt svårt att "lura" en oerfaren besiktigare hehe

Liknande ämnen

  1. Edge's Golf mk4 R32 -04 Kompressor VF steg2
    Av Edge i forum Projektforum
    Svar: 169
    Senaste inlägg: 2018-12-29, 12:59
  2. Magnetkoppling till ac kompressor
    Av VW Golf V GTI i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-19, 19:23
  3. Trim till R36?
    Av thenewdeltaman i forum VW-forum
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 11:07
  4. IC kitt 1,8T MK4!
    Av slempadda i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 18:03
  5. Eaton Kompressor till g60
    Av Kingahz i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 11:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin