Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 64
  1. #1
    MiWi
    Gäst

    MiWi´s Mk2 Golf V5 - Update 2013-02-11

    Hej gott folk!

    Har sedan strax över ett år tillbaka haft mitt projekt på Vw Golf-forumet men tänkte att ni som finns här även ska få en chans att ta del utav det hela. Kommer summera mina uppdateringar sedan ett år tillbaka så gott det går, så kör vi från dåtid till nutid.




    Vi kan ju inleda det här som ett AA-möte; "Jag heter Michél, och jag är bilberoende".

    Jag har en förkärlek för tyska bilar samtidigt som jag är väldigt frisinnig gällande bilar, gillar det mesta men på olika sätt.

    Som 18-åring var jag under en period insnöad på att man skulle ha mycket effekt och att bakhjulsdrift var det enda rätta. Efter lite BMW och Audi S6 tog man förnuftet tillfånga och började åka VW. Efter att ha ägt en Polo 6N 16v insåg jag att effekt bara är en egoförlängare och att det sanna nöjet låg i själva bilägandet. Helt plötsligt gick inte pengarna till att tanka endast, de gick till att ge ett leende på läpparna.

    Efter det har ytterligare en rad VW ramlat genom min ägo - även en Typ 1 - innan jag en dag kom över den bil som tråden handlar om - en marsröd Mk2 CL av årsmodell 1986.


    Såg ut så här vid avhämtmingen:









    Bilen hämtades ut på VAG Södertälje som ny, ägdes utav en äldre herre en längre period som i snitt körde 290 mil / år under det deceniumet han ägde bilen. Har gått via några bilhandlare till nya ägare innan den till slut hamnade hos en bekants familj. Efter en period blev bilen ståendes och förföll, bortglömd på en villatomt. Jag fick ett erbjudande om att få ta över bilen gratis mot att jag hämtade den. Efter en okulär besiktning och lite skojprat bestämdes det att jag skulle ta över bilen.

    Bilen hade vid övertagandet gått 13 186 mil och var förhållandevis original i skicket. Fin servicebok och lagom mycket historik, i kombination med orginal Blaupunkt bandspelare med tillhörande instruktionsbok gjorde att man blev förälskad.

    Vid den perioden ägde jag en BMW E36, underbar bruksbil som gick många mil med mig (hade passerat 40 000 mil i min ägo). Valde mellan bekväm bruksbil eller min nyinförskaffade förgasarvagn och som ni ser så vann retrovalet! Beemern såldes till en vän och sedan var det dags att försöka få liv i min nya Mk2 som helt saknade livsglädje.

    Bilen var i skrotfärdigt skick men en viss attraktion uppstod mellan oss och jag bestämde att detta skulle få bli min livskamrat tills min tid på jorden är kommen.

    Vid starten saknade den moderniteter som servostyrning, elspeglar och centrallås. Jag och min maskin. Det är detta jag kommer lyfta fram i tråden. Alla glädjemoment med ägandet, saker man förbättrar, motgångar som gör att man bara vill sälja allt... En historia, en berättelse om hur min dröm förverkligas. Drömmen om det enkla. Drömmen om en fin bil.

    När bilen hade kommit fram till sin destination märkte man hur mycket problem som fanns. Det saknades tändning, bränslet sprutade kors och tvärs, det saknades drivning och karossen såg ut som en klorinblekt skogshuggarskjorta.








    Bilen såg verkligen ut som skit. Det blev inte bättre av att någon gjorde inbrott i bilen (som stod olåst utanför jobbet), krossade bakrutan, slog sönder tändlåset och till sin förvåning upptäckte att bilen saknade allt vad motor och växellåda hette.


    Det blev dags för lite uppmuntran! \/

    Med Beemern såld fick jag loss lite kapital och kunde handla loss en uppsättning MiM Alpine. Lite mer leende på läpparna även fast bilen såg ut som ett helvete och fortfarande var obesiktigad samt avställd.




    Ställde på bilen, upptäckte till min förvåning att årsskatten endast var 930 kr samt att försäkringen hos Trygg-Hansa gick på knappt 230 kr i mitt namn. Lattjo!

    Körde bilen till Bilprovningen, det var trots allt 3 år sedan förra besiktningen. Chassit var tvärslut, stötdämparna bak påminde mer om studsförstorare... Man bad en liten bön då man rullade in den i hallen. [-o<

    Efter en del nedslag, dock förväntade, så var bilen godkänd att framföra en hel månad!







    Tillbaka till garaget där bland annat bromsrör och subframe byttes ut. Ett nytt avgassystem från SImons kom på plats, nya coilovers köptes, bussningar i framvagnen byttes ut, handbromsvajrar och en herrans massa småbitar.




    Då bilen såg ut som att den genomgått tidig 30-årskris började jag och en vän (i ärlighetens namn mest min vän som är yrkesrekondare) att putsa på bilen. Här efter en snabbomgång polermedel;









    Bilen användes friskt, körde 400 mil första månaden innan det var dags för att ta in den till efterkontroll. Gick dock inte vägen...

    Golfen fortsattes att brukas frenetiskt, här en tidig sommarmorgon i Stockholms innerstad;



    Rekonditioneringen fortsatte sakta-sakta varje fredag.

    Till slut började det se ut så här;













    Polermaskinen fick fortsätta arbeta ordentligt;




    Samt bilen som den är i skrivande stund juli 2011, med reservhjul då de vanliga hjulen renoveras:




    Årets beachbuggy:

    Senast redigerad av MiWi den 2013-02-11 klockan 01:48.

  2. #2
    MiWi
    Gäst
















    Är snäll och bjuder på ytterligare bild!








    Körde lite acctest på bilen nu innan den ställs in, var torrt väglag så jag passade på. Fördelen med att ha garage ute på landet är att vi har en raksträcka som är riktigt bra för accelerationstester. Rak, öppen sikt (ligger mellan två fält) och längd på 800 meter.

    Jag tycker bilen går riktigt bra för att vara en standard 1,6 CL med 75 hästar. Samma motor jag i augusti fick ner i ett snitt på 0,58 liter/mil då jag åkte till Karlskoga. Det enda som är bytt är avgassystemet till ett 2" Simons, samt bakre motorfästet till ett DLI (det ger det ökade insugsljudet man kan uppleva i filmen):

    0 - 40 km/h @ 2,3 sekunder
    0 - 60 km/h @ 3,7 sekunder
    0 - 80 km/h @ 6,9 sekunder
    0 - 100 km/h @ 9,8 sekunder

    1:an räcker till 65 km/h (rödmarkerat vid 45 km/h i panelen)
    2:an räcker till 105 km/h (rödmarkerat vid 80 km/h)


  3. #3
    MiWi
    Gäst
    Dags för en nattlig update innan BR 2012!

    Kommer dessvärre lämna "riktiga" Golfen hemma då jag inte har munstycken nog att justera in förgasaren korrekt. I nuläget dränker den sig i bränsle men går förutom det helt okej i maskinen.

    En ventillyftare är dålig vilket ger en tickande gång, kommer byta detta under säsongen. Kommer under nästa vecka byta till en fabriksny fördelaraxel, behåller min "snälla" originalaxel och modifierar den nya axeln istället.

    Ska plocka bort tändförställningen då den annars backar tändningen lite väl mycket efter 7000 rpm.

    Kommer åka med min Vw-vikariebil (min trogna vinterhäst med PN-motorn, sviker mig aldrig). Våldförde mig på den idag med BBS-hjulen samt slängde på coilsen, 16v-breddarna kommer hamna på plats innan jag landar på BR om ett par timmar.

    Ska fortsätta jobba med min Golf nästa vecka, det mesta är klart för montering nu.

    Ska plocka ihop allt i motorrummet, bunta ihop allt kablage samt snygga till. Tror det kommer bli ett rätt okej motorrum!




    Har en liten film till er iallafall, som en liten teaser på motorn. Aningen instabil på tomgång, 276-kammen är orsaken.




    Lite bonusbilder! Vi städade bland allt skrot i garaget och hittade en fin väggprydnad, en helt ny fälg som ser suverän ut!




    Stretchade däck är ju mode och med min "fälg-i-fälg"-konstruktion är man ju värst vid korvkiosken den här sommaren...


  4. #4
    MiWi
    Gäst
    Idag var jag ute i garaget och tömde min vän PN-Golfen på diverse utrustning som ska in i min riktiga Golf (samt då jag behövde lastutrymme, mer om detta senare).

    Har haft lite dålig gång och tryck i PN-Golfen så jag bestämde mig för att ge den lite tid och service. Sagt och gjort, plockade ur alla stift och rengjorde alla tändytor från ett massivt oljelager som låg som en hinna över allting. Krävde lite bland allt skrot, lokaliserade 4 st original VAG-tändkablar samt en rotor (fördelaren ska till andra Golfen) medans fördelarlocket var ett reservlock till fin-bilen.

    Grävde bland lite givare, rensade förgasaren och kämpade ett par timmar.

    Hej och hå i helvetet vilken skillnad det blev, går fortfarande aningen fett (ska köpa nya stift och mata den med E85, perfekt när den skjuter in för mycket bränsle) men den går något förbannat nu, mer tryck än i min HM då den gick som bäst!

    195 km/h tangerades på väg hem i nerförslut, stabila 180 km/h håller den på planmark på 5:an.

    Eller ja, hem... Jag skulle inte hem. Jag skulle bota min depression lite och trösthandla någonting som gör att jag måste hålla mig levande under ett bra tag framöver.


    Resvägen gick ut mot norra Stockholms utkanter, ett par stenkast från Arlanda. Väl på plats gjordes byte mellan pengar och varor och 120-130 kg material lyftes ner i bagageutrymmet.

    Vad har jag nu köpt...?





































































    Nej, inte världens största limpistol. Another try!

























































    *hihi*

    Jo, ett nytt hjärta till Golfen. En dröm jag haft under hela byggprocessen men som jag haft på is tills rätt ögonblick dök upp.

    Jag har köpt en V5:a! Motorkoden är AGZ vilket innebär att det är 10v-motorn på 150 hkr samt 210 Nm. Kommer bli fullständigt sinnes i min strävan om att bygga mig min egna GT-version utav bilen. Femman kommer dock få samla damm tills vidare, kommer samla delarna som krävs för reggning i lugnt tempo och kommer använda min nuvarande motor ytterligare en säsong (eller iallafall så bilen kan besiktigas ett år till).

    Detta är starten på fas 3 (vilket är så jävla dumt, då jag knappt lämnat fas 1 då fas 2 är karossarbetet) vilket ska ge en Mk2 med V5-maskin!

    Sjukt kompakt motor, fick plats i bakluckan på bilen på längden med baksätet uppfällt på Mk2:an. Finns till och med utrymme kvar!




    Fin-Golfen ska bli den optimala GT-vagnen jag vill få till, därav inköpet av V5-motorn. Ska bli en mogen finbil som ska vara kapabel nog att åka en 100-milsresa i sträck utan hinder med lagom mycket motor och bra väghållning (som en GT-vagn ska vara).


    Första delen till V5-motorn inhandlad. DLI-svänghjul á la 5,4 kg - check!

    Är ju bara liiiite skillnad mellan original vs DLI:




    Idag åkte jag på äventyr till Järna och träffade en trevlig forumit. Han fick ta över min VDO-panel samt en summa pengar medans jag fick med mig en uppsättning FK Sport Edition Plus. En mycket trevlig uppsättning coilovers som förutom sin justerbara fjädringsväg även har justerbara stötdämpare samt är zinkpläterade. Dessa har fått otroligt fin kritik så det ska bli spännande att ersätta "fulcoilsen" med dessa!








    Nåväl, en intensiv helg senare så kan ni få en update!


    I fredags köpte jag en Mk3 Vr6 som skulle få agera donator till min Mk2 då jag behövde fram/bakvagn med spindlar etc, bromsar, tank och diverse kringplock. Ett par timmar senare var det endast ett tomt skal kvar av Mk3an, stackars bil!






    Karossen går till skrot i veckan och delarna ligger i lagret i väntan på att få paras med Mk2-karossen.




    Bromsarna kommer ersättas med värre dito från Mk4 V6 4M, blir alltså 312mm-skivor fram samt 256mm-skivor bak med tillhörande ok. Overkill, japp!

    Var på Returbilen idag men insjuknade och gjorde en kanonvurpa och slog sönder huvudet, vaknade sedan upp på akuten i Enköping dit vännerna körde mig. Efter lite uppvakning och massa tester senare så åkte jag raka vägen tillbaka till garaget och fortsatte riva Mk3 (ingen tid att förlora!).

    Är lite blåslagen men tjejerna gillar ju sådant så jag överlever.

  5. #5
    MiWi
    Gäst
    Fick hjälp i garaget idag med att slipa bilen inför den "tillfälliga" lackeringen utav karossdelarna för att få en enhetlig kaross. Tror det kan bli rätt okej, skulle dock behövas en våtslipning för perfektion. Lackar lösdelarna med sprayburk.




    dag har det rasat in roliga paket!


    Först kom paketet från Duostyle, sanslöst fina mätare! Tog en vecka från beställningen var gjord att skicka dem från Kanada så jag är supernöjd.

    En av de fyra mätarna (Volt, AFR, Oljetryck+temp):

    (Skyddsplasten sitter kvar, därför det ser lite konstigt ut)






    Sedan fick jag hem en till Ebay-godbit som jag sökt efter länge, en Check Engine-lampa (vilket jag behöver med V5-motorn och dess diagnossystem):







    Duostyle-mätarna på plats samt funktionstestade, så sjukt fina!




    (AFR-mätaren ligger dock inpackad än, åker in i samband med nya motorn)


    Tackar!

    Försöker så gott jag kan, ryktet säger att bilen ska besiktigas nu på måndag och då måste man ju hinna få ihop dem, paniiiiiiiikskruvande!

    Bara det blir mindre problemlösning och mer ihopmontering så ser det ljust ut för mig.

    Idag har jag;

    *Ordnat korrekt (enligt besiktningsmännen) vevhusventilation, fick ta en vattenslang från PN-Golfen och para ihop med original vevhusslang för att det skulle bli bra med Webern.

    *Skruvat ihop fjäderbenen samt justerat camber fram

    *Monterat och dragit fast drivaxlarna

    *Monterat och dragit fast styrlederna

    *Riktat stötfångarbalk samt monterat och bultat fast stötfångaren fram (bara detta var evighetsmeck)

    *Kapat av rostig plåt baktill, ska egentligen byta hela bakplåten men detta fungerar tills vidare

    *Monterat sidofästen för bakre stötfångare+borrat nya hål, för att upptäcka att balken är aningen skev så stötfångaren har dålig passform på ena sidan *suck*. Får lösa detta i vinter, hinner inte nu!

    *Trots detta bultades bakre stötfångaren på plats

    *Ordnat nytt slutrör som mest ska fylla ut lite pga stora stötfångaren, väldigt provisoriskt monterat

    *Fått skära lite i golvmattan samt göra hål som saknades för bältesinfästning

    *Satte in en utav stolarna, upptäckte att min väl tilltagna isolering inte gillade stolsskenorna så imorgon river jag ur mattan och kör en korrigering!

    *Bråkat med skärmbreddare bak, har valsat sönder mina kanter bak så det finns inget att fästa dem i *suck*. Överväger att svetsa i plåtbitar för att iallafall kunna skapa skruvfästen för dem.

    *Flyttat om batteriet, mitt Banner 95ah får ligga på vila och ett mindre får ta plats från PN då jag ej sätter in något HiFi (bilen ska trots allt bara besiktigas för att sen rivas ner igen).

    *Börjat montera paneler i bilen

    *Tryckt på ratthylsa, monterat ratt och nollat allt


    Mycket problemlösande idag däremot, samt annat tankedödande. Ser dock fram mot ett par timmars sömn och ytterligare en dag i garaget!














  6. #6
    MiWi
    Gäst
    Ytterligare en kväll/natt har spenderats i garaget med varierande resultat. Lyckades spräcka ett ben i handen efter ett aggressionsutbrott när inredningen bråkade med mig. Vänster bakre dörrsida kom på plats på några minuter, högre bakre tog *^#¤¤ jävlars helvete hela 2,5 timme innan den ramlade på plats. Man har ju kunnat mörda för mindre!

    Gick ut och boxades med herr PN, krossade vindrutan med ett par hårda slag och dödade handen till sist genom grand finale på C-stolpen. Efter det orkade jag inte vara arg, drack en Cola och efter mycket svordomar och skrik (många som man inte ens visste man kunde) så satt den förbannade dörrsidan på plats. Tur man har garage i skogen, annars skulle folk kunna tro man begick styckmord! O

    Vad har jag då lyckats med idag? Låt se...


    * Inventerat lite i garaget, bestämt mig för att sälja av lite godis så det blev fotografering utav allt

    * Insett att batteriet måste tillbaka till bakluckan för att kunna rocka med mina elhissar vars härva ansluts där. Får korrigeras i vinter!

    * Lyft ur golvmattan, skurit slitsar i isoleringen för att det inte ska ta i stolarna och sedan in med alla mattor igen

    * Putsat på glidskenorna till framstolarna, sedan tryckt i vaselinfett i glidspåren samt alla stag. Stolarna flyttar sig bara man blåser på dem nu!

    * Hinkat i hela inredningen efter massor med bråk - men på plats är den!

    * Monterat alla bälten

    * Ett bakre bälte är defekt - HELVETE ?%¤#& ! ](*,) Blir panikåka till skroten idag

    * Kollat mer på min bakre stötfångare, skev som få. Verkar vara högre fästet som är helt åt skogen. Stör mig massor men kommer nog få leva med detta under besiktningen

    * Bytt till mina renoverade baklampor - shiiiiiiny!

    * Örfilat ett rådjur påväg hem, klippte bockskägget på spjuvern!

    * Dragit fram elhärvan till elhissarna till mittkonsollen samt kopplat det mesta, bara inkoppling av knapparna kvar!

    * Gjort om kontaktstyckena för främre blinkers så att det ska fungera bra med bilen

    * Modifierat Vortex-konsollen så att jag kan få plats med knapparna för mina elhissar

    * Diverse småpill som inte förtjänar en egen asterix...



    Ibland vill man ju bara mörda biljäveln!




    Inredning på plats:











    V5 står i ett hörn och väntar på uppmärksamhet.






    Filmade lite hur herr PN fungerar numera, för skojs skull! Bilen är min före detta bruksbil som dog när en tjej missade väjningsplikt i en korsning och körde ut mitt framför mig.

    Slog i motorn i marken vid 03:17, kan lova att det kändes!

    (Motorns samtliga fästen är av, växellådan är spräckt och hänger fritt utan olja. Motorn tom på olja samt vatten)





    På roadtrip:




    Samt nya insuget till V5-motorn:



    Ska jobba med detta i vinter och snygga till det hela.

  7. #7
    MiWi
    Gäst
    Så, efter en kort resumé. Vad är då detta?

    Detta är mitt drömbygge om att få en Golf Mk2 att bli en optimal GT-vagn med lagom dos prestanda och lyxkänsla. Sätter inga ramar eller gränser, det ska vara tidslöst och kompromisslöst men får i övrigt spåra ut hur mycket som helst för min del.

    Motorn jag använder mig av blir V5 10v-maskinen som även kommer få en snäll turbokonvertering med fokus på brett register mer än hög toppeffekt. Detta då bilen ska få en snäll vardagskaraktär vid normal körning men ha prestanda vid behov. Bilen ska förutom den maskinen fyllas med all utrustning som bara går - där är jag no limit guy på alla sätt.

    Har satt en byggtid på 3 år från startdatum och räknar med att ha allting klart sommaren 2014. Med lite flyt så kan det kortas ner ytterligare. Maskinen ramlar på plats kring jul.

  8. #8

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Intressant bygge och bra skriven text! Ska bli riktigt kul att följa denna tråden.

  9. #9
    MiWi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Intressant bygge och bra skriven text! Ska bli riktigt kul att följa denna tråden.
    Tackar!

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Fränt motorval tycker iaf jag , kul med så lång historia på bilen med!

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Kul bygge, ser fram emot fler uppdateringar. Bra skrivet också =)

  12. #12
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    BluedogRs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Anders Larsson
    Medlemsnr
    3761
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Fränt bygge,väntar på flera uppdateringar

  13. #13
    MiWi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Fränt motorval tycker iaf jag , kul med så lång historia på bilen med!
    Ja, historiken var det som gjorde att jag blev trollbunden.

    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Kul bygge, ser fram emot fler uppdateringar. Bra skrivet också =)
    Tack!

    Citat Ursprungligen postat av BluedogR Visa inlägg
    Fränt bygge,väntar på flera uppdateringar
    Tack! Uppdateringar följer i slutet av veckan!

  14. #14
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Härligt projekt, bra skrivet !

    Ska bli kul att följa !


    En till medlem i Mk2 CL-maffian :-)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  15. #15
    MiWi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Härligt projekt, bra skrivet !

    Ska bli kul att följa !


    En till medlem i Mk2 CL-maffian :-)
    Tack!

    Förutom projektet har jag ytterligare två identiska röda 3-dörrars Mk2 CL varav en bruksdiesel som fraktar mig de 18 milen T/R jag har till mitt garage. Gissa om det blir mycket pendlande för att träffa sin bil...?

  16. #16
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av MiWi Visa inlägg
    18 milen T/R till mitt garage.
    Oj!
    Då får du planera mekandet en del! Jag själv har ca 50 m mellan huset och garaget ;-)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  17. #17
    MiWi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Oj!
    Då får du planera mekandet en del! Jag själv har ca 50 m mellan huset och garaget ;-)
    Garage är dyrt i huvudstaden. :-)

    Men det är som du säger, är extremt svårt att rent spontant göra något med bilen em vardagskväll. Brukar försöka vara där ett dygn i sträck så man får något gjort.

  18. #18
    MiWi
    Gäst
    Har bara en sak kvar med bilen innan jag kan besiktiga den, nämligen dra samtliga bromsrör. Har dragit ut fruktansvärt på tiden men ska försöka ta tag i detta nu i veckan och dedikera en dag i garaget enbart för det. Två skruvardagar behövs innan den får komma ner på hjulen igen.

  19. #19
    MiWi
    Gäst
    Köpte detta idag, ett nytt Garret GT2871R-aggregat med .64 i A/R.








    Jävlar vad det sprängde hål på kontot kan jag lova, blir nudlar resten av månaden!

  20. #20

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Såna här trådar blir man glad av!

    kommer att följa med stort intresse, då jag själv vill göra en liknande transplantation i framtiden..!

Liknande ämnen

  1. Golf GTI V5 170hk
    Av Råbbert i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-07-08, 20:28
  2. Köpa Golf GTI V5?
    Av NOlsson i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-20, 19:02
  3. Golf mk1-mk2 med v5?
    Av Plura i forum VW-forum
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-06-20, 00:06
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 17:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin