Sidan 4 av 11 FörstaFörsta 1234567 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 206
  1. #61

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Alexander Lindqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    254
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Generatorfäste?
    Förgasarstativ?

    Finns säkert fler bra gissningar =)
    Generatorfäste stämmer kalas!

    Verkar som de faktiskt blir bra med, måste bara modda hjulen vilket är på gång de med.
    Får tacka Jani Hast för att han tog kontakt med mig!

    De hela börjar med tre sådana hjul.
    Men blir så att jag byter plats på den till veven, och sätter den på generatorn istället. Då jag vill ha kvar originalet med svängningdämparen.
    Hjulen stämmer även bra med standard diametern vilket är bra.



    Ingen bra linje på dem, vattenpumpshjulet kommer schimsas ut 14mm vill jag minnas.
    Generatorn får sig en förskjutning på 29mm.




    Ett av de tre olika fästena som testats:


    Lutar åt att de blir de långa med hylsor på, för att kunna justera så mycket som möjligt.


    De verkar bli ett mellanting av 16v fäste samt ett dieselfäste.
    Nerspänd:

    Uppspänd:




  2. #62

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Jani ÄR GULD VÄRD!
    Han har fingrar med i byggen här och var ju.
    SYND att han inte "lurar i vassen" lika ofta här på forumet längre =) (vink vink)

  3. #63

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    wow, ser skitstiligt ut.. =)
    ..men jag personligen har aldrig förstått mig på varför man får för sig att lägga ner MASSOR av tid, pengar och energi på att "lösa" något som redan finns färdigt för 200:- på skroten..
    taget ifrån en mk3 med multiribb-rem, där allting är färdigt i linje sånärsom på 0.001mm, och utvecklat av vags ingengörer.. som dessutom innefattar den nyare generator-modellen som är 100ggr mer robust och stabilare på alla sätt å vis.. plus att man slipper spännrullar å annat tråk som ger sig med tiden.. plus att allt dessutom är väldigt lågprofil jämfört med vad som designats här på bilderna.. hjälp mig att förstå? =D


    denna måste ju vara bland det mest enkla och genialiska vag-folket tillverkat, speciellt när man ska köra fuggar eller ITBs.. klockren pryl som jag använt i precis ALLA crossflow-projekt hittils.. den har tom fäste för servo-pump undertill:

    http://forums.vwvortex.com/showthrea...ternator-Setup


    inget negativt menat =)

  4. #64

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Alexander Lindqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    254
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Jani ÄR GULD VÄRD!
    Han har fingrar med i byggen här och var ju.
    SYND att han inte "lurar i vassen" lika ofta här på forumet längre =) (vink vink)
    Verkligen, verkar vara en riktigt trevlig herre!




    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    wow, ser skitstiligt ut.. =)
    ..men jag personligen har aldrig förstått mig på varför man får för sig att lägga ner MASSOR av tid, pengar och energi på att "lösa" något som redan finns färdigt för 200:- på skroten..
    taget ifrån en mk3 med multiribb-rem, där allting är färdigt i linje sånärsom på 0.001mm, och utvecklat av vags ingengörer.. som dessutom innefattar den nyare generator-modellen som är 100ggr mer robust och stabilare på alla sätt å vis.. plus att man slipper spännrullar å annat tråk som ger sig med tiden.. plus att allt dessutom är väldigt lågprofil jämfört med vad som designats här på bilderna.. hjälp mig att förstå? =D


    denna måste ju vara bland det mest enkla och genialiska vag-folket tillverkat, speciellt när man ska köra fuggar eller ITBs.. klockren pryl som jag använt i precis ALLA crossflow-projekt hittils.. den har tom fäste för servo-pump undertill:

    http://forums.vwvortex.com/showthrea...ternator-Setup


    inget negativt menat =)
    Tackar, tar inte alls illa upp. Har letat som en dåre för att hitta original grejer som skulle funka. Dock är ju inte detta en självklar lösning, dock så kände jag för att i alla fall ge mig själv en chans att lyckas med något smidigt med haha.

    Tanken har ju varit att hitta fästen, letade dock utan resultat. Nu när du länka den sidan och även kolla vad som satt på Vento/Jetta så hitta jag ett fäste här i stan. Dock 850kr, så ligger lite på is med de. För sen tillkommer en generator, helst ny för att slippa köpa en begagnad och göra ordning. Eftersom de var det som jag så som en fördel med äldre generatorn, den är ju lite smidigare att hålla puts på.

    Men nu kanske man ska kolla på priser på tex generator samt fjäderspännaren.
    Tack för tipset!

  5. #65

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Alexander Lindqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    254
    Måste väl erkänna att de inte händer mycket alls som jag hade velat, skjuter alltid upp motorutrymmet. Får inte riktigt tummen ur att börja då jag inte vet vilken färg bilen ska va i.
    Men ingen brådska ännu!

    Föggarna däremot har dragit ner med redigt i skiten, är inte alls nöjd med kvaliteten. Har lurat på att lacka, men de kommer inte alls på fråga.
    Sen även funderat på att trumla dem med polermedel och stålkulor, hittar dock inget företag inom humana gränser som gör de.
    Dock har jag ett sista alternativ som ska tas ikväll, ska ringa till en som renoverar förgasare.
    Men är de ett dött lopp så kommer dem säljas sen lägger jag ut ett par tusen till på nya RS40.

    Så om någon är sugen på dem dra iväg ett pm med bud.

  6. #66

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Vad skiljer Mikuni RS38 & RS40?

  7. #67

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Alexander Lindqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    254
    Endast diametern genom. :P
    Inte för att de behövs, men bara för att om de nu skulle va så. Dock har jag fått tag på en karl som äger/driver Förgasarteknik, kommer lämna in mina förgasare på trumling samt möjligen lätt glasbläster om de behövs.
    Riktigt humana priser med.

    Sedan efter lite tjänster och gentjänster så fick jag detta idag.





  8. #68

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Alexander Lindqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    254
    Efter att fått inblick och forskat lite runt de med generator och dylikt så blev de en så kallad ABF setup.
    Beställde en generator idag, ska även ner till lokala skroten idag och se vad man kan få för pris på fästet. De ligger uppe för 850kr vilket är högst i hela sverige.
    Annars finns de ett för 200kr samt ett för 400kr. Är ju värt frakten på de, annars är den för 200kr bara 5mil bort.




    Får väl tacka Sn00k för tipset, som man annars bara skippade.
    Men tydligen var de lättare att få tag på de än de andra fästet jag sökte.

  9. #69

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Alexander Lindqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    254
    Nu är även resten av grejerna fixade, så som fästet och fjädern som spänner generator.
    Fick ner priset på generatorfästet till 400kr istället för 850kr.

    -------------------------------------------------------

    Lokala VAG har nu en tävling, är ni sugna så är ni välkomna att rösta på Golfen.

    https://apps.facebook.com/meltwaterp...42/entry/15590

  10. #70

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Alexander Lindqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    254
    Fick generatorfästet igår, även beställt en ny fjäder bara för att.
    Generatorn borde komma imorgon eller torsdag.


  11. #71

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    hålet längst upp till höger på fästet, det saknas en bult där misstänker ja.. det finns en speciell bult för blocken som saknar detta hål, med en stor platt skalle som gör det lite stadigare ändå.. du kanske redan hittat på denna, tänkte bara tipsa =)

    galet mycke plats för föggarna blev det ju..

  12. #72

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Alexander Lindqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    254
    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    hålet längst upp till höger på fästet, det saknas en bult där misstänker ja.. det finns en speciell bult för blocken som saknar detta hål, med en stor platt skalle som gör det lite stadigare ändå.. du kanske redan hittat på denna, tänkte bara tipsa =)

    galet mycke plats för föggarna blev det ju..
    Har de hålet i blocket och har tänkt få fram något, verkar annars vara något liknande de som sitter till vattenpumpen typ. Får ta en koll på etka och se vad hon säger.

    Generatorn var tydligen hemma och vände idag.. Bra där, så tidigast verkar de bli på torsdag då den packas om imorgon? haha suck

    Edit: Hitta henne:
    028260821C

  13. #73

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Alexander Lindqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    254
    Helt sjukt hur fraktbolag "fungerar", efter mycket strul fick jag tag på generatorn idag. Komiskt att de kan säga olika på samma företag. Tacka fan för man är envis!





    Denna multirem var enbart ett test, så en kortare kommer införskaffas, måste säga att jag verkligen gillar hur de är konstruerat!
    Boran fick sig massor kärlek idag, så hände inte mycket mer än att testa grejerna.
    Demonterade luftfjädring samt bytte till friktionsdäcken. Självklart bottnade coils vintertid.

  14. #74
    MiWi
    Gäst
    Ser riktigt bra ut!

  15. #75
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Snyggt !
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  16. #76

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Alexander Lindqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    254
    Tackar!


    --------------------------

    Nu är de så att saker händer, även om de inte märkt.

    Förgasarna är fortfarande iväg på liten ytbehandling.
    Ett problem som jag haft är spruckna intre drivaxelsgummin, skulle beställa dem för drygt 300kr. Men kollade på kära Ebay och såg att de bara kostade 650kr inkl frakt för två kompletta kit med knuten.
    Så de väntar jag på, samt att idag ska jag hämta ett kamremskit.
    Sedan ska ett ställbart kamdrev köpas.. När man hittar något som ser vettigt ut, inget F&F skit tack..

    Sen verkar de som att fälgarna mer eller mindre blir sålda.. Tyvärr får man väl säga? Kommer ju ångra mig, men men!

  17. #77

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Bra det jobba på.
    Fälgar ska man aldrig sälja.
    Man ångrar sig var enda gång oavsett om det är billiga skitfälgar eller dyra finisar =)

  18. #78

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Alexander Lindqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    254
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Bra det jobba på.
    Fälgar ska man aldrig sälja.
    Man ångrar sig var enda gång oavsett om det är billiga skitfälgar eller dyra finisar =)
    Försöker hålla lite tempo, men inte alltid lätt. Grämer mig över att jag inte "vågar" börja med motorutrymmet. Men får ta tag i de!
    Sääääg inte så, men de kommer säljas nu då jag fått ett bud jag är nöjd med. Fyller inköpet av de nya med så får väl se det så. Tråkigt att man kommer sakna de rostfria banorna bara :P
    ------------

    Verkar som de blir paket idag!
    Kamremssatsen byts ut mot en hemma mixtrad modell istället, så jag får en fjäderbelastad spännare.

    Fälgar verkar beställas inom 2v?
    Landar på 15x8.5 samt 15x9.
    Hade varit trevligt att sitta på 9.5" bak igen, men vill ha lite mer än bara mm tillgodo mellan fälg och baxaxel/coil. Då de kommer gå lite hårdare. :P

  19. #79

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Alexander Lindqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    254
    Hemma om förhoppningsvis 6v.



    (teaser)

  20. #80
    CarbonLoader
    Gäst
    Blir en jäkligt rolig bil med så många fälgar på
    Skämt & sido, vilken hade du tänkt?

Liknande ämnen

  1. Golf Mk2 Gti 16v 2.0l Vem renoverar motorer??
    Av GTI G60 i forum Projektforum
    Svar: 158
    Senaste inlägg: 2021-08-02, 09:33
  2. "Nysande" och varm motor i Passat-88
    Av henrik axelsson i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 22:10
  3. Golf Mk2 2,0 16v Weber 45 200hk "tysken"
    Av simpen_gti i forum Projektforum
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-12-14, 10:50
  4. JerryPinto - Tristar 88 "Vinterbil"
    Av JerryPinto i forum Projektforum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 12:16
  5. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 01:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin