Sidan 4 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 123
  1. #61

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av AndreasE Visa inlägg
    Jag har kikat på detta också, många som är nöjda med dessa. Just ytfinish tycker jag är viktigt, kanske bara jag som efter varje vinter tvättar undersidan av bilen med diskborste? Jag är ibland rätt skadad när det gäller sånt
    Men rena och fina hjulhus är kul porr för vissa också
    Nä då du är inte ensam om det, så fort man har bilen på en lyft så blir det lite torkning/puts

  2. #62

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Då tyckte jag att det äntligen var dags för sommardäck!
    Står inte ut en sekund till med dubbdäcken på bilen...

    Så här blev det med mina nya fälgar och däck, tyvärr så är bilen ordentligt smutsig..

    Namn:  image.jpg
Visningar: 598
Storlek:  1.51 MB

    En liiiiiten sänkning skulle inte göra ont, får se vad jag bestämmer mig för där.

    Jag är mycket nöjd!

  3. #63
    MiWi
    Gäst
    En 30mm-sänkning på det där så är du i mål. Ser bra ut!

  4. #64

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Citat Ursprungligen postat av MiWi Visa inlägg
    En 30mm-sänkning på det där så är du i mål. Ser bra ut!
    Jag är rädd för att du har rätt..

    Dock är det drygt på vintern, och att byta fjädrar till vintern kommer aldrig att hända.

    Coils är ett sätt, men jag vill ha kvar mitt dcc chassi som jag älskar.
    Ska kolla igenom vad einbach och h&r har att erbjuda.

  5. #65

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Nu har jag tittat på KW:s DDC system som de kallar det.

    Då får man en helt justerbar coilover sats som kopplas ihop med Golfens originalkontakt för DCC dämparen.
    Funktionen är precis den jag vill ha, ha kvar DCC men kunna justera höjden.

    Dock är inte riktigt prislappen exakt vad jag hoppats på.
    Namn:  KW_electric_damper.jpg
Visningar: 548
Storlek:  11.2 KB

    Men det ser snyggt ut!

    Och dessutom så kan man med någon extra modul kunna göra alla justeringar på dämparen rakt i sin iPhone, rätt smidigt istället för att behöva krypa runt och skruva på över och underkant av dämapren.
    Namn:  kw_ddc_coilovers_turner_motorsport_parts-1.jpg
Visningar: 506
Storlek:  151.3 KB

    Men är det värt pengarna?

    Ord pris på 21375:-

    Men rätt ballt ändå!

  6. #66

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Häftig lösning!

  7. #67
    MiWi
    Gäst
    KW-benen fungerar faktiskt enormt bra. Läst en recension angående dem som VW Performance gjorde och skillnaden mellan Normal / Comfort / Sport blev väldigt betydande. Njurbälte som gäller med sportläge aktiverat!

  8. #68
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Vad för fel på en sänkning?
    Både billigare och frågan är om det inte till och med är bättre väghållning än K&W grejerna?

  9. #69

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Vad för fel på en sänkning?
    Både billigare och frågan är om det inte till och med är bättre väghållning än K&W grejerna?
    Inget fel på en sänkning, dock så är det för mycket jobb att byta fjädrar till vintern.
    Vill inte åka sänkt på vintern..

    Varför tror du att original är bättre?

  10. #70
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av AndreasE Visa inlägg
    Inget fel på en sänkning, dock så är det för mycket jobb att byta fjädrar till vintern.
    Vill inte åka sänkt på vintern..

    Varför tror du att original är bättre?
    Det här är en högst privat åsikt, men jag är VERKLIGEN inte en stor fantast av K&W först och främst!
    Men bortser man från det så sitter det på Din Golf en extremt fin stötdämpare som är svår att göra bättre, så min åsikt är att man behåller original stötdämparen med dess funktioner och uppgraderar med fjädrar!
    Jag är villig att ha ett vad att tar Du Din bil runt GotlandRing/Mantorp/Gelleråsen/Sviestad så är jag till 99% säker att Din bil är snabbare med H&R fjädrarna än med K&W chassiet!
    Lägger Du sedan till krängare från H&R och Du kommer krossa K&W lösningen för mycket mindre pengar...

    Sett flera Tyska tester på denna modifikation på en Golf GTi mk5 där H&R krängare och fjädrar körde ifrån bilar med kompletta coilovers och dämparpaket! Tror till och med att det var en EXTREMT stor skillnad, ska se om jag hittar tidningen och kan ta en bild!
    Men är inte enda gången jag sett det senaste åren...

    Nu kommer jag säkert inte sälja nå coliovers på ett bra tag och Uffe (Bilmodecenter) blir besviken på mig, men bortsett från att man kan ställa höjden ser jag inte någon direkt mening med att byta till en coilover eller annat chassi!
    Lite styvare fjädrar och en krängare och en Golf mk5/mk6 är en sjukt snabb bil när det svänger...

  11. #71

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Det här är en högst privat åsikt, men jag är VERKLIGEN inte en stor fantast av K&W först och främst!
    Men bortser man från det så sitter det på Din Golf en extremt fin stötdämpare som är svår att göra bättre, så min åsikt är att man behåller original stötdämparen med dess funktioner och uppgraderar med fjädrar!
    Jag är villig att ha ett vad att tar Du Din bil runt GotlandRing/Mantorp/Gelleråsen/Sviestad så är jag till 99% säker att Din bil är snabbare med H&R fjädrarna än med K&W chassiet!
    Lägger Du sedan till krängare från H&R och Du kommer krossa K&W lösningen för mycket mindre pengar...

    Sett flera Tyska tester på denna modifikation på en Golf GTi mk5 där H&R krängare och fjädrar körde ifrån bilar med kompletta coilovers och dämparpaket! Tror till och med att det var en EXTREMT stor skillnad, ska se om jag hittar tidningen och kan ta en bild!
    Men är inte enda gången jag sett det senaste åren...

    Nu kommer jag säkert inte sälja nå coliovers på ett bra tag och Uffe (Bilmodecenter) blir besviken på mig, men bortsett från att man kan ställa höjden ser jag inte någon direkt mening med att byta till en coilover eller annat chassi!
    Lite styvare fjädrar och en krängare och en Golf mk5/mk6 är en sjukt snabb bil när det svänger...
    Mkt bra synpunkter, och jag håller med om de flesta av dom.

    Visst är originaldämparen bra, helt klart. Och en sänkning och ev en krängare till blir oftast väldigt bra. Dock är ju problemet att jag inte kommer orka byta inför vintern. Men man kanske inte har något annat val? Och sparar man kanske 15,000:- så kanske det försvarar några byten

    Coilovers måste dessutom ställas in på flera punkter för att bli rätt, något som nog väldigt få lyckas med. Detta slipper man helt på originaldämparen.

    Jag får nog fundera vidare!

  12. #72
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Andreas: Du måste ju fortfarande göra hjulinställning så fort Du ändrar höjd på bilen!
    Så även om Du slipper bytet av fjädrar så är det fortfarande inte helt problemfritt....

  13. #73

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Absolut, fast eftersom jag gör hjulinställninger hela dagarna så är inte det så jobbigt

  14. #74
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av AndreasE Visa inlägg
    Absolut, fast eftersom jag gör hjulinställninger hela dagarna så är inte det så jobbigt
    Andreas,
    Det gör vi med, men det är fortfarande inte bara att vrida upp chassi och allt är klart...
    Vet flera flera Golf GTi ägare som åker med H&R sport fjädrarna under vintern utan problem ,har Du så mycket snö i Täby? ;-)

  15. #75

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Andreas,
    Det gör vi med, men det är fortfarande inte bara att vrida upp chassi och allt är klart...
    Vet flera flera Golf GTi ägare som åker med H&R sport fjädrarna under vintern utan problem ,har Du så mycket snö i Täby? ;-)
    Man har kanske blivit lite mer gubbig med tiden... Men just strängarna som blir mitt mellan hjulspåren HATAR jag!
    Har slagit i spoilern fram tillräckligt i vinter... Det där liksom skrapande ljudet när de blir för höga, USCH!

    Känns nästan som att det är bättre att jag inte sänker alls, då slipper jag ju alla problem med coils eller att byta fjädrar

    Så får man åka runt med en bil lika hög som en gammal chevy pickis

  16. #76

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Äsch då, det är väl inga problem att åka med sänkning på vintern, jag har åkt hela vintern med exakt samma setup (utom R däck förstås)som jag körde i höstas på Emmaboda SS 1,23 tider med med racefälgarna skodda med dubbfria vinterdäck till och med kört isbana med den. Det är ju "bara" en sportig golf .

    Har du hittat någon lösning på bromsarna? Annars kan du få köpa mitt LOBA/porschekit till ett förmånligt pris eller byta mot en uppsättning 18" R dack eller nåt öppen för förslag.
    PMa om det känns intressant.
    Mvh Erik

  17. #77

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Äsch då, det är väl inga problem att åka med sänkning på vintern...
    Nej, det är kanske så, måste komma överens med mig själv först, och det är inte alltid det enklaste

    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Har du hittat någon lösning på bromsarna? Annars kan du få köpa mitt LOBA/porschekit till ett förmånligt pris eller byta mot en uppsättning 18" R dack eller nåt öppen för förslag.
    PMa om det känns intressant.
    Mvh Erik
    Du har pm!

  18. #78

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Du med..

  19. #79
    Ama303
    Gäst
    AndreasE: kan vara intresserad av dina r-frambromsar om du skall ha ännu större

  20. #80

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Citat Ursprungligen postat av Ama303 Visa inlägg
    AndreasE: kan vara intresserad av dina r-frambromsar om du skall ha ännu större
    Ok, hör av mig isf!

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-06-12, 11:26
  2. Bränsleförbrukning ED35 vs. Standard GTI?
    Av Premis i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-18, 13:53
  3. Kabelanslutning på dimljusen - GTI ED35
    Av Kingen i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-25, 23:36
  4. Logga laddtryck på Golf Mk6 GTI/GTI ED35
    Av Kingen i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 22:30
  5. Gti vi ed35
    Av DPC i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-19, 15:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin