Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 123456 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 123
  1. #41

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Ser ju ut som ett bra pris, man får ju tänka också på att från USA så är det ju välldigt stor chans att åka på tull (3,5%), moms(25%) och expeditionsavgift (100kr).

  2. #42
    Ama303
    Gäst
    får du för dig att uppgradera till ännu större bromsar så kan jag vara intresserad av din r-uppgradering.

  3. #43

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Citat Ursprungligen postat av Merlinen Visa inlägg
    Ser ju ut som ett bra pris, man får ju tänka också på att från USA så är det ju välldigt stor chans att åka på tull (3,5%), moms(25%) och expeditionsavgift (100kr).
    Precis, så jag tror detta kan bli bra.

    Ska bara leta upp bromsskivor här i Svedala, nån som vet nån som har?

  4. #44

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Citat Ursprungligen postat av Ama303 Visa inlägg
    får du för dig att uppgradera till ännu större bromsar så kan jag vara intresserad av din r-uppgradering.
    Hör av mig till dig isf!

  5. #45

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Någon som sitter inne på info om var jag kan hitta skivorna som ingår i kitet som Gasekke länkar till?

    Har lite problem att hitta dessa, sen har jag hittat info om att Mercedes ska ha skivor som passar för dessa ok, men jag tror att de kommer vara tyngre.

  6. #46

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av AndreasE Visa inlägg
    Någon som sitter inne på info om var jag kan hitta skivorna som ingår i kitet som Gasekke länkar till?

    Har lite problem att hitta dessa, sen har jag hittat info om att Mercedes ska ha skivor som passar för dessa ok, men jag tror att de kommer vara tyngre.
    Jag har merca skivor i min nuvarande setup , men lätta är de inte då de är solida men de tål mkt värme och varken spricker eller slår sig, det är väl absolut en fördel i sig och värt att tänka på.

    Jag kommer att spara mitt bromskit som reserv då jag har ett par uppsättningar belägg osv till det och montera Stoptech BBK vid tillfälle så får jag jämföra lite.

    Kan tänka mig att sälja Loba kitet om jag får ett vettigt bud.

  7. #47

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Jag har merca skivor i min nuvarande setup , men lätta är de inte då de är solida men de tål mkt värme och varken spricker eller slår sig, det är väl absolut en fördel i sig och värt att tänka på.

    Jag kommer att spara mitt bromskit som reserv då jag har ett par uppsättningar belägg osv till det och montera Stoptech BBK vid tillfälle så får jag jämföra lite.

    Kan tänka mig att sälja Loba kitet om jag får ett vettigt bud.
    Lite mer info om Loba kitet? Letar efter ngt roligare i bromsväg till min Jetta Mk6.

  8. #48

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Jag har merca skivor i min nuvarande setup , men lätta är de inte då de är solida men de tål mkt värme och varken spricker eller slår sig, det är väl absolut en fördel i sig och värt att tänka på.

    Jag kommer att spara mitt bromskit som reserv då jag har ett par uppsättningar belägg osv till det och montera Stoptech BBK vid tillfälle så får jag jämföra lite.

    Kan tänka mig att sälja Loba kitet om jag får ett vettigt bud.
    Vet du vilka merca skivor du har? Har fått för mig att det är till någon suv modell som set ska vara.

    Annars skulle jag vilja hitta skivorna som finns i stoptech kitet lösa, och dessutom vill jag hitta dom här i Sverige.

  9. #49

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Stoptech säljes av Pean Sweden.
    Kolla in på www.peansweden.se och hör med dem.
    Per Stacke är den kunnigaste på bromsar i sverige(vågar nästan säga det).

  10. #50

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Stoptech säljes av Pean Sweden.
    Kolla in på www.peansweden.se och hör med dem.
    Per Stacke är den kunnigaste på bromsar i sverige(vågar nästan säga det).
    Såklart, tänkte inte på det. Jag har handlat av honom förut, och han är väldigt duktig!

  11. #51

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Ta en titt på amgML63 framskivan, den är 350x32 och ventilerad så det kan nog funka till de oken, vet inte riktigt hur inpressning och så är men kan bara värt att kika på den med rätt kontakter blir det nog billigare än import

  12. #52

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Ta en titt på amgML63 framskivan, den är 350x32 och ventilerad så det kan nog funka till de oken, vet inte riktigt hur inpressning och så är men kan bara värt att kika på den med rätt kontakter blir det nog billigare än import
    Den ska jag kolla på, jag kan ju lätt få fram måtten på Audi/VW skivan som skulle passa (förutom bultcirkel).
    Så då är det bara att jämföra.

    Bak blir det lite knepigare, få fundera om det räcker med bättre belägg och annan skiva där. Bättre kylning också kanske.

    Har raggat ännu bättre pris på oken, så nu är de under 2000:-/st ex moms.

  13. #53

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Jag har merca skivor i min nuvarande setup , men lätta är de inte då de är solida men de tål mkt värme och varken spricker eller slår sig, det är väl absolut en fördel i sig och värt att tänka på.

    Jag kommer att spara mitt bromskit som reserv då jag har ett par uppsättningar belägg osv till det och montera Stoptech BBK vid tillfälle så får jag jämföra lite.

    Kan tänka mig att sälja Loba kitet om jag får ett vettigt bud.
    Vad har du använt för navring mellan MB skivan och Golfens nav? Jag har förstått att det inte riktigt stämmer där från början.

  14. #54

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    CNC style.. Då passar allt

  15. #55

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    CNC style.. Då passar allt
    Härligt. Ja, det är enkelt att få det bra då.

    Jag måste hitta nån som kan tillverka dessa ringar åt mig, samt bussningarna som krävs i okens fästhål.

    Har du nåt tips på nån som kan göra dessa åt mig?

  16. #56
    Ama303
    Gäst
    vad var det för avgassystem du hittade på ebay billigt?

  17. #57

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Citat Ursprungligen postat av Ama303 Visa inlägg
    vad var det för avgassystem du hittade på ebay billigt?
    Det var från Ebay, hittar det inte där nu.

    Kan inte rekommendera någon att köpa det. Det är dålig passform, slår i lite ibland, och det är helt omöjligt att få det att sitta perfekt.
    Dessutom så är det KRAFTIGT rostigt efter denna vinter, men man får vad man betalar för

    Mitt kommer att åka av så småningom, kan sälja det för en spottstyver om du vill.

  18. #58
    Ama303
    Gäst
    hittade en tråd på något amerikanskt gti-forum där folk provat diverse billiga ebay-system.
    liknande detta: http://www.ebay.com/itm/VW-GOLF-GTI-...593b00&vxp=mtr

    skall tydligen gå att få för 199usd + frakt och flertal verkar nöjda iaf, så man är klart sugen.
    ljudet vs original http://www.youtube.com/watch?v=OqRz7whmQmQ
    inga jättepengar iaf och de som provat har inte haft problem med passformen. Var egentligen ute efter att byta ut utblåsen på originalsystemet mot större men priset för två ändrör hamnar ungefär som för detta system

    skicka gärna någon bild om du har och en prisindikation på ditt system om du vill göra dig av med det billigt.
    Senast redigerad av Ama303 den 2013-03-16 klockan 13:52. Anledning: dubbelpost i samma post, wtf?

  19. #59

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av AndreasE Visa inlägg
    Det var från Ebay, hittar det inte där nu.

    Kan inte rekommendera någon att köpa det. Det är dålig passform, slår i lite ibland, och det är helt omöjligt att få det att sitta perfekt.
    Dessutom så är det KRAFTIGT rostigt efter denna vinter, men man får vad man betalar för

    Mitt kommer att åka av så småningom, kan sälja det för en spottstyver om du vill.
    Kan helt klart rekommendera Eurojet system, inte det billigaste men ser fortfarande ut som nytt efter nästan 1 vinter (fortfarande vinter här).

  20. #60

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Citat Ursprungligen postat av Ama303 Visa inlägg
    hittade en tråd på något amerikanskt gti-forum där folk provat diverse billiga ebay-system.
    liknande detta: http://www.ebay.com/itm/VW-GOLF-GTI-...593b00&vxp=mtr

    skall tydligen gå att få för 199usd + frakt och flertal verkar nöjda iaf, så man är klart sugen.
    ljudet vs original http://www.youtube.com/watch?v=OqRz7whmQmQ
    inga jättepengar iaf och de som provat har inte haft problem med passformen. Var egentligen ute efter att byta ut utblåsen på originalsystemet mot större men priset för två ändrör hamnar ungefär som för detta system

    skicka gärna någon bild om du har och en prisindikation på ditt system om du vill göra dig av med det billigt.
    Mitt är ett helsystem ink downpipe, men det är systemet efter downpipe som är kasst byggt. DP:n är helt ok. Dock så saknas de främre fästet för DP:n som sitter där original på framvagnsbryggan om jag minns rätt.
    Återkommer om jag säljer det, det lutar iofs mer åt att det går i tippen, så dåligt är det.


    Citat Ursprungligen postat av Merlinen Visa inlägg
    Kan helt klart rekommendera Eurojet system, inte det billigaste men ser fortfarande ut som nytt efter nästan 1 vinter (fortfarande vinter här).
    Jag har kikat på detta också, många som är nöjda med dessa. Just ytfinish tycker jag är viktigt, kanske bara jag som efter varje vinter tvättar undersidan av bilen med diskborste? Jag är ibland rätt skadad när det gäller sånt
    Men rena och fina hjulhus är kul porr för vissa också

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-06-12, 11:26
  2. Bränsleförbrukning ED35 vs. Standard GTI?
    Av Premis i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-18, 13:53
  3. Kabelanslutning på dimljusen - GTI ED35
    Av Kingen i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-25, 23:36
  4. Logga laddtryck på Golf Mk6 GTI/GTI ED35
    Av Kingen i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 22:30
  5. Gti vi ed35
    Av DPC i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-19, 15:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin