Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    BNZ
    Gäst

    Kamremsbyte Caddy TDI -97 AHU

    Tja! Tänkte jag skulle försöka mig på att byta kamremmen på min gammel caddy i helgen.
    Någon som kanske har gjort det tidigare och kanske vill komma med tips? eller en arbetsbeskrivning skulle åxå vara fint!

  2. #2
    BNZ
    Gäst
    okej,,går säkert bra ändå... men ingen som nu i förhand kan säga hur stor diameter låsningssprinten till pumpen bör ha?

  3. #3
    BNZ
    Gäst
    okej..fick lösa det åxå själv. 15,5 nånting ska den vara om någon undrar.

  4. #4
    BNZ
    Gäst
    Med risk för att verka helt utmobbad här så vill jag bara meddela att kamremsbytet gick fint. Men vid första montaget så ville inte bilen starta, så jag var tvungen att riva allt igen och montera om den en andra gång. Men sen startade den och gick snudd på bättre än förr!! Så är det någon som vill ha tips o råd så hör av er!

  5. #5
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Ibland tar det tid att få svar. har själv aldrig jobbat på denna motor och bil så har tyvärr inga bra svar att komma med.

    Kul att du fick ordning på det i alla fall och att allt fungerar som det skall.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-12, 00:59
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-10-13, 20:38
  3. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-05-30, 23:47
  4. max laddtryck tdi ahu
    Av MÅberg i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 15:18
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 14:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin