Sidan 3 av 16 FörstaFörsta 12345613 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 302
  1. #41
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av CarbonLoader Visa inlägg
    Det beror nog på hur bra filtret är beroende på hur mycket det släpper igenom.
    Enligt David som jobbat på VW ska det inte vara någon olja alls. Litar på honom och meddelar när/om det går åt pipsvängen Då har vi ju åtminstone fått en referens att gå efter
    Jo, det har du rätt i, det skiljer säkert mellan olika fabrikat och modeller. På min MC har jag K&N (ihop med ECU och avgassystem). Både K&N samt JR är ganska glesa pga att de naturligtvis ska släppa igenom så mycket luft som möjligt. Några andra har jag inte erfarenhet av.

    Kör man ett tag så går det ju ändå att se om det finns avlagringar på insugsslang / rör.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  2. #42
    CarbonLoader
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Jo, det har du rätt i, det skiljer säkert mellan olika fabrikat och modeller. På min MC har jag K&N (ihop med ECU och avgassystem). Både K&N samt JR är ganska glesa pga att de naturligtvis ska släppa igenom så mycket luft som möjligt. Några andra har jag inte erfarenhet av.

    Kör man ett tag så går det ju ändå att se om det finns avlagringar på insugsslang / rör.

    /Peter
    Ja precis, jag ska kolla läget när jag kört ett antal mil och återkommer då.
    Läste i någon tråd tidigare att man för att vara på den säkra sidan inte skulle rengöra filter och använda på nytt även om det sägs gå av tillverkaren. Släng det gamla oavsett KN eller fabrikat och köp nytt menar någon expert.
    Blir dyrt men å andra sidan vill man ju sin bils bästa så tror faktiskt att det ligger något i det.

  3. #43
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av CarbonLoader Visa inlägg
    Ja precis, jag ska kolla läget när jag kört ett antal mil och återkommer då.
    Läste i någon tråd tidigare att man för att vara på den säkra sidan inte skulle rengöra filter och använda på nytt även om det sägs gå av tillverkaren. Släng det gamla oavsett KN eller fabrikat och köp nytt menar någon expert.
    Blir dyrt men å andra sidan vill man ju sin bils bästa så tror faktiskt att det ligger något i det.
    Ja gör det.

    Jag har praktiserat rengöring, avfettning (brukar just vid filterrengöring Preem miljöavfettning) och spolning från insida och ut var 1000 mil. Ser rent ut. Som du säger annars blir det dyrt!!

    JR filter har passat ganska illa på Passaten och Audi A4:an. A4:ns läckte in i ett hörn pga dålig passform varför det förpassades till soptunnan. Har kört med pappersfilter på A4:an sen dess. Sitter ju bökigt att komma till dessutom på B6 serien. JR filter, passform klart godkänt på GTI:n (-10) och lättåtkomligt. Det är ju inget problem med öppet filter, borde ju passa alltid. K&N har jag i forntid haft på BMW, bra passform.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  4. #44
    CarbonLoader
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Ja gör det.

    Jag har praktiserat rengöring, avfettning (brukar just vid filterrengöring Preem miljöavfettning) och spolning från insida och ut var 1000 mil. Ser rent ut. Som du säger annars blir det dyrt!!

    JR filter har passat ganska illa på Passaten och Audi A4:an. A4:ns läckte in i ett hörn pga dålig passform varför det förpassades till soptunnan. Har kört med pappersfilter på A4:an sen dess. Sitter ju bökigt att komma till dessutom på B6 serien. JR filter, passform klart godkänt på GTI:n (-10) och lättåtkomligt. Det är ju inget problem med öppet filter, borde ju passa alltid. K&N har jag i forntid haft på BMW, bra passform.

    /Peter
    Håller med helt. Har alltid kört på KN, senast på BMW:n.
    Jag har ganska stora planer för Golfens framtid och behåller därför mitt torra filter med min hemmabyggda optiflowbox.

  5. #45
    CarbonLoader
    Gäst
    Nu är man hemokommen från SEMA SHOW - Las Vegas =)
    Fick massor ny inspiration till Golfen!
    Det som gäller för framtiden inom bilstyling enligt SEMA är väldigt mycket vinyl av unika slag, gigantiska fälgar med olika skrikande kulörer ex. neon, stance så det står härliga till & om man väljer lackering så är det mycket solida färgglada lacker.
    Här kommer en liten smygbild på vad jag tänker ha på The Grey Anatomy
    Antagligen först men man vet aldrig vilka som apar efter =) Sånt e livet!
    Enjoy!





  6. #46
    CarbonLoader
    Gäst
    Grejer påväg in till bilen:


    Fronten är från FK-automotive & kommer att modifieras lite.



    Devileyes från RisEtrade.se, eller dragoneyes som de kallas på hemsidan.



    Mina efterlängtade coilovers från RisEtrade.se av märket Supersport Black Evolution Controll + har nu kommit. De är ställbara genom snabbjustering i höjd & hårdhet. Slänger upp bilder inom kort.
    Toyo Proxes R888 ligger & väntar på montering i TCG:s garage hos Caddy.

  7. #47
    CarbonLoader
    Gäst
    Okej!!! Jag är inte så jädrans haj på Photoshop ännu men vill ju hemskt gärna göra en illustrationsbild själv & på så sätt lära mig mer.
    Detta är en första illustrationsbild på själva formgivningen, 3D-vinylen som jag tänkt ha var aningen för svår för mig att lägga på bilen i PS...kanske kommer senare när jag lärt mig mer
    DONT JUDGE =) eftersom jag e nybörjare på PS =)



  8. #48
    CarbonLoader
    Gäst
    Lite bättre...det tar sig =)



  9. #49
    CarbonLoader
    Gäst
    Försökte lägga 3D-vinylen jag ska ha på illustrationsbilden men det blev inget vidare... Lekte bara lite istället men meningen är att hela bilen ska få vinyl wrap. Blir en jädrans effekt IRL kan jag lova =)



  10. #50
    CarbonLoader
    Gäst
    Okej!
    Nu är det nära att bilen kommer ändra skepnad helt, men fler sponsorer behövs.
    Just nu är 4 otroligt betydelsefulla sponsorer med i projektet.


    SINO ADVERTISMENT Kina
    GERHARD KÖNIGSEDER Österrike
    RISETRADE Sverige
    FK-AUTOMOTIVE Tyskland


    Just nu letar jag fälgar...

  11. #51
    CarbonLoader
    Gäst
    Stort tack till min sponsor för denna vinylfilmen som ska sitta på hela bilen =)


    SINO



    3D Black Vinyl Car Wrap

  12. #52
    CarbonLoader
    Gäst
    Jag är under upplärning att använda Photoshop. Lekte lite till idag även om det är helt omöjligt att göra 3D vinylen i PS... =(





    Fråga inget om fälgarna för det blir en överraskning, nyhet!

  13. #53
    CarbonLoader
    Gäst
    Så kommer äntligen en bild på mina Coilovers som står & väntar i hallen på att bli monterade.


    TACK RISETRADE.SE





    Jag är av det slaget att en snygg bil även ska vara grymt skön & köra, helst bana, annars kan det lika gärna kvitta. Har alltid tycket det sett löjligt ut med en brutal exteriör på en bil men när man kikar på prestanda prylar som motor, väghållning, bromsar etc. så e det bara skitgrejer...trots uppfräschning eller uppgradering gjord.
    Har själv testat Supersports coilovers tidigare på min R5 Turbo och de är helt fenomenala när det handlar om att pressa bilens egenskaper...vilket det ska gå att göra med en tuff bil enligt mig.
    Bara min åsikt & tror att många därute håller med fast likamånga inte gör det =)

  14. #54
    CarbonLoader
    Gäst
    Alright!
    Lagom dags att presentera en person med mycket stor betydelse för projektet, BJARNE!


    Som alla säkert redan förstår så är det ingen barnlek att foliera en hel bil. Snubben som är i allra högsta grad involverad i projektet fixar detta som en mästare.
    Jag lärde känna Bjarne genom Kalmars svar på Team Carkings, nämligen ECCC-East Coast Car Club, för några år sedan på Elmia. Han hjälpte mig något år efter med montering av dekaler på min lilla busbil som visades upp på Elmia, Renault 5 Turbo. Det året hade han folierat hela sin flickväns bil med kolfibervinyl. Lagom mycket jobb =)
    Se själva så förstår ni att Bjarne kan sina grejer.
    Här är Elizas bil från Elmia 2011 om jag inte minns fel:














    Beundrar dig grymt mycket Bjarne & stort tack för att du vill dela projektet med mig
    Detta blir lajbans roligt!

  15. #55

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Skall bli intressant att se vart detta slutar!

  16. #56
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Skall bli intressant att se vart detta slutar!
    Håller med :-D
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  17. #57
    CarbonLoader
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Håller med :-D
    Ja fyfan! Det vet jag inte själv ens Finns det någonsin ett slut? haha!

  18. #58
    CarbonLoader
    Gäst
    Hittade lite gamla bilder när jag uppdaterade min iPhone i datorn idag =) Tänkte därför göra en lite mer ingående presentation av mig själv...kan uppfattas aningen skrytsamt men skitsamma ....så ni som inte känner mig sedan tidigare vet vad man har åstadkommit inom bilhobby branschen tidigare. Det kan ju knappast bli sämre denna gången =)


    Denna bild är tagen av tidningen Bilsports fotograf strax efter Elmia 2010 då den vann pris i klassen Best New Styling. Tänk på att detta var 5:e versionen av samma bil som tidigare visats på Elmia även 2008.



    Från reportaget om Version 5.



    Även tidningen Gatbilar.se har varit snälla och publicerat mina projektbilar mer än en gång.





    I dessa tidningar + några till kan man hitta reportage, bilder, text om mina projekt.



    Mr Bjarne i egen hög person hjälper mig med dekalen på bilen "Vader" strax innan Elmias portar öppnades 2011. Bilen såg nästan lika rolig ut som den var att köra... =) Vilken väghållning!



    Världens roligaste leksak =) 130hk/190nm/800kg/70varv på Ring Knutstorp/1m17sek-varv



    Denna bilen byggde TCG om till företaget RisEtrade.se till Elmia i påskas (2012). Fronten är formgiven av mig



    Apropå roliga frontar...jobbar som fritidsledare och hjälpte en elev samtidigt som han fick lära sig hur man kan laga en krockad front på hans epa.



    Stagade upp den från utsidan & formade grillnät som skelett att plasta på från insidan.



    Plastat från insidan. Efter härdning plockades grillnätet bort från utsidan.



    Sista spacklingen innan lack.



    Tadaa!! Färdig & lackad. Eolamojje kanske känner igen fronten från sitt jobb, Kristianstad Billackering =)






    Det var lite om mig & vad jag pysslat med den senaste tiden både för några år sedan & för några veckor sedan.
    Snart bilder på min nya front till Golfen som kom idag =)

  19. #59
    CarbonLoader
    Gäst
    Fronten hemma =)
    Det börjar trilla in lite saker till bilen nu....ME LIKE!








    Kommer bli tvungen att bygga om fronten med corner splitters som lirar bra ihop med skärmbreddningen sen.

  20. #60
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Ser ut att bli riktigt bra!
    Legat i med bilhobbyn ;-)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

Liknande ämnen

  1. Golf L -75 *låst på anv begäran*
    Av Mackan73 i forum Projektforum
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 18:41
  2. Efterlysning! *låst på anv begäran*
    Av mia_fidde i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-06, 20:54
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 00:39
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 21:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin