Sidan 11 av 16 FörstaFörsta ... 891011121314 ... SistaSista
Resultat 201 till 220 av 302
  1. #201
    CarbonLoader
    Gäst
    Helgen närmar sig med stormsteg. Då är det dags att "wrappa" bilen Ska bli både kul & lärorikt. Efter detta ska det bli kul med detaljfix som LED-slingor, ljudbygge & skrädderi Dock kvarstår även lite stora grejer som coilovers, bromsar & fälgar. SKOJ MED MYCKET JOBB

  2. #202
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE 6 JAN!
    Idag blir det en liten blandad komponering av bilder. Fick ett bakslag idag när jag gick ner i källaren och såg att dipit färgen på fälgarna bubblat sig och liksom bildat luftfickor....inte nöjd =( Om inte dipit.se hjälper mig med detta problemet så blir det till att lacka om fälgarna med riktig lack istället. Får se vad de säger på dipit.
    Knäppte liten bild på en av många LED-slingor som jag kommer ha på bilen.
    Även tyget som jag ska ha till..... (hemligt).
    Håller även på att spåna tryck till T-shirt som jag kommer att trycka upp till kommande utställningar. Vad tror ni?





  3. #203
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE 8 FEB! - SISTA INPASSNING BREDDNINGSKIT
    Breddningskärmarna passas in med fronten inför "wrappning" imorgon.

    Det var helt godkänd passform direkt tycker jag även om jag fick finjustera lite senare.

    Har även lagt igen det runda i huven vid emblemet för att passa in mot fronten.

    Kommer bli riktigt grymt med de riktiga skruvarna till breddningen sen som kommer vara synliga.

    Måste göra en sak klart som jag nu fått erfara. Det är mycket svårare att få en breddning med synlig skarv och skruvar snygg än att limma & spackla in breddningskittet med karossen innan lack. Om ni inte tror mig, prova själva Sen när det väl är klart är det en annan femma för då blir det plötsligt enklare att fixa & laga vid missöde.
    Nu håller jag tummarna för att få premiärvisa bilen på Elmia i påsk och går som på nålar och väntar besked....får jag en plats kommer speglar och annat montermaterial inskaffas omgående. Blir en illusionsupplevelse att titta på bilen kan jag lova hehe

  4. #204
    CarbonLoader
    Gäst
    Nu kör snart grabbarna grus, Caddy & Bjarne, till Ripa för att leka lite cross. Under tiden fixar jag finjusteringar på bakre delen av breddningens passform. Ikväll blir det förmodligen den mest galna kvällen hittills i TCG:s garage med maxxad wrapping i 4D

  5. #205

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    MIKA K
    Ort
    MARIESTAD
    Inlägg
    36
    Ser fram emot lite bilder när det e klart:beer:

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

  6. #206
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE 9 FEB - WRAPPING!!!


    Yes, då har tiden kommit för bilen att wrappas i 4D-vinylen =)
    Vill inte avslöja allt utan suger på den karamellen lite men tillräckligt för att se vilken sjuk effekt vinylen ger till bilen. Hur coolt det än ser ut på bilderna så ska ni veta att det ser tio gånger sjukare ut i verkligheten, lovar!
    Det blir inte alls samma djup i vinylen som irl. Måste alltså ses i verkligheten med andra ord
    TADAAA!


    Caddy har lektion i att kapa så nära fingrarna som möjligt =) Galen den mannen!



    Apropå galen man....Bjarne gör första delen på bilen med vinylen efter en ordentlig krasch på Ripa med crossen tidigare....blåslagen men inte slagen ännu =)






    HELT SICK!



    Bara på nästa....huven



    Dagens hjälte, Bjarne "the pro"!



    Huv, skärm & dörr =) Najs!



    "R"



    Anledningen till "R" luftintaget.



    Dörrstolpe i vinyl & tak änsålänge utan.



    Nu håller vi natt tidigare än planerat pga att det gått skitbra =) Vi spar istället på krafterna till imorgon och kör lika hårt då. BJARNE KICKS ASS!

  7. #207
    CarbonLoader
    Gäst
    Projektet närmar sig 30.000 visningar på tre olika forum, GRYMT!

  8. #208
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Hehe kommer nog dra blickar till sig ;-)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  9. #209
    Chesmal
    Gäst
    Har motagit en del mail från några medlemmar här som undrar om det finns en chans att se Bjarne wrapa bilen i bar överkropp ?

    Btw, hur gick det med dipen på fälgen ?, löste du bubblorna ?

  10. #210
    CarbonLoader
    Gäst
    J.L: Får ha spypåsar att dela ut till folk

    Chesmal: Ska framföra önskemålen Det hade jag också velat se Dipit har inte svarat på mitt senaste mail om leveranstid på svart färg

  11. #211
    CarbonLoader
    Gäst
    Imorgon blir det utflippat i garaget med sjuka & galna bilder på oss som hjälps åt med våra bilar. Fick ju önskemål på Bjarne i bar överkropp när han wrappar bilen hehe. How long can we go!
    Vi får se imorgonkväll

  12. #212
    CarbonLoader
    Gäst
    Glömt nämna....att VW emblemet i bagageluckan nu är borttaget och igenlagt i samband med att jag ändå skulle bättra på ett annat ställe i luckan. Blir cleanare så...om nu min bil kan kallas clean hehe.
    Checkat läget med Bjarne idag som wrappar smådelar på bilen, skärmbreddare, backspeglar etc. Tar lite tid.
    Ikväll hade jag tänkt montera coiloversen.
    Kommer som sagt ett helt gäng bilder till inom kort. Vi håller ett rysligt tempo nu.

  13. #213
    Chesmal
    Gäst
    Gör inget om emblemet är borta, du är förlåten , bara Bjarne tejpar bilen som en gregisk gud utan tröja <3

  14. #214
    CarbonLoader
    Gäst
    Nyss hemkommen från garaget. Hoppar bums i sängen och lägger upp bilder imorgon förmiddag istället. Bilen börjar bli färdigwrappad och idag monterade jag breddningskittet på hela förarsidan...bilder imorgon. Är sjukt jäkla nöjd och de synliga skruvarna till breddningen var nödvändig för det där lilla extra.
    Den som inte lägger märke till denna bilen är antingen för full eller blivit det just av att titta på den
    SÅ JÄKLA NÖJD!

  15. #215
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE 12 FEB - SMYGTITT!
    Pågrund av känsliga projekttrådsläsare & för att inte bli oseriöst stämplade valde jag att inte lägga upp bilderna på Bjarne & oss andra i TCG:s garage endast iklädda "speedos" när vi skulle bättra på solbrännan framför gasolvärmaren Ni får helt enkelt nöja er med några smygtitts bilder på hur bilen tar form.
    Breddning med synliga skruvar monterad på förarsidan.

    Fullständig mönsterpassning är omöjlig att göra och hade dessutom gjort att man inte kunnat se formerna & linjerna på bilen.

    Jädrans nöjd med det uppkapade "R":et. Det blir belysning inifrån sen

    Såhär ser mitt första wrapp jobb ut, massvis med veck & skarvar men men...nån gång ska vara den första =) Batteriboxen är det för övrigt.

    Bjarne wrappar skärmbreddarna och mindre delar löst som monteras på bilen i efterhand.

    Effekten i vinylen ändras hela tiden beroende på ljuset. Helt omöjlig att fånga effekten på bild, blir mer 2D då....

    Svarta Devileyes monterade & inkopplade.

    Här är kungen av wrapping själv, Bjarne! Vingen folierad & klar för montering.


    Sidokjol, dörr & breddningsskärm i samspel =)

  16. #216
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE NR2 12FEB - WRAPPING GOES ON!
    Imorgon hämtar jag mina specialtillverkade spacers som samlevererades med Eplamojjes från MANTON RACING. Stort tack för sponsringen!
    Har idag varit hemma hela dagen med två små sjuka barn....skönt att själv kunna hämta sig lite från den hårda förkylning man dragits med de senaste veckorna, blir ju inte bättre av att man oftast jobbar i alla lägen =)
    Bjarne sliter på med folieringen och skickade över några bilder. Imorgon beräknas den vara helt färdig wrappad och fokus kommer istället att läggas på spacers, coilovers, fälgar, dioder etc. Och insidan med detaljer & ljudbygge.
    Trots tvekan från andra velar jag inte med min målmedvetenhet och självsäkerhet om att bilen kommer att sticka i folks ögon under påskhelgen, vad som än händer. Den är något som ingen annan kan presentera och tidsmässigt ligger jag bra till för att färdigställa den till påsk.
    NU ÖKAR VI!!!
    Vad kan detta vara.....?


  17. #217
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE 14 FEB - DISCO DISCO!!


    Testade lite monterprylar som ger ganska cool effekt mot bilen. Aningen för mörkt i garaget så jag inte avslöjar hela bilens utseende, hörde något om en mörk hall på Elmia.... Coolt eller? Å här har jag inte ens monterat eller kopplat in LED-slingorna & övrig belysning.... VÄNTA BARA!


    http://www.youtube.com/watch?v=GJ2T8...ature=youtu.be


    Bjarne har gjort sitt och lämnar nu Kristianstad för denna gång. Vilken kille!
    Nu återstår vissa grejer på utsidan men i det stora hela börjar den bli färdig. Insidan nästa

  18. #218
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE 2 TROTS ALLT - LITE MER AVSLÖJANDE


    Jag har sagt det förr och säger det igen...DET GÅR INTE ATT FÅNGA EFFEKTEN PÅ BILD! Det blir helt platt och i verkligheten rör sig hela bilens yttre.
    Vid detta tillfället är inga coilovers monterade som kommer att sänka bilen ca 40mm till. Vingen är inte monterad och dörrhandtag etc. Men ni ser ju själva =)











    Silver dörrhandtag.




  19. #219
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Häftigt! Sänkning kommer göra sitt också!
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  20. #220
    CarbonLoader
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Häftigt! Sänkning kommer göra sitt också!
    Den är sänkt med fjädrar som den står nu men den ska ner dubbelt så mycket till med mina coilovers

Liknande ämnen

  1. Golf L -75 *låst på anv begäran*
    Av Mackan73 i forum Projektforum
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 17:41
  2. Efterlysning! *låst på anv begäran*
    Av mia_fidde i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-06, 19:54
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 23:39
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 20:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin