Sidan 12 av 16 FörstaFörsta ... 29101112131415 ... SistaSista
Resultat 221 till 240 av 302
  1. #221
    CarbonLoader
    Gäst
    Om ni missat så checka in discobilen på youtube


    http://m.youtube.com/#/watch?feature=plcp&v=GJ2T80h3scU

  2. #222
    CarbonLoader
    Gäst
    Ännu ett discotest på vinylen
    ENJOY!


    http://www.youtube.com/watch?v=xXSl8...ature=youtu.be

  3. #223

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    MIKA K
    Ort
    MARIESTAD
    Inlägg
    36
    Va snygg den blev!


    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

  4. #224
    CarbonLoader
    Gäst
    Ni får ursäkta men min dator verkar inte gilla de andra filmklippen utan kopierar automatiskt det gamla :/
    Nåja....

  5. #225
    CarbonLoader
    Gäst
    Lite allmän info om vinylen så att folk förstår hur unik den verkligen är och varför den är så otroligt svår att fotografera.
    En 3D vinyl består av tre dimensioner vilket i en effektvinyl skulle se ut som den stack ut eller in från den egentliga platta ytan.
    I min bils fall handlar det om 4D, vilket utöver den tredje dimensionen även ser ut att röra sig trots att den är stillastående beroende på ljusets reflektioner.
    Läs gärna på här även om det inte är relaterat till vinylfilm:
    http://sv.m.wikipedia.org/wiki/4D

  6. #226
    CarbonLoader
    Gäst
    Tack Kotti =)

  7. #227
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE 16 FEB - ÄNNU MER AVSLÖJANDE


    Alright, sitter å håller på en hel del bilder men vill helst att det ska ha hänt något mellan uppdateringarna. Efter att dessa bilderna togs har fronten fästs ordentligt för perfekt passform mot skärmbreddarna och passformen mellan breddare & sidokjol är också "topnotch". Hade vid detta laget räknat med solklart besked från Elmia men eftersom de fortfarande låter mig gå som på nålar står jag nu inför ett svårt beslut....bilen har under hela projekttiden hittills fungerat som vår familjs bruksbil till vardags för att lämna kidsen på dagis etc. I skrivande stund står vi nu utan bil och senast på onsdag morgon behöver jag åter ta bilen i bruk =/ OM inte ett klart besked lämnas innan tisdagkväll förstås. Då får jag ordna det på något sätt och låter bilen stå fram tills Elmia. Det är inte alltid helt lätt att få ihopa säcken när man utöver bilprojektet har en småbarnsfamilj att ta hand om också
    Håller nu tummarna för att ett klart besked att få premiärvisa bilen på Elmia i påsk dimper ner, annars blir premiärvisningen på ungarnas dagisparkering nu på onsdag =) Ungarna lär ju bli glada Ljudbygget får göras på kvällarna.


    Som ni ser, platt & ganska tråkigt på bilder...åtminstone om man nu redan vet hur effekten ser ut IRL. Ska dessutom sänkas 40mm till & få mudflaps + andra detaljer...







  8. #228
    MiWi
    Gäst
    Det är en väldigt speciell vinyl. Förstår vad du menar med att man måste upptäcka en live, för det ser helt klart intressant ut.

  9. #229
    CarbonLoader
    Gäst
    MiWi: Kolla in Wikipedia länken tidigare så förstår man att bilderna inte kan göra bilen rättvisa
    Tack!

  10. #230
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE 17 FEB - SMÅPILL


    Här kommer lite blandat från dagens småpill med bilen. Handtag, lister, dioder, LED-dimljus m.m. monterades.
    Även vingen fästes på plats igen och ett svart grillnät limmades på insidan av huvintaget.
    De sk "diffuservingarna" bak kommer att modifieras ytterligare innan de lackas svarta...ser just nu ut som värsta plockipinn =)


    Ser ganska arg & rå ut om jag själv får säga =)



    Även motorrummet börjar se ok ut. Kommer att fixa motorkåpan också snart



    Fixade LED-dimljus.



    Kunde varit bredare men ljuset sprider sig ganska bra.



    LED-lampor inifrån huven.






    Specialtillverkade spacers från MANTON RACING i ytbehandlad svart finnish. 40 & 45mm.



    Handtag & lister monterade. OBS, lackat handtagen silver/grå.



    Bytte till silverlampor "silverbullets" i positionslyktorna i skärmarna.



    Är som sagt jäkligt stolt över breddningens passform, made by me



    Inte lika stolt över bladen eller vingarna i kofångaren bak...ska moddas ytterligare & senare lackas svarta högblanka.



    Nästintill tvingad till ledighet på jobbet efter en hel mängd ÖT senaste veckorna, tar därför måndag & tisdag i garaget för att plocka ihop resterande av bilens yttre. Sen återstår & se om man även behöver kasta på vinterdäcken och köra med bilen innan påsk...rather not =/
    Tack till Caddy & Sonny som hjälper mig jättemycket och även stort tack ännu en gång till Bjarne för wrappingen.

  11. #231
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Jag behåller min åsikt, kör utan "bladen/vingarna" ;-)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  12. #232
    CarbonLoader
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Jag behåller min åsikt, kör utan "bladen/vingarna" ;-)
    Njae, nu får de sitta...men ska minska dem betydligt och modda lite till.

  13. #233
    Chesmal
    Gäst
    Namn:  52210-d099905cf5383cdd13d62a4aea06f553.jpg
Visningar: 467
Storlek:  66.1 KB

    Fan din polare bjarne har stilen, med eller utan tröja, i love the guy !

    grymt projekt !!

  14. #234
    CarbonLoader
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Chesmal Visa inlägg
    Namn:  52210-d099905cf5383cdd13d62a4aea06f553.jpg
Visningar: 467
Storlek:  66.1 KB

    Fan din polare bjarne har stilen, med eller utan tröja, i love the guy !

    grymt projekt !!
    Känner du Bjarne sedan tidigare eller?

  15. #235
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE 18 FEB - SKRIFTLIG


    Nyss hemkommen från TCG:s garage & bilen.
    Har skruvat fast stötfångarna och sidokjolarna ordentligt. Bytt tillbaks till mina VW originalfälgar med vintersulorna så bilen är förberedd att bli bruksbil imorgonkväll igen... :/ Inget jag ser fram emot och definitivt inte optimalt för bilen OM den ska visas upp i påsk :/ Men men, kan dessvärre inte vara utan bilen när definitivt besked från juryn uteblir. De vet inte vad mässan går miste om Thats life och bygget på bilen fortsätter inför sommarens träffar och utställningar. Har även planerat ett par bankörningar på Anderstorp och Knutstorp.


    Gav mig på att lossa några bultar för att montera coiloversen också men avbröt mig, ligger så bra på tidsplaneringen att jag har råd med lite lugnare tempo nu. Har ju inget anledning att stressa.
    Väntar besked från BRL i Trollhättan om vilken ljudanläggning bilen ska få Insidan kvarstår ju men har gott om tid och försummar inte familjen i onödan. Ljudbygget blir väldigt diskret inne i bilen men jäkligt coolt i bagaget. Har andra planer som ska dra ögonen till sig på insidan
    Sista lediga dagen imorgon sen är det tillbaks till verkligheten med jobb & ungarna som lämnas på dagis.
    Blir inte så många uppdateringar till förrän ljudet anlänt från BRL och det beror helt på Elmia.


    SEE YA!

  16. #236
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE 19 FEB - LJUDBYGGET STARTAR - NY SPONSOR!!!
    Välkomnar BRL-Trollhättan i projektet! STORT TACK FÖR ER SPONSRING!
    Nu drar ljudbygget i bilen igång på allvar. BRL i Trollhättan går in och sponsrar med ljudutrustning av märket GAS.
    BRL-Trollhättan kommer även att ha en företags monter på Elmia. Hoppas vi ses där

    2st 10" GAS Silver + låda

    GAS Pro 600 steg

    Ser fram emot att ha gott om tid för ett välbyggt ljudbygge som inte bara låter bra utan kommer se bra ut med mina idéer
    Tack Patrik!

  17. #237
    CarbonLoader
    Gäst
    Lägg märke till att basarna påminner lite om effektvinylen =)

  18. #238
    CarbonLoader
    Gäst
    Ikväll gör Bjarne comeback i garaget och kommer foliera mina backspeglar.
    Blir även att värma till vinylen lite extra på sina ställen.
    Om 5min går jag ut för att lacka om fälgarna med Dipit färg. Resultat kommer på bild senare.
    Är helnöjd efter en dags provkörning med bilen, går utan problem att "köras" till skillnad från många andra utställningsbilar. Ska bli skitskoj att köra bana i sommar med bilen
    Ser dock lite roligt ut med massor plastfolie över strålkastare och andra utsatta delar men det är smällar man får ta.
    Sammanfattningsvis ser det fortfarande mörkt ut för att få en plats på Elmia och jag har således ett helt lass med överblivet montermaterial :/ Får väl slänga upp på blocket
    Ikväll kommer garagebilder!
    YEEEE!

  19. #239

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    MIKA K
    Ort
    MARIESTAD
    Inlägg
    36
    Kul att du använder bilen! Bilen blev ju super snygg

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

  20. #240
    CarbonLoader
    Gäst
    Delar med mig av liten inspirationsfilm till mitt projekt
    http://m.youtube.com/watch?feature=r...&v=ArT9IsTFooc


    Kommer snart lite bilder från "TCG SHAKE" i garaget från igår

Liknande ämnen

  1. Golf L -75 *låst på anv begäran*
    Av Mackan73 i forum Projektforum
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 17:41
  2. Efterlysning! *låst på anv begäran*
    Av mia_fidde i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-06, 19:54
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 23:39
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 20:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin