Sidan 10 av 16 FörstaFörsta ... 78910111213 ... SistaSista
Resultat 181 till 200 av 302
  1. #181
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE 29 JAN! - SIDOKJOLAR
    Idag testmonterade jag sidokjolarna mot skärmbreddarna. Passade samtidigt på att hänga på bakre kofångaren för att se hur mycket lera jag kommer att behöva till & bygga upp formen från breddarna bak ner på kofångaren.
    Alltså återstår lite arbete med bakre kofångaren fortfarande. Tänkte lacka bladen på "diffusern" silverchrome så de ser ut som metall, gör sig bra mot slutrören i DTM-stuk.
    Sidokjolarna är av bockad galvaniserad och ytbehandlad 1mm plåt. Riskerar aldrig att rosta =)
    Blir en hel del påbyggnad från bakbreddarna ner på stötisen =)

    Såhär ser det ut från bakbreddare - sidokjol - till frambreddare.

    Jädrans nöjd med sidokjolarna asså, ser precis så svävande ut som jag ville ha dem =)

    Från framskärm till bak.

    Såhär ser det ut ihop med breddarna även om kjolen ska höjas till ultimat passform mot breddningsskärmarna. Fäste endast med två skruvar tillfälligt vilket gjorde att de tyngdes ner nån centimeter.

    Börjar se helt ok ut...

    Kommer bli aningen lägre när coiloversen kommer på

    Som sagt så behövs det byggas på en hel del ner på rhumphaaan =)

    Utblåsen.


    Blir nog bra effekt med chromade blad.


    Kan knappt vänta med att montera coiloversen..... =) Ska bli grymt & se den fullt wrappad med vinylen, nya fälgarna & lågt sänkta coilovers =) NAJS!

    Imorgon blir det lite slipande på breddarna som tog lite skada av att gjutas av tidigare. Blir mest småpillande och eventuellt lägga igen huvens rundning vid original emblemet.

  2. #182
    CarbonLoader
    Gäst
    Uppdatering med filmklipp väntas...BARA 88min kvar av första klippet :/

  3. #183
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE 30 JAN (1) - INNERTAKET


    Som utlovat kommer här ett kort filmklipp på innertakets belysning.


    http://www.youtube.com/watch?v=oFpZ5...ature=youtu.be


    Snart kommer ett filmklipp på effekten i 4D-vinylen med discobelysning riktad mot den =) SHIT! FEEL LIKE DANCING!!!

  4. #184

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Kul med mycket uppdateringar, bra jobbat också

  5. #185
    CarbonLoader
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Kul med mycket uppdateringar, bra jobbat också
    Tack

  6. #186

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    MIKA K
    Ort
    MARIESTAD
    Inlägg
    36
    Denna kommer bli grym! Mkt trevlig tråd att följa! Forsätt med Mkt uppdateringar! :beer:

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

  7. #187
    CarbonLoader
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av kotti Visa inlägg
    Denna kommer bli grym! Mkt trevlig tråd att följa! Forsätt med Mkt uppdateringar! :beer:

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
    Tack Kotti =) Kul att du gillar den =) Då slänger jag väl upp ytterligare en uppdatering nu då

  8. #188
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE 31 JAN - FÄLGAR - PLASTIDIP
    Precis som rubriken säger så har jag idag testat lacka ena fälgen med plastidip färg. Om ni undrar vad Plastidip är så finns mer info på deras hemsida, plastidip.se. Det är då en lack som bildar ett lager av sin färg i gummi. Detta gör att möjligheten till att enkelt byta färg eller återfå ursprunget är väldigt enkel. Man drar helt enkelt av gummihinnan =) Denna hinnan skyddar mot såväl stenskott som repor. Hmm...undra vilken färg jag ska välja nästa gång =)
    På bilderna har fälgen endast fått ett tjockt lager, den kommer att bättras när alla är klara.



    Inom 2 timmar lägger jag upp det efterlängtade filmklippet på hur effekten i min 4D-vinyl blir ihop med discobelysningen STAY TUNED!

  9. #189
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Det ser ju riktigt bra ut, nysprayat eller torkat? Lackat med däcket på eller av?
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  10. #190
    CarbonLoader
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Det ser ju riktigt bra ut, nysprayat eller torkat? Lackat med däcket på eller av?
    Färdigt & klart på bilderna. Vågade inte göra det utan monterat däck eftersom gummilagret riskerar att skrapas av vid påkrängning.

  11. #191
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE NR2 31JAN - 4D-VINYL + DISCOBELYSNING

    Okay, här kommer avslöjandet på hur hela bilens yttre effekt kommer att se ut stående i showmonter.

    http://www.youtube.com/watch?v=Socq1...ature=youtu.be

    Som sagt, FEEL LIKE FREAKIN DANCING!!!

  12. #192
    CarbonLoader
    Gäst
    J.L: Nu fattar jag Du menade om färgen precis blivit lagd på bilderna...ibland e jag trög
    Ja, den lägger sig efter ett tag och blir matt i färgen och inte blank som på bilderna. Ska ta några ikväll och lägga upp så ser man bättre.

  13. #193
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE 31 JAN - NYA FÄLGBILDER
    Ber om ursäkt för tidigare bilder på fälgarna som var en aning missvisande. Plastidip färgen blir efter härdning matt svart. Bilderna nedan visar en mer riktig nyans, dock inte färdighärdade här heller men nästan =)


  14. #194
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE 31JAN - DIPITVIDEO


    Jepp...genomförkyld men still standing visar jag här hur Plastidip färgen blir.


    http://www.youtube.com/watch?v=mETDn...ature=youtu.be

  15. #195
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE 2 feb - BREDDNING ÖVERGÅNG TILL KOFÅNGARE
    Skärmbreddare fram helt klara att folieras =)

    Som man ser så är det en del att bygga för att passa ihop med kofångaren bak. Bulten använder jag som exakt måttdistans.

    Då börjas det att leka med lera =) Kan man spackla bra så kan man även bygga lera bra.

    Inte helt klar men det börjar ta sig...

    Ena sidan i princip färdig formad med lera.



    Viss skillnad...


    Som ni ser är det hyfsat tomt i bagaget....sug på den karamellen


    Lera på båda sidor.

    Plast & gelcoat på.

    Tyvärr så blev det inte fler bilder denna kvällen....men det som gjordes ytterligare var att jag plastade på gelcoaten med glasfiber & polyester för att få en form. Använde lite släppmedel vid kanterna mot bilen för att formen ska släppa lätt efter härdning. Ikväll slänger jag upp resultatet, dock avmonterat från bilen.

  16. #196
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Elmia närmar sig ;-)

    Försvinner Plastidip så lätt ?
    Knappt man vågar tvätta?
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  17. #197
    CarbonLoader
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Elmia närmar sig ;-)

    Försvinner Plastidip så lätt ?
    Knappt man vågar tvätta?
    Både ja & nej. I filmklippet gnuggar jag bort spillacken som hamnat vid sidan av på bordet där jag lackade fälgarna. Man gör ju ett tjockare lager på själva fälgen. Ska tydligen klara högtryckstvätt med rätt tjocklek.
    Jotack, tiden går

  18. #198
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE 2 jan

    Kämpar med en envis förkylning men har idag pysslat med lite andra saker än bara bilen. Ska bygga tonårsrum till grabben i min just nu s.k. kolfiberbod och har ordnat byggmaterial till detta. Men jag har även hunnit spackla till defekter på delarna av bakbreddarna som jag igår gjöt och slipade dem jämna & fina.
    Återstår i princip bara att lacka breddarna sen är hela breddningskittet färdigt för foliering med 4D-vinylen
    Imorgon lägger jag igen huvens rundning från emblemet.
    Ha en trevlig lördagkväll, det ska jag tillsammans med familjen framför melodifestivalen

  19. #199
    CarbonLoader
    Gäst
    Kommer uppdatering med några bilder på bl.a. skärmarna jag byggde upp av lera som nu är färdig gjutna med 100% passform mot bilen Nästa grej i veckan blir att se över passformen i skarvarna osv.
    Igår la jag igen det runda i huven, endast finliret kvar. Passade även på att slipa bort lite början till rost...små bubblor i lacken, spacklade & slipade fint. På fredag eller Lördag kommer mästerfolieraren Bjarne och då händer det grejer
    Bilder slängs upp under dagen.
    HÅLL UTKIK!

  20. #200
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE 4 FEB - BREDDNINGEN BAK FÄRDIG
    Såhär ser avgjutningen från leran ut i gladfiber.

    Passformen mot kofångaren hundraprocentig Tack Sonny för hjälpande händer med fotograferingen =)


    Hörde talas om att någon tipsade angående hanteringen av penslar för längre livslängd. Såhär behandlar vi penslar i vårt garage...se det som livstids hållbarhet i form av balsamering/koncentrering hehe. Vi köper nya, "time is money"

Liknande ämnen

  1. Golf L -75 *låst på anv begäran*
    Av Mackan73 i forum Projektforum
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 17:41
  2. Efterlysning! *låst på anv begäran*
    Av mia_fidde i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-06, 19:54
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 23:39
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 20:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin