Sidan 6 av 16 FörstaFörsta ... 3456789 ... SistaSista
Resultat 101 till 120 av 302
  1. #101
    CarbonLoader
    Gäst
    .....






























  2. #102
    CarbonLoader
    Gäst
    ....
































    Som sagt, ställ gärna frågor eftersom jag inte orkade skriva bildförklaring till varje bild =)
    PEACE!

  3. #103

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Häftigt, skall bli kul att se slutresultatet sen!

  4. #104
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Ser ut att bli en riktigt show-bil det här !
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  5. #105
    CarbonLoader
    Gäst
    Njae, bilen ska inte bli en renodlad showbil. Hade inte tänkt göra allt för mycket på insidan nu...men har ju klart några ess i armen Först & främst satsar jag på väghållningen, förutom bromsar i nuläget. Sen ska bilen sticka ut från mängden något fruktansvärt utan att för den sakens skull bli en spackelklump snarare performance med viktreducering. Fast just nu kan jag inte modda den fullt ut som performancebil eftersom familjen ska kunna rulla runt i bilen några månader till. MEN SEN!!!
    Senast redigerad av CarbonLoader den 2012-12-16 klockan 19:43. Anledning: Stavfel

  6. #106
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE SLIPA! 17 DEC


    Många undrar kanske varför jag inte spacklade & slipade till skärmarna medans de satt på bilen till gjutpluggar som jag sedan gjorde en form på. Saken e den att jag vill spara tid & material. Kommer därför spackla framskärmarna som nu e plastade jämna & fina för att sedan använda dessa som gjutpluggar & göra formar som jag sedan gjuter bakskärmarna i. Alltså, likadana skärmar bak. Det blir lättare att slipa med skärmarna i knäet än sittande på bilen tycker jag. Som bilden visar blir det inte speciellt mycket spackelbil av det....är dessutom inte halvvägs färdigslipade på bilden Bakskärmarna kommer ju inte behövas spacklas alls pga identisk avgjutning.
    Hyfsat identiska skärmar...eller vad tycks? =)



  7. #107
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Ska bli kul att se hur det blir på bilen med hjul på och ihop med fronten, ser lovande ut!
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  8. #108

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Vad ska du göra med Königseder kittet du fick spons på? Eller du kanske inte fått hem det än?

    // Jakob

  9. #109
    CarbonLoader
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av _holmgren_ Visa inlägg
    Vad ska du göra med Königseder kittet du fick spons på? Eller du kanske inte fått hem det än?

    // Jakob
    Som jag skrev tidigare så är det inte riktigt min grej att limma på ett färdigt kit på bilen och sen stå vid sidan om och ta emot cred för hur den ser ut. Bestämde mig för att bygga eget från scratch som jag stolt kan ta åt mig hela äran för Så funkar jag :/

  10. #110
    CarbonLoader
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Ska bli kul att se hur det blir på bilen med hjul på och ihop med fronten, ser lovande ut!
    Thanx J.L.

  11. #111
    CarbonLoader
    Gäst
    Behöver lite hjälp nu!
    Ska skärmarna ha synliga snabbskruvar eller byggas in tillsammans med övriga karossen?

  12. #112

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Byggas in!

  13. #113
    CarbonLoader
    Gäst
    Fast det går att göra snyggt med skruvar också, kan bli en snygg detalj. Lättast e egentligen & limma, spackla & slipa...

  14. #114
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av CarbonLoader Visa inlägg
    Fast det går att göra snyggt med skruvar också, kan bli en snygg detalj. Lättast e egentligen & limma, spackla & slipa...
    Jovisst!
    Beror mycket på stuket på bilen i övrigt tycker jag, drift/race=skruv,
    Puts/show=slät, enligt mig.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  15. #115
    CarbonLoader
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Jovisst!
    Beror mycket på stuket på bilen i övrigt tycker jag, drift/race=skruv,
    Puts/show=slät, enligt mig.
    Lutar åt en lite kluven version...puts faller bort eftersom det blir vinyl foliering över hela. Show, definitivt!
    Drift faller också bort pga framhjulsdriven. Race, absolut!
    Checka den kombon =) SHOW/RACE =) hehe

  16. #116
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE 19 DEC!


    VÄLKOMNAR SC-STYLING SOM SPONSOR ÅT PROJEKTET, GIGANTISKT TACK!


    Dessa baklampor skickas idag av SC-Styling, blir perfekta



    Slipgrundade skärmbreddarna för att lättare se ojämnheter.



    Inte helt perfekta ännu vilket de måste vara innan jag kan gjuta av en form till bakskärmarna på dem. En sista spackling väntas... :P

  17. #117
    CarbonLoader
    Gäst
    Såhär ser mina sponsorer & samarbetspartners ut just nu.
    Stort tack för er support! Ni gör allt mycket lättare.















    Senast redigerad av CarbonLoader den 2012-12-20 klockan 19:35. Anledning: Ny sponsor

  18. #118
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE 20 DEC! (TOMTEN KOMMER SNART)


    Förhoppningsvis är sista spacklingen gjord inför avgjutningen. Jag blev tvungen att förstärka från insidan med ett tunnt lager extra glasfiber. Annars är risken att skärmarna går sönder när de ska separeras från formen. Förmodligen får jag finlaga dem lite ändå efteråt....det brukar ta hårt på delen man gjuter av, men å andra sidan får man en helt ny i toppskick =)
    Har några meter kevlarväv (tigerväv) liggande och gick i tankar på att göra skärmarna av detta...ångrade mig när jag inte har skaffat mig en kevlarsax ännu Otroligt jobbigt att klippa genom kevlar!!! Visst det går om man e envis, centimeter efter centimeter till priset av en extremt slö sax klar för slipning. hehe.
    Nix, det blir glasfiberkit för hela slanten. Next up på planeringen är att bygga om bakre stötfångaren...ett jobb jag inte ser fram emot. Hade hellre köpt helt ny färdig bolt-on för en gångs skull. Men men, tomten har ju inte kommit ännu....



  19. #119
    CarbonLoader
    Gäst
    X-TRA UPDATE 20 DEC - TOMTEN VAR SUGEN PÅ SNAPS!


    Tomten var nog sugen på snaps och kikade förbi lite tidigare än väntat med en förskottspaket från www.scstyling.com





    Ännu en gång, stort tack SC-STYLING!

  20. #120
    CarbonLoader
    Gäst
    X-TRA UPDATE "MED RISK ATT BLI TRAGGIG" =)


    Stort tack till en av mina viktigaste sponsorer, www.manton.se


    Manton Racing har sponsrat mig tidigare och gör det igen =) Denna gången med specialtillverkade spacers från 5-bult till 4-bult som blir ytbehandlade i svart. Behöver du spacers? Då behöver du kontakta Manton!
    VÄLKOMNA IN I PROJEKTET & GIGANTISKT TACK!!!

Liknande ämnen

  1. Golf L -75 *låst på anv begäran*
    Av Mackan73 i forum Projektforum
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 17:41
  2. Efterlysning! *låst på anv begäran*
    Av mia_fidde i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-06, 19:54
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 23:39
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 20:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin