Sidan 4 av 16 FörstaFörsta 123456714 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 302
  1. #61
    CarbonLoader
    Gäst
    Tack
    Ja det har blivit minst ett stort bilprojekt varje år och tro det eller ej men detta året är ett sabbatsår för mig. Har alltid byggt det mesta helt själv eller modifierat grovt, men denna gången blir det minimalt med arbete & pengar för att vara mig
    Visserligen hade jag en egen liten budget tävling med R5:an som till största del blev helsponsrad, annars hade jag aldrig lagt den tiden eller pengarna på en upprostad liten franskman
    Nix, Golfen lär helt klart sticka till i ögonen på folk, speciellt VW människor, men nu har man skaffat sig lite erfarenhet av tidigare års projekt så att man vet vad som är värt att satsa på för enklast men bäst resultat.

    Såhär ser jag på saken:
    1. Speciallack = Ett måste på en showbil. Mitt alternativ blir en unik 3D-vinyl sedan wrapping har och kommer slå sig in på marknaden ännu mer framöver. Har turen att få sponsring på vinylen och hjälp att foliera av en vän som är yrkesman inom området.
    2. Breddning/widebody = Ett måste även detta. Denna gången tänker jag för första gången inte bygga breddningen själv från grunden, utan har kommit i kontakt med en fabrik i Österrike som endast har ett unikt kit kvar sedan de slutade tillverkas. De sponsrar mig med kittet
    3. Främre stötfångare/Front = Det första man tittar på hos en bil, bilens ansikte. Ett måste att en showbils front väcker uppmärksamhet och sticker ut. Jag tror min gör detta
    4. Bakre stötis/Rhumphaaan = Alla gillar en fin bakdel helt enkelt Ingår i mitt breddningskit från Österrike.
    5. Sidokjolar = Krävs för att skärmbreddarna ska lira med resten av bilen. Fick inspiration på SEMA hur man bygger sina egna unika kjolar på enklaste sätt.
    6. Strålkastare = Krävs och måste vara bland de senaste modellerna enligt mig. Sponsring från RisEtrade.
    7. Interiören = Här prioriterar inte jag speciellt mycket eftersom jag redan har supersnygga Recaro sportstolar men kommer att göra vissa delar som mittkonsollen i kolfiber eller kevlar. Inget jag som performance intresserad prioriterar.
    8. Ljudbygge/ICE = Lite samma sak här för min egen smak...gillar inga tunga slöa bilar med blytunga ljudanläggningar. Nöjer mig med 2st Focal 8" basar i bakdörrarna & 2 högtalare av samma märke i framdörrarna.
    9. Fälgar = Kommer chocka alla på ena eller andra sättet med mina hjul

  2. #62

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Kan bli bra!
    Måste bara fråga ang breddnings kittet.
    Det är inte så att det är Königseder det kommer från?

    // Jakob

  3. #63
    CarbonLoader
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av _holmgren_ Visa inlägg
    Kan bli bra!
    Måste bara fråga ang breddnings kittet.
    Det är inte så att det är Königseder det kommer från?

    // Jakob
    Det stämmer Jakob
    Jag kommer eventuellt gjuta av formar på kittet ifall någon annan önskar likadant.

  4. #64

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Dom kan bli riktigt fina! Men en sak jag inte gillar med dem är vid bakskärmen. Det är ingen springa mellan bakstöt och skärm på de jag sett så det hade jag fixat till samt moddat in kittet i karossen för att få det att se lite mer diskret ut

    // Jakob

  5. #65
    CarbonLoader
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av _holmgren_ Visa inlägg
    Dom kan bli riktigt fina! Men en sak jag inte gillar med dem är vid bakskärmen. Det är ingen springa mellan bakstöt och skärm på de jag sett så det hade jag fixat till samt moddat in kittet i karossen för att få det att se lite mer diskret ut

    // Jakob
    Tack för tipsen Jakob Jag tar allting till mig och ska se över detta vid inpassning.

  6. #66
    CarbonLoader
    Gäst
    Wohooo! Över 6000 visningar av projektet under en månads tid på tre olika bilforum
    Bara att gratulera sponsorerna

  7. #67
    CarbonLoader
    Gäst
    Till min lilla lista över prioriteringar & måsten tidigare så kanske jag ska nämna att jag prioriterar väghållningen högst av alla trots att jag inte nämnde detta.
    Det viktigaste enligt mig är att bilen är en upplevelse för mig som förare & inte för alla ögon man kör förbi.

  8. #68
    CarbonLoader
    Gäst
    Okay!!
    Dags att avslöja hur jag tänkt med mina custombyggda sidokjolar. Pratade lite med en kille på SEMA som hade byggt en bil med superhjälte tema. Kommer inte ihåg vad hjälten heter men den var grön & lite orange, typ som en ödla. Lägger upp bilder på bilen när jag sitter vid datorn senare.
    Idéen är att använda en skiva marina plyfa. Snuskhummer som man är så ska kjolen ha en avtagbar spegel på hela ovansidan så det blir en grymt häftig effekt ihop med 3D-vinylen på bilen.
    Håll till godo, bilder kommer...

  9. #69
    CarbonLoader
    Gäst
    Här kommer ett par bilder på bilen från SEMA som jag hämtat inspiration till bygget av mina sidokjolar från.
    Superhjälten hette för övrigt Aquaman =)
    Mina sodokjolar kommer inte på något sätt att se likadana ut som på bilderna utan jag kommer att formge dem på eget vis och som jag nämnt tidigare med speglar på ovansidan för en grym effekt mot 3D-vinylen.
    Med bilderna kan ni förhoppningsvis få er en bild av hur jag menar






  10. #70
    CarbonLoader
    Gäst
    UPDATE FÄLGAR & DÄCK!!!Okej, nu tänkte jag avslöja vilka fälgar det blir! Har fått lite olika erbjudanden från olika företag men inte något jag nappat på. Idag slog jag till & dealade lite med min vän "DrDude", åkte därifrån med dessa:MAK PERFORMANCE XLR - EXTRA LIGHT RACING, Italiensk kvalitetsfälg gjord för racing med sina 7,7kg.Däcken som satt på är mina Toyo Proxes R888 bandäck, så varför inte behålla allt som ett kärlekspar READY TO RACE!Gick i tankar på omlackering men vet inte riktigt ännu...tycker de är för snygga för att lacka om.Vad tycker ni?

  11. #71

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Snygga, men inte har väl du 4-bult på din bil?
    vad är det för storlek?

  12. #72
    MiWi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Snygga, men inte har väl du 4-bult på din bil?
    vad är det för storlek?
    Mk4, 5x100 med andra ord.

  13. #73
    CarbonLoader
    Gäst
    Uppmärksamt av er
    Vi ska ändra bultindelning med hjälp av spacers.
    Tur man har en kompis som kan svetsa i alla material, inkl alu
    Jag kommer även att lacka om fälgarna har jag bestämt, Lurar åt svarta med röda detaljer.

  14. #74
    CarbonLoader
    Gäst
    Kvällens extra update!


    Här kommer en liten extra uppdatering =)


    Örjan & RISETRADE.SE har gjort det igen! Idag beställdes dessa strålkastarna med sponsring av just RISETRADE.SE.



    Röjde i förrådet och tog några rundor till soptippen, hittade grejer som var tänkta och vissa även suttit på mitt tidigare Renault 5 Turbo projekt för två år sedan. Vissa av sakerna måste jag även här tacka RISETRADE.SE för eftersom det var största sponsorn till just 2011 års projekt. Xenonkit, LED-dimljus, dioder, upphängning till avgassystem, kolfibersplitters etc. etc.



    Exempel på hur fälgarna skulle kunna lackas...??? Vi får se...



    Thats all for me folks! Tillägnar alla min gamla nickname mössa Jobba hårt i garagen, det finns alltid att göra!

  15. #75
    CarbonLoader
    Gäst
    Har en fråga till alla erfarna VW ägare.
    Ska byta bromsskivor och undrar om jag ska ha 330mm eller 355mm?

  16. #76
    CarbonLoader
    Gäst
    Såg på nån annan tråd här att någon hade bytt från 5-bult till 4-bult. Ska tydligen fungera. Vet inte helt säkert men fick höra att vissa tävlingsbilar med Golf också körde på spacers sedan de inte får ändra för mycket på original utförandet. Någon som vet mer än mig om detta?
    Eventuellt går Manton Racing in som sponsor i projektet med spacers, väntar på besked.
    Ingen som visste nåt om bromsskivornas storlek utan att jag ska behöva byta ok också?

  17. #77
    CarbonLoader
    Gäst
    Update 4 Dec


    Såhär ser ju då fälgarna & däcken ut i nuläget. Detta är en "före" bild. Tänkte nämligen testa nya grejen enligt alla tidningsskribenter inom bilstyling, nämligen Foliatec Sprayvinyl på fälgarna. Fast i kombination med riktig lack.



    OT, men vi hjälpte en kille att montera LED-lampor på sin epa häromdagen. Värsta Televerket färgen...eller Realcar om ni föredrar =) Lyser bra iaf.

  18. #78
    CarbonLoader
    Gäst
    Lite tråkigt att "de flesta" (för att inte göra mig ovän med alla) aldrig kommenterar när man behöver tips & råd utan enbart när de har något att anmärka på =(

  19. #79
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av CarbonLoader Visa inlägg
    Update 4 Dec


    Såhär ser ju då fälgarna & däcken ut i nuläget. Detta är en "före" bild. Tänkte nämligen testa nya grejen enligt alla tidningsskribenter inom bilstyling, nämligen Foliatec Sprayvinyl på fälgarna. Fast i kombination med riktig lack.
    Intresserad av hur foliatec sprayen funkar. har funderat på den själv. har även kikat på plastidip färgerna från dipit.se dom har till och med hela kit för att "plastidippa" hela bilen. så väntar spänt på resultatet =)
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  20. #80
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av CarbonLoader Visa inlägg
    Har en fråga till alla erfarna VW ägare.
    Ska byta bromsskivor och undrar om jag ska ha 330mm eller 355mm?
    Tänk på att det är viktigt med bromsbalans, svårt dock att veta vad som blir bra om man inte köper hela kit. Många smäller på värsta frambromsarna utan att fundera om det kommer fungera ihop med bakbromsarna. Smidigast är kanske om man kan ta ett helt kitt från någon motorstark systerbil. Leon Cupra R körde tex 323x28 fram med Brembo 4-kolvs, passar rakt på på din bil. Kommer dock inte ihåg vad de körde bak.

    .

Liknande ämnen

  1. Golf L -75 *låst på anv begäran*
    Av Mackan73 i forum Projektforum
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 17:41
  2. Efterlysning! *låst på anv begäran*
    Av mia_fidde i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-06, 19:54
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 23:39
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 20:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin