Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2012
    Namn
    Micke H
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    13

    ACE COMPETITION Erfarenheter?

    Hej!
    Funderar på att uppgradera haldex till min golf r -10.
    Har sett att ett företag som heter ace i Borås gör det...Men dem svarar aldrig i telefonen lr på mail!? Nån som vet nått om detta företag, kanske har uppdaterat sin haldex med hjälp av dem.?!

    /Mikael

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Hej, min upplevelse av Ace är att dom är duktiga på det dom gör. Har själv trimmat min bil där för några år sedan. Däremot så har dom ändrat inriktning och verkar inte hålla på med trimning lika mycket längre. De som du säger känns tyvärr igen, att dom inte är sugna på nya kunder. Skall du upp till Stockholm i närtid så har du rabatt vi klubben hos Stertman som är betydligt mer måna om sina kunder.

  3. #3
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Jag har mycket goda erfarenheter ifrån Ace och Anders, men det var 6-7 år sedan jag var kund hos dem.

    .

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    handlade en haldex generation 1 uppgradering ifrån dom här senast för drygt 1 år sedan, bra å snabb service, kan inte minnas att det var nå problem alls med att kontakta dom.
    ringde och pratade med nån av dom, som sa att jag skulle återkomma på måndag då han som hade hant om haldexuppgraderingarna var på plats, så jag ringde igen på måndagen, sakkunnigt, snabbt å enkelt så var den betald och hemma med posten. monterad dagarna efter.

    en fördel med att handla haldex-uppgradering ifrån just DOM är väl kanske att det var dom som, tillsammans med svenska haldex, utvecklade/tog fram programvaran ursprungligen.
    sen apade många firmor/företag efter, inte minst i usa, men allt baserar sig på samma produkt och idé från början, iaf vad gäller dom tidigare generationerna.

    uppgraderingen är värd varenda krona å mer därtill, vilken ENORM skillnad det gör för grepp, stabilitet och körbarhet, inte minst tillsammans med diffar.
    helt plötsligt vågar man lita på bilen igen, bara å kliva på in i kurvorna på snöiga vägar, gasa å styra, bilen känns totalt annorlunda, i positiv bemärkelse.
    körde upp nästan 1.5 tank redan första kvällen ute i snömodden

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2012
    Namn
    Micke H
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    13
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Hej, min upplevelse av Ace är att dom är duktiga på det dom gör. Har själv trimmat min bil där för några år sedan. Däremot så har dom ändrat inriktning och verkar inte hålla på med trimning lika mycket längre. De som du säger känns tyvärr igen, att dom inte är sugna på nya kunder. Skall du upp till Stockholm i närtid så har du rabatt vi klubben hos Stertman som är betydligt mer måna om sina kunder.

    Uppdaterar stertman Haldex? Råkar nämligen vara i Sthlm tom imorgon ...!!

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Citat Ursprungligen postat av Micketheman Visa inlägg
    Uppdaterar stertman Haldex? Råkar nämligen vara i Sthlm tom imorgon ...!!
    Jag tror det, men blev lite osäker nu faktiskt! Skicka ett PM till Särås och fråga.

  7. #7
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Vi grejar det, men har tyvärr slut på enheter, lägger dock en order i början av veckan så vi borde ha i lager strax igen!

Liknande ämnen

  1. Ace Competition på Anderstorp Raceway
    Av Borbos i forum Träffar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-10, 10:45
  2. Ace Puma 17"
    Av firefightern i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 21:41
  3. Bsr eller ace, dahlbäck??
    Av Marre i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 00:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin