Hej! Mitt problem är att min bil drar tjuvström när den står. Jag har letat igenom snart hela bilen och det jag har kommit fram till är att den slutar dra ström när jag drar ur säkringen till centrallåset (15A) i säkringsdosan och en 30A säkring som hittas under ratten som går till elhissarna/centrallås. Drar man bara ur den ena så dras det fortfarande ström. Vidare har jag hittat att om jag drar ur fönsterhissmotorn till vänster framdörr och höger bakdörr så slutar det också att dra ström. Har t.o.m dragit kablar till bara de tidigare nämnda säkringarna från batteriet så det borde inte kunna vara något annat än dörrarna som är felet. Har då också kopplat bort den centrala styrenheten för komfortsystemet med oförändrat resultat. Drar jag ur kablarna till låskistorna i båda dörrarna händer inget heller. Allt tyder alltså på att jag har två defekta fönsterhissmotorer, men nu har jag varit till skroten och fått två "nya" men den drar lika mycket ström ändå (ca 0,4A). Det hela är för mig väldigt förbryllande. Någon som vet något om det här?

Efter allt pillande har nu också fönsterhissarna slutat fungera på alla dörrar. Ingen går alltså när man använder knapparna i bilen. Däremot så har min Golf funktionen att kan kan veva upp och ner rutorna genom att vrida om nyckeln i förardörren och då fungerar alla dörrarnas hissar. Alla motorer och så fungerar alltså, men det verkar som någon dator säger till att knapparna i bilen inte får fungera. Tips? Nollställa felkoder?