Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Gasekke du kan få möta min Apr trimmade Pirelli om du vill, kom till nästa Björkvik event(26 aug alla är välkomna)
    Har absolut inget problem med förluster det är smällar man får ta på dessa event).Mygel har varit med länge
    han vet en hel del när det gäller tuningföretag å snacket runt omkring, dumt att döma någon å säga att han inte vet
    vad han pratar om.Angående Loba 380 är det beklagligt att det inte går att få fart med dessa turbos
    men det var bevisat sedan tidigare så det var ingen nyhet. Synd för dom personer som lagt så himla mycket pengar
    på detta trim och sen få en bil som går sämre än innan.

  2. #22

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Gasekke du kan få möta min Apr trimmade Pirelli om du vill, kom till nästa Björkvik event(26 aug alla är välkomna)
    Har absolut inget problem med förluster det är smällar man får ta på dessa event).Mygel har varit med länge
    han vet en hel del när det gäller tuningföretag å snacket runt omkring, dumt att döma någon å säga att han inte vet
    vad han pratar om.Angående Loba 380 är det beklagligt att det inte går att få fart med dessa turbos
    men det var bevisat sedan tidigare så det var ingen nyhet. Synd för dom personer som lagt så himla mycket pengar
    på detta trim och sen få en bil som går sämre än innan.
    Tack så mkt för inviten Rian. Jag har inte en Loba 380, och tror inte att det här snacket i grunden handlar om vilken turbo man har så jäv** naiv är jag inte då det ofta knorras så fort ev åsikter om trimfirmor kommer upp.

    Tackar för inbjudan och om min bil är klar, jag hoppas på det men vem vet så dyker jag gärna upp då men det är inga problem för mig heller att bli frånåkt eller inte men en fwd lättare bil med bra effekt bör också köra ifrån mig tycker jag faktiskt.

    Mygels tider på garagets sida imponerar inte för den effekten som uppges och vill gärna jämföra med min och jag är uppriktigt grymt imponerad av den bilens helhet och lyfter på hatten av respekt för de som kan snida ihop grymma bilar.

    Vad jag vill se är en bil av samma typ som min dvs 4wd 2.0 tfsi annan tuner men i övrigt kvittar det faktiskt.
    Jag bygger min bil för min skull och det var aldrig meningen att det skulle gå åt det här hållet.

    Självklart har jag väl också funderat om min tuner verkligen har lösningen på min bil MEN! Det är en dialog mellan mig och dem och Jag är säker på att det löser sig då viljan finns.
    I den här tråden så handlade det i grunden om trim till R och än en gång så spårar ur.
    Jag tror att de är Få som lagt så pass mkt pengar på mods i den "viktklass" min , Serkans, Robins , mygels bilar och kanske din med? Då det åtminstone för mig nog rör sig om 200Tkr + och då har man stora förväntningar på resultatet, ger det mig rätt att gnälla vid ev misslyckande?
    Upp till var och en att bedöma men jag är från början helt införstådd av Jimmy och Mattias att det inte finns någon form av resultatgaranti eller försäkringar från ett jättedyrt skrammel och det accepterar jag och tar ev nederlag som en man och gnäller inte om det på forum sedan under förutsättning att De levererar korrekt info till mig om vad som sker. Mkt viktigt detalj.

    Skulle det däremot visa sig att jag blir blåst så kommer saken nog att redas ut ändå och då kommer jag gärna dela med mig av mina erfarenheter för att folk ska få lite att tänka på, och under väl styrkt form.

    Fram till dess så sätter jag mig lungt tillbaka och nynnar på We shall overcome .

    Men jag kör gärna så mkt som möjligt det är det bilen är tänkt för och ska gå året runt och mkt gärna främst mot andra vwtuners bilar och inte på grund av ngn form av dryg/kaxighet utan av rent intresse för hur min bil står sig mot andra tuners produkter och jag är helt övertygad om att det skulle vara bästa lösningen för de som funderar på att bygga high end tunnade bilar, för de som nöjer sig med mjukvara avgas lightweight trim, dvs den smarta normala lösningen så kan man säkert åka med de flesta produkter som finns om man bara tänker efter före.

    Långt inlägg men nu har iaf jag sagt vad jag tycker.

    Med vänlig hälsning, Erik

  3. #23

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Michel D
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    Jupp den grön lilla saken :P

    Tack går hyffsat men långt ifrån färdig mappat. Iomed det vart lite dålig konstruktion på ATP kittet.
    och Downpipen från WG var ej flexrör utan stelt så packningen under V-bands adaptern har jag blåst några gånger.
    och bytt sen gått. Höll på ge upp och bli helt galen över detta..

    Men Fick till slut hjälp av en kompis nyligen efter Gatebil och svetsa om den downpipen med Flexrör sen fräst in och svarvat dit en hylsa på adaptern som går ner i grenröret. Så nu ska det hålla hoppas jag

    Sen ska man inte skylla allt på ATP man får tänka att jag monterat allt Själv och jag är långt från en Mekaniker.
    Men inte rädd att pilla. Byggde om till AWD och montera turbo osv utan någon erfarenhet av sådana jobb tidigare.
    iofs fått hjälp med svetsningen o så då jag ej kan svetsa men 90% av det andra har jag gjort. Fick lite hjälp på slutet då tiden rann iväg med drivaxlar osv. Och AWD har Funkat Perfekt från början och fortfarande

    Dessvärre vart Semester tider både för mig Vtech samt Maxe som har bänken så inte kommit så långt mer än att vi testat lite olika beta filer. Men inga effekt uppgifter mer än beräknat vad grejorna ska ge på ett ca 500-550 ( när det är färdigt )

    Sen tiderna på Garaget är visserligen från 2010. på Björkvik. med K04 och inte dem bästa tiderna heller med K04 men det jag fottade på RL då och kom ihåg efter det eventet.

    Nu är det bara att det ska hinna mappas ordentligt..

    Mitt eget fel och otur med tiden att detta ej huinnits göra ordentligt..
    Men lärt mig mycket på vägen ialf


    Och tackar jag för Officiellt och Kör mer än gärna och testar när din bil är färdig och min med.

    Sen att min väger lite mer gör inget. Förlorar gärna. Vill bara ha kul.
    Bilen är byggd för att köras året runt och görs så också. och vill ha allt, motor, väghållning, ljud, kaross osv så blir ingen lättviktare då tyvärr..

    Som FWD uppvägdes den till 1670kg :P
    Mot 1460 eller vad det står i reg beviset så alltid haft vikten att släpa på haha

    AWD, Fulltank + Mig
    Namn:  541636_10150918500035168_1419687251_n.jpg
Visningar: 588
Storlek:  45.2 KB

    FWD strax under halvtank Tank + Mig
    Namn:  319946_10150272095445168_6596261_n.jpg
Visningar: 527
Storlek:  38.8 KB


    Mvh// Michel






    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    mYGel, visst är det Du som har den där Vtech seaten 4wd? Ser mkt bra ut "tumme upp" från mig MEN går den ngt?
    Skickar härmed en officiell inbjudan/utmaning till ett matchrace, på stripp, SS bana el flygfälts event.

    550hk? vtech seat 4wd mot en GIAC/stertman R golf, mitt enda krav är att jag får fxat min koppling så ställer jag upp på valfritt event med riktigt tidtagning, det finns inte så mkt vassa 4 wds i den här Golf/S3 och din bil då som är en mix av de grejorna och jag är MKT intresserad av vad andra tuners bilar levererar, försökte ju skaka fram ngt i fjol men inget då mer än snack från många.
    Eftersom jag har en känsla av att alla tror mest på sin tuners produkter så bring it on
    så vad tror du , ??? Man eller Mes
    Med vänlig hälsning Erik Umeå
    PS om ngn vill flytta / ändra det från den här tråden till ngn annan , gör gärna det. / Erik

  4. #24

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Michel D
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    Nope ingen aning om det.
    Bara bedömde efter vad jag hört innan. Och under jag träffade han men kanske missförstod han då på vad han sa o så..
    vem vet. Sen Facebook SMS och samtal osv inte med Robin då, känner ej han bara träffat en gång.

    Har inget med Stertman att göra o har inget emot dem. Så varför smutskasta? tjänar inget på det. Kul med fler snabba bilar.

    Tycker bara det är synd om om ialf ena killen som blivit lovad mkt mer och tillsagd vad för turbo som skall användas trots det önskades en annan. sen massa andra problem med DSG osv.. det jag reagerat på. sen har jag inte hört deras sida bara ena sidan och sett resultaten av det i prestandan samt fått berättat av ägaren och andra som åkt med..

    Vet inte Cullberg, egna teorin är från den ena av dem berörda parterna då både på hur den presterat och vad han sagt osv till mig..

    Men om Robins bil vet man bara vad man hört sen hur jag tolkade det som sas då jag träffade han.
    Där hade jag tydligen tolkat fel, och isåfall står jag för jag hade fel om hans bil, sorry för missförståndet där då.

    Men släpper detta vad jag förstått ska dem få fart på den andra bilen snart

    Inte min ensak egentligen att lägga mig i alls.

    Mvh// Michel D.





    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Misstänkte precis som du säger Robin att Mygel inte har en aning om vad han pratar om och bara är ute efter att smutskasta Stertman av någon anledning. "läst på facebook, bla bla hittar på sin egen teori"
    Bra att du tar upp hur det ligger till i verkligheten, hoppas du får sålt din fina bil och hittar en ny rolig.

  5. #25

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Snart är en vääääääääldigt olika uppfattad tid Michael beroende på vem man pratar med... iaf angående min R. Än en gång grymt byggt, och hoppas vi kan mötas på ngn tillställning.

    Ha det bra!
    I brist på min tänkta Mantorptripp så ska jag ut på tröstrace imorgon kväll på div "nattliga aktiviteter" med min andra bil 440 whp rwd 1040kg E21a BMW aka gubbracern på gammal hederlig streetracing... Är ständigt rädd med den bilen gamla 70talsbilar med mkt pulver är mkt lynniga så jag hoppas på att golfen ska ta över så småningom på nattracen.
    Erik

Liknande ämnen

  1. Vilket nav har 26 splines och 4x100?
    Av minken i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-15, 01:10
  2. Ni killar (och tjejer) som har BH, hur gör ni???
    Av Lilla_Vargen i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 22:43
  3. Har ni handlat här?
    Av jönsson i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 12:39
  4. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 15:54
  5. Vilket fjäderbensstag tror ni passar?
    Av VWR18 i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 18:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin