Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 40 av 40
  1. #21

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Gott att höra, skall bli roligt att se hur du upplever det!
    Ja som sagt det är få i Sverige som kör med REVO och ED30/Pirelli/ED35 är jag nog ensam om (?) ifall det blir så, så det ska bli kul. Troligen blir det nog bara avgas pga garantier.

    Citat Ursprungligen postat av Chesmal Visa inlägg
    Fan vad rätt Kingen , du får berätta senare hur du upplever skillnaden , kommer du flasha DSG med ?
    Kommer inte flasha DSG än
    Senast redigerad av Kingen den 2013-11-16 klockan 11:06.

  2. #22

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Con Fide
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    194
    Ju mer jag läser angående REVO-dealen desto mer sugen blir jag på mjukvara...

  3. #23

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Finns det ens en DSG flash för ED35 från ngn ännu? Till min bil Rgolf 2010 har jag väntat länge på en DSG flash men det har inte funnits ngt hos ngn tuner hitills.

    Erik

  4. #24
    Quattro_mannen
    Gäst
    Finns inte Revo DSG filer till nyare bilar än -08.

  5. #25
    Chesmal
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Confide Visa inlägg
    Ju mer jag läser angående REVO-dealen desto mer sugen blir jag på mjukvara...
    Nu har jag inte Revo men om det finns några deals på både ECU och DSG så do it, går liksom hand i hand och gör hela upplevelsen, min gubb slöa bil helt som ny

  6. #26

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Con Fide
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    194
    Tyvärr missade jag sista tiden för revo-dealen, har haft mailkontakt med ett företag som hävdar att dom kan DSG-mjukvara för dq200:an...
    Först i Sverige och bland dom första i världen!

    HTC One X via Tapatalk

  7. #27

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    TMC eller?
    Citat Ursprungligen postat av Confide Visa inlägg
    Tyvärr missade jag sista tiden för revo-dealen, har haft mailkontakt med ett företag som hävdar att dom kan DSG-mjukvara för dq200:an...
    Först i Sverige och bland dom första i världen!

    HTC One X via Tapatalk

  8. #28

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Con Fide
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    194
    Jepp!

  9. #29

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Vet inte om REVO har men Unitronic har för DSG 2009-2012 bilar och de tillsammans med APR/GIAC är väl REVO's största konkurrenter så man kan ju tycka det för när man läser forumen i staterna så vill de inte vara sämre än Unitronic. Dra ett maill till särås eller REVO direkt?

    Svenska TMC uppger att även de kan flasha DSG: http://www.tmchiptuning.com/index.php/blog/
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Finns det ens en DSG flash för ED35 från ngn ännu? Till min bil Rgolf 2010 har jag väntat länge på en DSG flash men det har inte funnits ngt hos ngn tuner hitills.

    Erik

  10. #30

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Revo har inte ngn, jag redan pratat med dem och, unitronic måste man skicka boxen till så det är ett dåligt alternativ tycker jag. Däremot så har GIAC en på gång och den ska vi testa i min R så fort den bara går..
    Men först ska koppligen slitas in, kör SSP aftermarket pkt och av ngn anledning så är det en lååååååång inkörningsperiod vet inte riktigt varför då jag inte sett att andra våtkopplingar kräver så mkt mil. Det verkar inte finnas så många som provat andra dsgkopplingar så svaren är få, hgp gör ju också men där får jag ingen respons på hur det är med deras pkt.
    Erik

  11. #31

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Con Fide
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    194
    Ja, förjävla segt när dom som säljer mjukvaran inte kan ta hand om det utan måste posta boxen och tillföra en massa problem tack vare det =/!

  12. #32

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Pratde precis med Jimmy och det verkar som att det är intressanta planer som du har för din R

    Lycka till med projektet! Ska bli skit kul att följa.
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Revo har inte ngn, jag redan pratat med dem och, unitronic måste man skicka boxen till så det är ett dåligt alternativ tycker jag. Däremot så har GIAC en på gång och den ska vi testa i min R så fort den bara går..
    Men först ska koppligen slitas in, kör SSP aftermarket pkt och av ngn anledning så är det en lååååååång inkörningsperiod vet inte riktigt varför då jag inte sett att andra våtkopplingar kräver så mkt mil. Det verkar inte finnas så många som provat andra dsgkopplingar så svaren är få, hgp gör ju också men där får jag ingen respons på hur det är med deras pkt.
    Erik

  13. #33

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Tack, jo den är lite lätt urspårad min lilla tyska... Förhoppningsvis klar till action meet.. Om det inte jävlas.... Men det gör lätt det , särskilt då det är en hel del oneoff lösningar på min bil. Men ribban ligger mkt högt
    Erik

  14. #34

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Well, vissa väljer visst Lobas nya hybridturbo: http://www.vagoc.co.uk/vb/showpost.p...42&postcount=6


    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Tack, jo den är lite lätt urspårad min lilla tyska... Förhoppningsvis klar till action meet.. Om det inte jävlas.... Men det gör lätt det , särskilt då det är en hel del oneoff lösningar på min bil. Men ribban ligger mkt högt
    Erik

  15. #35

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Kan väl vara så att jag kan ha en variant på ett LOBA agg kanske, men om det är så är den är inte på ngt sätt officiell....
    "vissel"vissel"
    Men nu var väl den här tråden om Revotrim hos stertman och inte min bil, så back to topic nu, så får jag väl lägga en tråd i projektforumet vid tillfälle.
    Erik

  16. #36

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Ja det vore väl på tiden Projekttråd alltså!

    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Kan väl vara så att jag kan ha en variant på ett LOBA agg kanske, men om det är så är den är inte på ngt sätt officiell....
    "vissel"vissel"
    Men nu var väl den här tråden om Revotrim hos stertman och inte min bil, så back to topic nu, så får jag väl lägga en tråd i projektforumet vid tillfälle.
    Erik

  17. #37
    Quattro_mannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Kingen Visa inlägg
    Vet inte om REVO har men Unitronic har för DSG 2009-2012 bilar och de tillsammans med APR/GIAC är väl REVO's största konkurrenter så man kan ju tycka det för när man läser forumen i staterna så vill de inte vara sämre än Unitronic. Dra ett maill till särås eller REVO direkt?

    Svenska TMC uppger att även de kan flasha DSG: http://www.tmchiptuning.com/index.php/blog/
    Som jag skrev tidigare så har Revo inte DSG filer till nyare växellådor än -08.

  18. #38

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Du verkar ha koll på REVO, vad är din erfarenhet av REVO? Tycker du jag gör rätt i att välja REVO före GIAC om så varför?

    Tack på förhand.
    Citat Ursprungligen postat av Quattro_mannen Visa inlägg
    Som jag skrev tidigare så har Revo inte DSG filer till nyare växellådor än -08.

  19. #39
    Quattro_mannen
    Gäst
    Har ingen erfarenhet av Giac,men Revo har jag koll på....har bla. åkt Revo steg2/Milltek i min gamla Audi A4 TSQ B7:a. Dessutom har jag sålt Revo i Finland ett antal år

  20. #40

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Michel D
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Revo har inte ngn, jag redan pratat med dem och, unitronic måste man skicka boxen till så det är ett dåligt alternativ tycker jag. Däremot så har GIAC en på gång och den ska vi testa i min R så fort den bara går..
    Men först ska koppligen slitas in, kör SSP aftermarket pkt och av ngn anledning så är det en lååååååång inkörningsperiod vet inte riktigt varför då jag inte sett att andra våtkopplingar kräver så mkt mil. Det verkar inte finnas så många som provat andra dsgkopplingar så svaren är få, hgp gör ju också men där får jag ingen respons på hur det är med deras pkt.
    Erik
    Det ska inte behövas Inkörning ska funka direkt. mejla till lev av kopplingen så får du se.
    Man kan ta det lite lugnt första milen men sen är det bara gasa för glatta livet
    Så länge det är monterat ordentligt av kunniga person.

    Mvh

Liknande ämnen

  1. Svar: 32
    Senaste inlägg: 2013-07-07, 14:42
  2. Svar: 107
    Senaste inlägg: 2012-07-01, 20:01
  3. Revo Technik
    Av hoganb i forum VW-forum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-10-25, 20:02
  4. Svar: 76
    Senaste inlägg: 2011-08-30, 22:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin