Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 40
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282

    Revo Technik hos Stertman motorsport

    Kollade precis på gtiklubbens nyhetsbrev och såg att stertman motorsport är ÅF för Revo Technik. Det måste vara nytt? 20% sommarerbjudande till medlemmar lät inte så dumt det heller.

    Ser dock inga priser eller information gällande Revo på stertmans hemsida. Det jag undrar är dels pris på steg 1 programvara till ED35 samt hur det fungerar med revo gällande återställning till original (i samband med service m.m. Var helt inne på APR tills jag såg detta, men då jag har 45mil enkel väg till Nynäshamn så är det inte så kul att lägga 100mil före och 100mil efter en service för återställning/optimering.

    Särås, har du mer info?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Vad jan kan hitta: Listpris på Edition 35 trim är 7995:- - 20%.

    För mer information är det nog bäst att ringa Stertman Motorsport 0736-996993

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Ok, tack. Vart fann du detta? Har ingen möjlighet att ringa nu då jag är i möte i Lyon, Frankrike och kommer hem runt 23 inatt. Vart fann du detta? På stertmans hemsida? Har du en länk?

    6396Kr med 20% rabatt lät inte fel. Ska ringa de på måndag men om du har en länk/mer info så får du gärna posta den.

    Tack.
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Vad jan kan hitta: Listpris på Edition 35 trim är 7995:- - 20%.

    För mer information är det nog bäst att ringa Stertman Motorsport 0736-996993

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Tyvärr har jag ingen mer info än så, om du är seriöst intresserad är det bättre att du ringer Stertman.

  5. #5

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Slår en pling på måndag Antar att de inte jobbar helger?

  6. #6

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282

    20% Rabatt på REVO


  7. #7
    Quattro_mannen
    Gäst
    Eftersom Stasis och Revo gått ihop och Stertman är väl Stasis dealer så har dom nog tillgång till Revo lika som gamla Revo dealers fick tillgång till Stasis.
    20% rabatt kampanjen gäller alla dealers i Europa till 31 juli.

    Med "SPS" tilbehör kan ni byta mellan trim och std "mapp" så man behöver inte åka till en dealer för att byta programvare efter trimning.

  8. #8

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Pratade med särås idag, måste erkänna att bemötandet från stertman håller allra högsta klass! Har aldrig tidigare varit direkt inne på GIAC och jag har inte bestämt mig för något än men jag uppskattar när någon ger en sådan service. Revo är definitivt med i bilden men numera är GIAC det också.. Samtidigt har jag inte släppt APR helt.

    Revo lockar lite med att det knappt finns någon i Sverige som kör revo sen är de en av de 3 stora vag tuners på marknaden och i ärlighetens namn så lär jag bli nöjd med oavsett val speciellt med en steg 1 mapp. Svårt detta men ett stort plus till särås för servicen.

  9. #9
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Kingen Visa inlägg
    Pratade med särås idag, måste erkänna att bemötandet från stertman håller allra högsta klass! Har aldrig tidigare varit direkt inne på GIAC och jag har inte bestämt mig för något än men jag uppskattar när någon ger en sådan service. Revo är definitivt med i bilden men numera är GIAC det också.. Samtidigt har jag inte släppt APR helt.

    Revo lockar lite med att det knappt finns någon i Sverige som kör revo sen är de en av de 3 stora vag tuners på marknaden och i ärlighetens namn så lär jag bli nöjd med oavsett val speciellt med en steg 1 mapp. Svårt detta men ett stort plus till särås för servicen.
    Hå och hej!

    Kör gärna på Stertmans väss och ställ sedan upp mot Rians/ (Anri´s) GTi i ett race.

    Eller hellre att någon Stertman steg 2,5 eller 2,7 (vet inte vad alla deras steg kallas men det
    går säkert att läsa sig till på deras hemsid) så får vi se hur en APR bil formligen KROSSAR
    en Stertman bil, för det kan jag gå i god för att den gör.

    Kör så det blixtrar!

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Bra Armin att du fick ett gott bemötande, det är den Särås jag känner igen!

    Är helt klart intressant att inte så många kör med Revo i Sverige!

  11. #11
    Lindhuirst
    Gäst
    Pratade med särås idag, måste erkänna att bemötandet från stertman håller allra högsta klass! Har aldrig tidigare varit direkt inne på GIAC och jag har inte bestämt mig för något än men jag uppskattar när någon ger en sådan service. Revo är definitivt med i bilden men numera är GIAC det också.. Samtidigt har jag inte släppt APR helt.

    Revo lockar lite med att det knappt finns någon i Sverige som kör revo sen är de en av de 3 stora vag tuners på marknaden och i ärlighetens namn så lär jag bli nöjd med oavsett val speciellt med en steg 1 mapp. Svårt detta men ett stort plus till särås för servicen.
    Jag kan bara hålla med om riktigt bra bemötande.

    Jag kommer att köra med GIAC via Stertman, steg 1. Jag har i dagsläget inga planer på att köra på race eller bli snabbast i Sverige med min bil.
    Känner mig riktigt nöjd med det upplägget som Stertmans erbjuder och det gäller endast steg 1, ev med DSG flashen.

    Vore kul att höra hur du gör till slut. Kingen!

  12. #12

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Bra Armin att du fick ett gott bemötande, det är den Särås jag känner igen!

    Är helt klart intressant att inte så många kör med Revo i Sverige!
    Dom flesta jag vet som har någon Turbo VW kör med BSR, mest för dom är lata och bara köper något enkelt över "postorder" :/

  13. #13

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Hå och hej!

    Kör gärna på Stertmans väss och ställ sedan upp mot Rians/ (Anri´s) GTi i ett race.

    Eller hellre att någon Stertman steg 2,5 eller 2,7 (vet inte vad alla deras steg kallas men det
    går säkert att läsa sig till på deras hemsid) så får vi se hur en APR bil formligen KROSSAR
    en Stertman bil, för det kan jag gå i god för att den gör.

    Kör så det blixtrar!
    Om jag har en steg 1 mapp från REVO, GIAC eller APR så har jag faktiskt svårt att se att det skulle bli annat än vinst för rian, skulle jag köra ifrån honom med en steg 1 mapp så mår nog inte hans bil så värst bra och enligt uttalanden så verkar den gå väldigt bra. Eller menar du att jag med APRs steg 1 mapp (v3.1) skulle ta eller köra jämt med en steg 2.5+ bil? Känns i så fall som slöseri med pengar att gå högre.

    Men vad det blir får vi se, har inga större planer för det här året men man vet ju aldrig

    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Bra Armin att du fick ett gott bemötande, det är den Särås jag känner igen!

    Är helt klart intressant att inte så många kör med Revo i Sverige!
    Ja speciellt med tanke på att han var hemma med halsfluss, ringer upp å snackar i 45min. Synd att de inte har ÅF i Göteborg tex men men, det får man helt enkelt leva med å lika gärna planera in en helg i Sthlm

    Citat Ursprungligen postat av Lindhuirst Visa inlägg
    Jag kan bara hålla med om riktigt bra bemötande.

    Jag kommer att köra med GIAC via Stertman, steg 1. Jag har i dagsläget inga planer på att köra på race eller bli snabbast i Sverige med min bil.
    Känner mig riktigt nöjd med det upplägget som Stertmans erbjuder och det gäller endast steg 1, ev med DSG flashen.

    Vore kul att höra hur du gör till slut. Kingen!
    Som sagt, bemötandet var på topp, han kom t.o.m ihåg en mailföfrågan som jag hade i augusti när jag enbart hade beställt bilen å kikade runt. Kul.

    Vi får se, inga större planer för i år men då en polare kommer köra med bla garrett gt3076r på sin så kommer man förmodligen inte vara sämre, men just nu är det prio på annat så mer än steg 1 får vänta, oavsett leverantör av mjukvara.

  14. #14

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Är din ED30 trimmad eller original? Om så vad kör du med?
    Citat Ursprungligen postat av Merlinen Visa inlägg
    Dom flesta jag vet som har någon Turbo VW kör med BSR, mest för dom är lata och bara köper något enkelt över "postorder" :/

  15. #15
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av Kingen Visa inlägg
    Är din ED30 trimmad eller original? Om så vad kör du med?
    Stertman Steg 2 om jag inte har helt fel .
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  16. #16

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av Kingen Visa inlägg
    Är din ED30 trimmad eller original? Om så vad kör du med?
    Är Stertman steg 2

    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Stertman Steg 2 om jag inte har helt fel .
    Stämmer bra.

  17. #17

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Knepigt det där med åsikter om Revo vs Giac vs apr vs bsr.
    Det verkar ju finnas en hel del åsikter om vem som är bäst/snabbast/ bäst service och man bör nog bilda sig en egen bild av hur det VERKLIGEN är mao prata med tuners och de som kör med respektive tuners grejor/ filtrera rejält och handla efter eget huvud.

    Själv kör jag GIAC och är extremt nöjd med det, ang prestanda så är ju min R än så länge europasnabbast med org turbo och det har snart gått ett helt år sedan jag satte den tiden och ingen Revo/apr/bsr golf har åkt snabbare och jag har inte fått ngn respons på att få jämföra min golf med dessa tuners R golfar.

    Att det finns andra åsikter om vad som krossar vad är ju alltid trevligt men hitills så känner jag mig relativt okrossad trots stertmantrim.
    Med vänlig hälsning, Erik

  18. #18

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282

    Tid bokad!

    Har bokat tid den 30:e Juli hos Stertman Motorsport och ett Eurojet TBE åker på
    Senast redigerad av Kingen den 2013-11-16 klockan 12:03.

  19. #19
    Chesmal
    Gäst
    Fan vad rätt Kingen , du får berätta senare hur du upplever skillnaden , kommer du flasha DSG med ?

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Gott att höra, skall bli roligt att se hur du upplever det!

Liknande ämnen

  1. Svar: 32
    Senaste inlägg: 2013-07-07, 15:42
  2. Svar: 107
    Senaste inlägg: 2012-07-01, 21:01
  3. Revo Technik
    Av hoganb i forum VW-forum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-10-25, 21:02
  4. Svar: 76
    Senaste inlägg: 2011-08-30, 23:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin