Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 49
  1. #21

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    henrik klase
    Ort
    påskallavik
    Inlägg
    3
    ser ju bra ut de där

  2. #22
    Miche N
    Gäst
    Det kan nog bli fint i slutändan! Tänkte att vi kunde ta din Golf när jag kladdat färdigt sen :-D

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robert Samuelsson
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    89
    Ser förbannat bra ut, kommer bli kanon med vitt!

    Blir bara lite sur när när du sätter igång och meckar!! de får ju alla andras arbetstempo att likna ett skämt

  4. #24
    Miche N
    Gäst
    Hahahaha spelar ju ingen roll hur fort man jobbar när man oftast aldrig får nåt helt färdigt innan motivationen försvinner :-D Denna ska dock bli körklar på semestern,så får jag ta motorrum och den biten i vinter istället.Lättare att behålla motivationen om man inte river ner hela bilen i molekyler på en gång :-)

  5. #25
    Miche N
    Gäst
    Fick hem en ny tätningslist till takluckan för några dagar sedan,så i fortsättningen ska förhoppningsvis även den hålla tätt.
    Jag vill ha färg på karossen NU och börja plocka ihop fanskapet istället! :-D

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Miche N Visa inlägg
    Fick hem en ny tätningslist till takluckan för några dagar sedan,så i fortsättningen ska förhoppningsvis även den hålla tätt.
    Jag vill ha färg på karossen NU och börja plocka ihop fanskapet istället! :-D
    Kostar vad och var köpte du den?

  7. #27
    Miche N
    Gäst
    Köpte den på typ-17.de för några veckor sedan.Gav omkring 300kr för den,köpte några andra prylar också.Kollade nyss och nu verkar den ha försvunnit därifrån?

  8. #28

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ok tackar.
    Jäkla bra pris.
    Får maila och vänta i ett halvår på svar då =)

  9. #29

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    henrik klase
    Ort
    påskallavik
    Inlägg
    3
    låter jätte bra börjar suga för mö i bakhjulstarmen så vore nice å få ihop den,)

  10. #30

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Aleks Z
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    7
    Ännu en? Kommer du behålla denna tro?
    Nej men kul projekt! Blir nog riktigt stiligt i vitt.

    Har du kvar Jetta Coupén förresten?

  11. #31
    Miche N
    Gäst
    Haha det vet man aldrig.... :-) Japp Jettan står kvar i garaget också

  12. #32
    Miche N
    Gäst
    Sådärja,rost svetsat,bucklor riktade,epoxyprimer och body lagd där det behövs...

    Skärmkanterna bak och bakplåten har väl varit dåligt nån gång i tiden när bilen lackades blå,och därför kapats bort..Inget jag bryr mej om att göra något åt då bilen ändå kommer ha breddare och dom stora stötfångarna,dvs inget kommer synas av detta ändå.Satsade på att få bort rosten som fanns och förhindra att det kommer ny den närmsta tiden istället :-D

    Som synes så är högersidan riktad och spacklad,grundning av karossen står härnäst.

    Tack till farsgubben som hjälpte till att rikta sidan! :-)
    Får se om jag hinner få nån färg på skrället innan helgen,åker till Danmark på söndag och stannar där ett par dagar för semester med familjen.Bilen lär väl stå kvar,så om inte annat så lär det väl bli färg på den till nästa helg senast.Grymt sugen på att börja plocka ihop den nu,känslan av att plocka ihop en nylackad bil tröttnar man aldrig på :-D

  13. #33
    Miche N
    Gäst
    Fick några timmar över idag,så jag passade på att åka iväg och få lite färg på karossen.Skönt som fan,bara det roliga kvar nu :-)
    Tyvärr glömde jag att ta ur takluckan som låg inne i bilen innan jag maskerade igen alla öppningar,så den får jag ta o blåsa på lite färg på nån dag snart,måste ändå lacka om högerdörren pga några lustiga porer runt handtaget.

    Hyffsat blankt blir det iaf

    Trevlig helg!
    Mvh/Miche

  14. #34
    Miche N
    Gäst
    Åkte och rullade ut bilen ur boxen och rev bort maskeringen för en stund sen.Tänkte börja plocka ihop bilen litegrann imorgon..
    Pussel för vuxna!! :-D

  15. #35
    PassatGT16v
    Gäst
    Det var bra jobbat!

    Vitt blir aldrig fel.

  16. #36
    Miche N
    Gäst
    Tackar!
    Har börjat plocka ihop lite smått idag,sen blev suget efter grillat och kall öl för stort :-D

    Hittade ett rött Gti-emblem i garaget som blivit över från min MkV,det passade ju alldeles utmärkt här istället..

  17. #37

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robert Samuelsson
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    89
    Snyggt!! skaplig skillnad mot innan Då ser man snart denna på vägarna...

  18. #38
    Miche N
    Gäst
    Passat in skärmar,huv och grill och skruvat fast allt det idag.Även satt i sidorutorna bak och plockat ihop vänsterdörren.Måste lacka om höger dörr och takluckan snart så jag kan få dit dom grejerna,sen drar jag hem bilen och fixar det sista plocket med breddare,trösklar,stötfångare och inredning hemma.Ska i lite asfaltsmattor på golvet,samt dämpmatta i dörrar,golv och bagage också,och en del stereokablar jag tänkta dra innan man plockar i resten av inredningen.

  19. #39
    Miche N
    Gäst
    Kasst väder idag,så jag åkte och popnitade fast Gti-breddare och trösklar.Kass bild pga att det är ganska trångt där bilen står just nu,men en kass bild är ju bättre än ingen :-D

  20. #40

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    henrik klase
    Ort
    påskallavik
    Inlägg
    3
    blir ju riktigt bra de där..!

Liknande ämnen

  1. Hjulnav till scirocco mk2 gtx 16v -87?
    Av werre i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-28, 16:15
  2. "The green one" Golf mk2 gti 16v-87 (Tar en paus)
    Av GTIEXTREME i forum Projektforum
    Svar: 141
    Senaste inlägg: 2009-12-19, 11:48
  3. ABS-lampa lyser (Mk2 GTI 16v 87')
    Av Golfbjörnen i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-24, 23:31
  4. Byte av huvudpump MK2 GTi 16V
    Av Bastard66 i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-25, 22:15
  5. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 15:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin