Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    dorian
    Gäst

    Tryck el sug i oljelock hålet? 1.8t BFB

    nån som vet hur man på ett enkelt sätt kan testa vevhusvent på en 1.8t? jag har även en rökmaskin som jag kan använda, vet bara ej hur jag ska testa vevhusventilationen? ska det vara undertryck när man öppnar oljelocket på tomgång? på min pappas 2.0fsi så är det ett sug där medans på min 1.8t så blåser det ur hålet

  2. #2
    miro
    Gäst
    BFB det är väl en Audi med 163 hk va?
    Hursomhelst har jag haft en exakt likadan motor och det blåste ut ur locket. Ganska rejält. Jag vet inte om det ska vara så då det känns överdrivet mycket.
    Jag gick igenom vevhus ventilation och slangar samt bytte alla envägs ventiler.Gjorde ingen skillnad. Kan säga att det var väldigt igensatt mitt system.Speciellt den där pucken var igensatt. Bytte den med.
    Blåste lika mycket ändå ur locket.

    Jag upplevde min bil lite smått vibrerande på tomgång med. Är din likadan?

    / Miro

  3. #3
    dorian
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av miro Visa inlägg
    BFB det är väl en Audi med 163 hk va?
    Hursomhelst har jag haft en exakt likadan motor och det blåste ut ur locket. Ganska rejält. Jag vet inte om det ska vara så då det känns överdrivet mycket.
    Jag gick igenom vevhus ventilation och slangar samt bytte alla envägs ventiler.Gjorde ingen skillnad. Kan säga att det var väldigt igensatt mitt system.Speciellt den där pucken var igensatt. Bytte den med.
    Blåste lika mycket ändå ur locket.

    Jag upplevde min bil lite smått vibrerande på tomgång med. Är din likadan?

    / Miro
    ja det stämmer en a4.. Chippad
    Den vibrerar inte så farligt, det märks mest om man öppnar en dörr och lägger handen på den. Sen är det så att man kan höra ett ljud vid luftfiltret och det låter som nått som bubblar.

  4. #4
    Medlem 2strokes avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    BobCat
    Medlemsnr
    5306
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 399
    VAG har tagit fram och säljer numera ett oljelock som innehåller en övertrycksventil som släpper ut trycket
    direkt i fria luften om vevhustrycket blir för högt.
    Tex om ordinarie vevhusventen är igentäppt.

    VAG # 078 103 485 F
    Senast redigerad av 2stroke den 2012-06-10 klockan 15:39.

  5. #5
    dorian
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    VAG har tagit fram och säljer numera ett oljelock som innehåller en övertrycksventil som släpper ut trycket
    direkt i fria luften om vevhustrycket blir för högt.
    Tex om ordinarie vevhusventen är igentäppt.

    VAG # 078 103 485 F
    Om jag kopplar in rökmaskinen vid luftburken då borde jag få ut rök via oljelock hålet och olje stickan om allt är som det ska?

  6. #6
    dorian
    Gäst
    Nu ha jag varit ute och testat lite, det ser ut som att vevhusventilationen fungerar som det ska, på tomgång så är det ett litet tryck vid locket så den står och små hoppar lite, men när man gasar lite så blir det undertryck och då sugs locket ner. Och om man följer alla rör och slangar hur allt är draget så förstår man varför det gör som det gör

Liknande ämnen

  1. kamrems fråga 1.8t BFB
    Av dorian i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-12, 23:04
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 02:24
  3. Hur fylla (antenn)hålet i taket?
    Av Wolfen i forum VW-forum
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2008-11-22, 19:52
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 20:37
  5. El problem vid uppstart av mk2 1.8T 20V
    Av VWR18 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 18:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin