Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    kellen
    Gäst

    golf 4 gti som bara dör.

    tjenare. jag har precis köpt mig en golf 4 gti. Och idag när jag var ute och körde så dog den bara. Så jag trampade in kopplingen och vred av tändningen och provade att starta den igen och det gjorde den hur lätt som helst. Vad kan det vara för fel?

    Är tacksam för alla svar.
    Mvh David

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    startspärr som spökar kanske?
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3
    kellen
    Gäst
    ja jag har tänkt på det. så jag ska testa att byta nyckel. och se ifall det e batterierna som är kassa i den andra.

  4. #4
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    startspärren påverkas inte av batteriet i nyckeln. men du kan prova med den andra nycklen ändå ifall chippen inte funkar som det ska..
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  5. #5
    kellen
    Gäst
    det funkade inte med nyckel byte. utan idag uppstod ett nytt fenomen jag körde sakta på 2an då sjönk varv räknaren ner till 300rpm och låg kvar där, det hände inget när jag gasade. sen stängde jag bara av bilen och så startade det direkt och gick perfa. nån som har vart med om detta tidigare?

  6. #6
    Vesslan
    Gäst
    Kanske kan vara luftmassemätaren som börjar spöka? Min bil hade exakt samma beteende innan den inte gick att starta alls, om inte lmm;en var utdragen villsäga... Testa att dra ur den om felet uppstår ofta?
    Inga felkoder?

  7. #7
    kellen
    Gäst
    okej. nej det har inte kommit några felkoder. ville kolla här om det var nån som hade vart med om det också.
    tackar för svaret.
    Senast redigerad av kellen den 2007-08-04 klockan 19:17.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin