Resultat 1 till 15 av 15
  1. #1
    driver_85
    Gäst

    Vw Golf GTI 99 långtids projekt.

    Hej där ute. jag köpte in min golf gti i mars detta året och har stora planer för den. Det ska bli utställnings bil och jag ha redan på börjat lite lätt. se vad ni tycker. Tanken är att jag ska ta bort listerna på sidorna för att göra bilen mer clean sen ev om pengar finns så tänkte jag lacka fälgarna vita. Bilen är R32 stylad både inne och utvändigt.

    Här har ni hur bilen ser ut efter att jag ha sprayat grill gallret och front gallret vitt



    Senast redigerad av Henrik.M den 2012-06-25 klockan 11:34.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Tyvärr ser jag igen bild, med det låter roligt. Vad är det mer som skall göras?

  3. #3
    driver_85
    Gäst
    såg detta med att bilden inte funkar. ska fixa de. Tanken är att byta bodykitet till ett mer aggresivare men de lär inte ske iår hehe.

    Jag la upp de i en länk nu istället så ska de funka

  4. #4

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Sätt in bilderna med [IMG] före adressen och [/IMG] efter så synns dom direkt.

  5. #5
    driver_85
    Gäst


    Då gör vi ett nytt försök då =)

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Du får ta bildadressen och inte adressen till websidan.


  7. #7

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Richard Wester
    Medlemsnr
    333
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    54
    Den golfen har rullat här i Landskrona förut i några år har jag för mig!

  8. #8
    driver_85
    Gäst
    Det stämmer då det är han i Landskrona som ha gjort bilen till vad den är idag sen ha jag bara små fixat lite men mer kommer att göras.

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Vad har du för planer med bilen mer än att ta bort lister då?

  10. #10
    driver_85
    Gäst
    Fundera på att sätta kolfiber vinyl på huven. fixa ny ljud och göra de mer fint än vad det är idag. kanske lacka om fälgarna. vi få se vad det blir av de. =)

  11. #11
    driver_85
    Gäst
    Just nu stå de mesta still pga av att jag letar efter fel på motorn. Den har börjat strypa sig igen efter att man ha kört lite hårt med den. sen försvinner trycket i bilen men den laddar som vanligt men man känner inget drag. misstänker att det kan vara en spricka i tryckröret eller något som läcker. ska åka ner till en verkstad som min farsa laga sin bil på och se om dom kan hitta något. ibland dör bilen för mig också något jag inte vet vad det är för något.

    Det hände en gång när jag skulle köra in den i garaget så bara tvär dog den och ville inte starat mer och de luktade fan i motorrummet. men den gick igång sen igen på kvällen. känns lite surt att man ska otur med bilar.=(

  12. #12
    driver_85
    Gäst
    Lite uppdate.

    Fel som uppstod när den tvärdog var att luftmassmätaren var paj. Den blev fixad under 2013 och går som den ska.

    2014 ska jag försöka med tajt ekonomi kolla upp motorn. För de började låta om remmarna på slutet av säsongen och tror att kamremen är dålig och måste bytas men få se vad dom säger i april då jag ska lämna in den för en check. men hoppas givetvis inte så är fallet.

    Så vi få se hur de blir denna säsongen. men ska lägga ned bra med tid på att få den finare i lacken också är tanken.

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lasse H
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    147
    Ummm...men kamremmen lär du ju byta ändå, helt oavsett hur den ser ut? Det går ju på miltal.... Är den någonsin bytt? Och kamremmar ska inte låta något! Eller pratar du om multiremmen/fläktremmen/ribbremmen? Alltså den utanpå motorn.

  14. #14
    driver_85
    Gäst
    Enligt förra ägaren bytes kamremmen vid 15.000 mil och nu har den snart gått lite över 22. I början trodde jag att de vart multiremmen och tror la lite de idag med men jag har försökt att lyssna lite överallt vid remmarna och även där kamremmen går. Blir la att kolla över de mer noga när jag ställer på den i början av april så att man kan få allt fixat lagom till mässan. Vill ju inte att saker och ting skall gå sönder.

    Förresten en sak som säkert ni kanske kan svara på vart hittar man Y slangen som har kylarvätskan i sig i någon butik eller heter den något speciellt. För har upptäckt att den har spruckit i y skarven så kylarvattnet/glykolen läcker ut och hamnar på motorn så de luktar apa om den. För de ska jag också fixa.

  15. #15
    robban
    Gäst
    Hej! Det enklaste är nog att du åker ner till Atteviks, så fixar dom en ny slang till dig. mvh robban

Liknande ämnen

  1. VW Golf 1.6 GTD (TD"LLK") Projekt
    Av blackfox i forum Projektforum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-10-16, 23:13
  2. Vw golf gti turbo 99 strul
    Av driver_85 i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-04-22, 12:09
  3. VW Golf GTI Turbo - 99
    Av adafr79 i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 00:10
  4. Projekt VW Golf MK2 Gti 8V
    Av Fredrik.W i forum Projektforum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-15, 18:22
  5. VW Golf V GTI -06 Projekt 2007
    Av JWO i forum Projektforum
    Svar: 253
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 19:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin