Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    Fredrik.W
    Gäst

    Bromsar golf mk2 gti

    Tjena jag har lite funderingar kring bromsar vet att de skrivs mycket om de osv , men känns inte som man får nån klarhet i de hela , läst att man kan ta spindlar ,ok, skivor så får man 280mm skivor från g60 .

    Det jag underar över är de bara golf 2 g60 som gäller, finns de nån passat ? vilka årsmodeller ska man leta eller vilken motor måste de va osv ?

    Den som kan får gärna skriva vilka årsmodeller osv , gärna fler tips om de finns nån seat man kan ta större saker från eller audi eller så ?

    Räcker 280 skivor med vanlig ok eller ska man ha mer för lite ban åka osv ?

    vill ni inte skriva ut blir jag tacksam för ett pm men annars skriv här tacksam för svar:P mvh fredrik

  2. #2
    Fredrik.W
    Gäst
    Gärn också va man måste ta och vilka modifikationer som behövs :P

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    David Jovén
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    425
    280 mm med lite värre belägg och kylning till bromsarna räcker gott och väl till bankörning. Förutom Golf G60 kan du också ta delarna från Corrado G60. Delar som behövs om du har de mindre 239mm-bromsarna:

    * Spindel - passar bolt on
    * Spindelled - denna är 19 mm istf 17 mm.
    * Bromsok
    * Bromsskiva
    * Bromsbelägg
    * Bromsokshållare
    * Huvudbromscylinder 22 mm. Det går att köra med den befintliga som är mindre men det rekomenderas att byta.
    * Bromsslangar - jag kunde använda de jag hade sedan innan men har hört andra som har varit tvungna att byta så där vet jag inte riktigt hur det ligger till.

    Sen går det alltid att plocka lite delar från olika bilar, tex spindel och spindelled kan du ta från tex corrado 2,0 16V som har 256 mm-bromsar. Golf GTI 16V från -88B har också denna spindel. Tror även att bromsoken från dessa bilar är samma. Finns säkert fler varianter att plocka ihop delar på. Vill man vara lite värre finns flerkolvsok från Seat cupra som man kan använda med en bromsoksadapter. Inte helt gratis dock.

    Lättast och mest bang for the buck är enligt mig att ta komplett bromsuppsättning enligt ovan från Corrado G60 eller Golf G60.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Vad har du nu? 239mm eller 256mm?

    Har du 239mm behöver du:

    * SPINDLAR med lös okhållare (golf, jetta, med 256mm eller 280mm bromsar, passat med 256mm bromsar)
    • OKHÅLLARE 256mm eller 280mm beroende på vilken storlek du vill ha.
    • BROMSSKIVA i önskad storlek (golf,jetta, passat med 4x100)
    • BROMSOK till 280mm behöver du G60 ok och belägg då skivan är smalare, till 256mm tar du från bilen resten kommer ifrån.
    • 19mm spindelled (om du har 17mm)

    Har du 256mm skivor så räcker det med okhållare och bromsok, belägg och skiva från från G60 om du ska ha 280mm

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-04-19, 21:19
  2. Bromsar på golf mk2 gti 8v
    Av Fredrik.W i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-12, 19:13
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 13:42
  4. Större bromsar Golf mk2
    Av Seger GTI i forum VW-forum
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 23:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin