Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127

    Laga stenskott

    Såg bra mycket bättre ut än när jag försökt fixa stenskott med original lackstift.
    http://m.youtube.com/watch?v=I0dW_-TThKs

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Såg väldigt smidigt ut!

  3. #3
    Exelon
    Gäst
    Tittade på den produkten förut. Men frakten blev väldigt dyr och med själva kittet blev det 108 dollar vilket inte kändes helt ok för 30ml färg. Annars deras produkter lovande ut.

  4. #4
    Gurkiz
    Gäst
    Tips!

    Om ni ska lägga i med lackstift, Köp finare penslar! Det gör det mycket lättare o det blir snyggare!

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    orginal penslen är ju kass som brukar följa med, det har du rätt i gurkiz.

    Jag tog en modellpensel som jag har till hobbymålning, mycket mindre, mjukare och smidigare.
    Resultatet blev helt annorlunda

  6. #6
    Victor.b
    Gäst
    Precis köpt en svart golf gti -09 med några stenskott i huven som jag tänkte fixa på en gång så att det inte händer något värre där. Vad rekommenderar ni som testat lite olika? Affär och produkt?

    Till TS: Du verkar lägga upp youtubelänken från mobilen, tänk på att vi som sitter vid datorn (antar att det är majoriteten) får din mobillänk då, så den funkar inte att gå in på på en gång

  7. #7
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av Victor.b Visa inlägg
    Till TS: Du verkar lägga upp youtubelänken från mobilen, tänk på att vi som sitter vid datorn (antar att det är majoriteten) får din mobillänk då, så den funkar inte att gå in på på en gång
    håller med, kan vara värt att tänka på. men bara att byta m. med WWW. före youtube så funkar allt =)
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  8. #8
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Citat Ursprungligen postat av Victor.b Visa inlägg
    Precis köpt en svart golf gti -09 med några stenskott i huven som jag tänkte fixa på en gång så att det inte händer något värre där. Vad rekommenderar ni som testat lite olika? Affär och produkt?

    Till TS: Du verkar lägga upp youtubelänken från mobilen, tänk på att vi som sitter vid datorn (antar att det är majoriteten) får din mobillänk då, så den funkar inte att gå in på på en gång
    Hej Victor

    Allmänt - Om det ger ett mervärde med setet i youtube länken vet jag inte. Jag skulle vilja säga inte för så mycket pengar. Dessutom stämde inte färgnyansen, skilde rejält även på youtube filmen på dörrpartiet. Hur ser det då ut i verkligheten.

    Du har svart bil. Är den solid (ej met) så kan du köpa vilken spary som helst, ”CRC” / AutoK ”/”Hagmans” - blanksvart och färgnyansen stämmer (billigt). Svart är svart i de flesta fall! Det blir förstås utan klarlack. Det behöver du inte om du ska dutta i några stenskott. Skaka + spraya i locket och låt färgen tjockna lite, typ 5 min. Sedan tar du finhårs pensel och duttar försiktigt rakt i kratern. Öva dig på något annat än bilen först.

    Köper du ett lackset spray från VAG får du med klarlack. Det är dock ingen fördel för du måste kladda en 1 eller 2 extra omgångar med klarlacken. Lackstift finns ju med. Dock tycker jag att spraysetet är bättre då jag även kan göra en spraybättring (kanske för framtida behov). Då får man ju vara ”duktig” på det hela om det ska bli osynligt.

    Är den svartmetallic köp lacksetet på VAG met + klarlack. Metalic är helt klart svårare att göra spraybättring om man inte är proffsig!

    Tycker du att det inte blev bra, torka snabbt bort kladdet med cellulosa thinner och börja om. Originallacken löser sig inte normal med dylik thinner. Bearbeta så liten area som möjligt. Stå inte i solen när du pysslar med lack. Skippa grundfärg vid småbättring (bilen är ju galvaniserad).

    Lycka till

    /Peter

    PS Är det större bättring kommer man in på spackling + grundfärg o dyl. Men det avser ju inte tråden. Roligt när det blir snyggt :-)
    Senast redigerad av Peter-C den 2012-05-26 klockan 19:05.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Liknande ämnen

  1. Laga hastighetsmätare golf mk1?
    Av Jocke_M i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-06, 19:52
  2. Laga fälgar
    Av Claes40 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 19:57
  3. Stenskott i lacken..
    Av Zeeeta i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-28, 21:44
  4. Laga tripmätaren?
    Av BasRutten i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 14:27
  5. Hur fixa stenskott??
    Av OmegaMannen i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 14:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin