Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    mrpete
    Gäst

    Hur har ni som kör annat sprut monterat vr-givare?

    Som topic lyder. Hur har ni monterat vr-givaren för triggerskiva på vevaxeln, dvs med triggerskiva på remskivan??

    Funderar på att skrota fördelare och köra vr-givare istället.

    Motorn är en 2E (samma som AGG fast saknar ju vevaxeltrigger i blocket).

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Vad jag sett så kör många fäste i bakkant på blocket. Ska visst finnas färdiga fästen att köpa i staterna

  3. #3
    mrpete
    Gäst
    Jo, det sitter ju två bulthål väldigt lägligt i bakkant.. jaså.. du har inte möjligtvis en länk? Ska fortsätta googla för att se om jag hittar nåt.

    Det översta på denna sidan kanske kan va nåt, ett universal men ser ut att passa bra om man jämför med bilder på fästen folk gjort själva.
    http://trigger-wheels.com/store/contents/en-uk/d11.html

    Är väl inget jätteavancerat att göra själv iofs.. men saknar tillgång till bra verktyg för att kapa och bocka lite tjockare aluminium.
    Senast redigerad av mrpete den 2012-05-20 klockan 10:29.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Hasselgren
    Ort
    Borås
    Inlägg
    171
    VAG har ett "kit" till en polo?! som man kan montera på äldre motorfamiljer och det passar till både fyrorna och den äldre raka femman. man monterar det bakom svänghjulet så det blir ett nedrans bök om man skall byta eller krångla med givaren( dvs det sitter mellan block och svänghjul).
    Jag har inte art no i huvudet men det går att hitta samt att det kostar nog ca 1500:-
    annars kan man köpa denna triggerhjulslösningen från 034 motorsport. bultas direkt på veven.
    http://www.034motorsport.com/engine-...kit-p-454.html

  5. #5
    mrpete
    Gäst
    Hmm.. hålla på vid svänghjulet låter inte som en höjdare så det skippar jag nog.. hade bara tänkt köpa mig en hållare vid remskivan. triggerskiva har jag redan som är bolt on på min motor.

    Så det kitet kändes lite dyrt också eftersom jag bara behöver hållaren.. undrar varför de har satt en stor distans mellan remskivan och triggerskivan bara.. borde ju gå bra att bara bulta den rakt på utsidan.. remmen är kilrem och går aldrig utanför remskivan.

    Blir nog en egen lösning för min del, känns som en enkel grej att göra faktiskt, bara hissa bilen lite, krypa under och mäta

    Alternativt köpa den färdiga jag länkade till ovan, den var ju inte speciellt dyr.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Hasselgren
    Ort
    Borås
    Inlägg
    171
    Det är vesäntligt att du nyttjar "rätt" delar till din vev-trigger för om det är minsta vajsing det kan ge dig mycket huvudvärk. Kolla efter testade lösningar är mitt tips. Har du oscilloskop tillhands för att kunna kolla av signalnivåer och annat? om inte se till att kunna låna ett om det skulle strula.

Liknande ämnen

  1. Ni som har PS3
    Av Fredrix i forum Off Topic
    Svar: 82
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 12:43
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-06, 15:00
  3. Ni killar (och tjejer) som har BH, hur gör ni???
    Av Lilla_Vargen i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 21:43
  4. Hur har ni fäst bälte med bur?
    Av gnytt i forum VW-forum
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 03:50
  5. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 14:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin