Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Kungen
    Gäst

    Bränslepumpen läcker, Golf GTI -85

    Alltid trevligt med fler problem
    Har nu en läckande bränslepump på GTI:n. Vet inte exakt varifrån läckan kommer eftersom ett stort område är blött, kolla på bilden och försök bedöm själv. Bilderna föreställer baksidan av pumpen.





    Det läcker inte allt för mycket. Kanske lite mer än en droppe i sekunden när bilen är på. Sedan fortsätter det att droppa 10 min efter avstängning. Bilen är helt normal i gången, förutom att den så klart får för lite bränsle de första sekunderna efter start.

    Vart tror ni att det läcker ifrån? Vad behöver bytas? Antar att någon packning kan vara slut. Bränsleröret kanske också läcker. Lär säkert bli ett helvete att lossa på saker eftersom det är så fastrostat? Inte ska jag behöva ny pump?
    Senast redigerad av Kungen den 2012-05-19 klockan 23:19.

  2. #2
    Kungen
    Gäst
    Uppdatering: Lossade på den "UFO-formade" grejen som syns på bilden, den som sticker ut. Lossade lite, det börjare läcka bensin, drog åt den igen. Efteråt så toksprutar det bensin när man drar på startmotorn, och bilen startar så klart inte. Vet inte exakt varifrån det sprutar, eftersom det sprutar så pass mycket.

    Vad lossade jag för något? Är det tryckackumulatorn? Finns det en packning där inne, bör man byta hela ackumulatorn?

  3. #3
    Medlem 2strokes avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    BobCat
    Medlemsnr
    5306
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 401
    På varje sida av bränslerörets anslutning sitter det en tunn aluminium packning/bricka.
    Antingen är det packningarna som läker och/eller ditt anslutningrör som läker.


    "Klicka på bilden"

  4. #4
    Kungen
    Gäst
    Ja, det lär nog vara en packning där som har gått, ja. Är bara förvånad att det sprutade så pass mycket bensin efter att jag lossat "UFO:t", men trycket i K-Jet-insprutet är ju enormt, så man ska nog inte vara så förvånad. Alternativt så gick röret sönder vid den grova handeringen, som sagt. Får hoppas att det inte är svårt att få tag på, det är väl inget standardrör. Det verkar ha två anslutningar i samma ända - en mot backventilen och pumpen och en mot "UFO:t". För övrigt så är "UFO:t" som jag lossade inte någon ackumulator, har jag fått reda på. Ackumulatorn är tydligen bra större än så

    Tack för bilden för resten

  5. #5
    Medlem 2strokes avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    BobCat
    Medlemsnr
    5306
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 401
    Om pumpen är OK så skall trycket direkt efter pumpen vara i närheten utav 7.0 Kg om jag inte kommer ihåg helt fel.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-10, 11:16
  2. Läcker spolarvätska baklucka Golf GTI 6
    Av Patrickofsweden i forum VW-forum
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-01-16, 19:37
  3. Polo GTI -00 Bränslepumpen?
    Av Maria79 i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 21:44
  4. Värmeproblem Golf 2 GTI-85
    Av Victorduvet i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-19, 20:16
  5. Golf Gti 8v -85
    Av Janne.M i forum Projektforum
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 13:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin