Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1
    M1KE
    Gäst

    Skifta xenonlyktor Golf Mk6 mellan 2010 och 2012? LED DRL?

    Hallå!

    Tänkte ge mig på att byta ut mina framlyktor på min Golf R från 2010.

    Min idé är att montera dom nya från 2012 som har led inbyggt i lyktan.


    Vill alltså montera dessa på min kärra.
    2012



    Har dessa idag...
    2010




    Frågan som följer är. Bilen jag ska byta med är inte en Golf R och har inte LED DRL nere i stötfångaren som min. Hur får man till DRL på den bilen? Vet någon om det är plug'n play eller om kontakterna skiljer åt?

    Alla tips och råd är välkomna. För att ni inte ska spekulera och få massa ideer så är skiftet mellan morsans 2012 och min 2010. Så jag vill ju att det fungerar korrekt för henne oxå efter bytet.

  2. #2
    M1KE
    Gäst
    INGEN som har någon kunskap i ämnet?... Jag får väl helt enkelt köra "trial and error"....

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Skall du köra med dubbla DRL?

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Jag tänkte precis samma sak. Golf R 2012 har inte heller led integrerat i lyktorna. Tyvärr vet jag inte hur det kommer att fungera varken på R eller den andra Golfen.

  5. #5
    badkrukan
    Gäst
    Jag skulle också vilja ha DRL som tänds automatiskt via någon slags dagsljussensor för att slippa "slita" på mina xenonljus. Enligt instruktionsboken kan jag aktivera DRL-ljuset genom några knapptryckningar så jag antar att det triggar igång någon utgång som borde dra ett relä, men var och om det sitter något sådant relä vet jag inte. Någon som har en idé?

  6. #6

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av badkrukan Visa inlägg
    Jag skulle också vilja ha DRL som tänds automatiskt via någon slags dagsljussensor för att slippa "slita" på mina xenonljus. Enligt instruktionsboken kan jag aktivera DRL-ljuset genom några knapptryckningar så jag antar att det triggar igång någon utgång som borde dra ett relä, men var och om det sitter något sådant relä vet jag inte. Någon som har en idé?
    Om du har vcds så kan du iaf aktivera så att dimljusen tänds instället för halvljusen på '0' läget, så slipper du köra runt med halvljusen påslagna på dagen m.m

  7. #7
    M1KE
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Skall du köra med dubbla DRL?
    Ja, jag tänkte det, men fråga förblir ju, hur blir det på den andra bilen? Den får ju inga led och 2010 lyktorna har ju ingen inbyggd Led eller DRL. Då får man väl köra xenon hela tiden?

  8. #8
    badkrukan
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av M1KE Visa inlägg
    Ja, jag tänkte det, men fråga förblir ju, hur blir det på den andra bilen? Den får ju inga led och 2010 lyktorna har ju ingen inbyggd Led eller DRL. Då får man väl köra xenon hela tiden?
    "Om du har vcds så kan du iaf aktivera så att dimljusen tänds instället för halvljusen på '0' läget, så slipper du köra runt med halvljusen påslagna på dagen m.m", fick jag som svar.

  9. #9

    Reg.datum
    apr 2014
    Namn
    Christer Pettersson
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    204
    Citat Ursprungligen postat av M1KE Visa inlägg
    Hallå!

    Tänkte ge mig på att byta ut mina framlyktor på min Golf R från 2010.

    Min idé är att montera dom nya från 2012 som har led inbyggt i lyktan.


    Vill alltså montera dessa på min kärra.
    2012



    Har dessa idag...
    2010




    Frågan som följer är. Bilen jag ska byta med är inte en Golf R och har inte LED DRL nere i stötfångaren som min. Hur får man till DRL på den bilen? Vet någon om det är plug'n play eller om kontakterna skiljer åt?

    Alla tips och råd är välkomna. För att ni inte ska spekulera och få massa ideer så är skiftet mellan morsans 2012 och min 2010. Så jag vill ju att det fungerar korrekt för henne oxå efter bytet.

    Har samma planer för min gtd 2011, är det ens möjligt att göra detta så det funkar med ljussensorn? Då drl lyser ist för xenon m.m? Sen så ska ju ljussensorn tända o släcka instrument belysning m.m men jag märker då ingen skillnad, bara att jag inte kan tända helljus dagtid med brytare i auto läge läste även om heljusassistent i bilens instruktionsbok, hur vet man om man har det eller inte?

  10. #10

    Reg.datum
    apr 2014
    Namn
    Christer Pettersson
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    204
    Hittat lite info på nätet. På min bil kan jag skifta lampor ganska enkelt bara skruva dit dom med drl bygga två kablar på varje sida sedan koda med vagcom, om jag har en highline comfort styrbox. Annars får jag byta comfort boxen också, men eftersom jag har led bakljus kurvljus o xenon borde jag ja ha highline boxen i min bil bara veritions nummer överstiger 527 tror jag det va :-)

    skickat från min gigantiska smartphone

Liknande ämnen

  1. Trim till Golf GTI MK6 2010
    Av Kuttle i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 20:12
  2. Led-skyltbelysning för Golf 2012
    Av Dennis Örnell i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-26, 23:23
  3. Dålig lack på GTI mk6 2010?
    Av Gonzon i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-07-21, 01:59
  4. Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-06-18, 21:37
  5. Lamptyp DRL+Helljus - Golf VI
    Av Maha i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-07, 10:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin