Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    sebbe stålkula
    Gäst

    jätteskakig tomgång vw caddy mk3 1.9 tdi

    Hej
    har läst en hel del men inte kommit mig för att skriva men nu skulle jag verkligen behöva ha er hjälp..
    Det är så att jag har fått riktigt dålig tomgång på min caddy 06 med bls motor, gasar jag upp den till 2k så kommer den igång lite men den är svag orkar knappt åka iväg , sen när jag kört en mil så är tomgågnen tillbaka samt att den inte gör så varje gång, Jag plockade fram vcds kablen och tog en skärmdump

    Detta är efter 15 mil motorväg och den beter sig rätt städdat, Men när jag loggaden när den gick dåligt så hade jag 2.99 i injektot quant på första rutan i group 13 samt -2,5 cirka i andra rutan, detta samt att felet är lite då och då gör att jag tror jag har glapp i kabelhärvan till PD enheterna i ventilkåpan? då detta verkar vara ett återkommande fel när man surfar amerikanska samt engelska vw tdi sidor,Vad tror ni någon som stöder eller förkastar min teori

  2. #2
    sebbe stålkula
    Gäst
    Och så här såg det ut när jag precis hade startat dock studsade den inte så farlig denna gång men visst känns det som ett problem med spridarna ?


    INgen som varit med om liknade?

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Välkommen till skrivandet =) Har du någon felkod?

  4. #4
    sebbe stålkula
    Gäst
    tack jag har fått denna :

    1 Fault Found:

    000769 - Cylinder 1
    P0301 - 000 - Misfire Detected
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 2
    Mileage: 125234 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 20:37:24

    Freeze Frame:
    RPM: 840 /min
    Speed: 0.0 km/h
    Load: 0.0 %
    Voltage: 14.21 V
    Inj. Quantity: 2.96 mg/str
    Temperature: 59.4°C
    (no units): 0.0



    Men den har bara kommit någon gång fick den inte nu i morse trots konstiga spridar värden,

    Men mo man tänker såhär att jag har glapp i kabelhärvan till spridarna så att motorsyrningen kompenserar allt vad den har för att där kommer för lite diesel till spridare 1 då borde ju värdet vara högt , För en pd enhet sputar väl diesel även om den inte har kontakt med datorn men en bestämd mängd? så då måste ju cylinder 2 dra ner på dieslen för att kompensera på tomgång? Eller försöker jag bara hitta anledningar till att tro att jag kanske klarar mig med att byta härvan istället för insprutaren?

    MVH Sebbe
    Senast redigerad av sebbe stålkula den 2012-04-29 klockan 12:45.

  5. #5
    sebbe stålkula
    Gäst
    Liten update fall det är någon som söker på ämnent
    Bytte kablarna , har fortfarnade lite ryckig tomgång första minuterna men sen skärper den sig bra, Spridar värdena är fortfarande konstiga, Men när jag hade av kåpan så såg kamloben närmast kamdrevet inte speciellt rolig ut kändes slät men man såg att där var genom brott i härdningen eller att något hade kletat fast så den ska in hos min mek för inspektion men jag börjar förbereda mig mentalt ( å ekonomiskt ) på att skicka i en ny kam, Konstigt då den bara har gått 12500 mil men ibland ska väl äben dom som tillverkar kammar ha en dålig dag Hade tänkt ta ett kit från http://www.darksidedevelopments.co.u...d-engines.html slutar på 5700 sen ska väl mekarna ha ett par tusen för att slänga i det

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-10-13, 19:38
  2. Passar delar mellan VW TDI och Audi TDI?
    Av Chief i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 14:51
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 21:33
  4. Frågor kring Golf MK3 GT tomgång
    Av Plura i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-07, 16:44
  5. Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 20:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin