Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 30
  1. #1

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564

    Kameratest på R8 V10...

    Ska ner och köra R8 på Nürburg om 2 veckor och behövde testa lite vinklar...

    ...detta blev resultatet...

    http://www.garaget.org/video/120228

    Jag vill gärna veta vilka vinklar ni gillar bäst...

  2. #2
    Chesmal
    Gäst
    Hur många varv skall du köra ?

    Ta från alla vinklar på olika varv och klipp ihop nått riktigt saftigt efteråt like a boss !

    Annars gillar jag den du monterade bak så att man ser fram , om jag nu förklara bra :/

  3. #3

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564
    Citat Ursprungligen postat av Chesmal Visa inlägg
    Hur många varv skall du köra ?

    Ta från alla vinklar på olika varv och klipp ihop nått riktigt saftigt efteråt like a boss !

    Annars gillar jag den du monterade bak så att man ser fram , om jag nu förklara bra :/
    Jag ska köra 8h på GP banan så det kommer bli en kuslig massa varv.

  4. #4
    Chesmal
    Gäst
    Då tycker jag helt klart du skall variera vinklarna om man har ork att flytta runt kameran, tar det lång tid att fästa den ?

  5. #5

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564
    Hehe... nej inte direkt... några sekunder bara... dock vill man ju ha några hela varv per kameravinkel så jag tänkte börja med de vinklar som passade bäst... sen kan man laborera lite...

  6. #6
    Chesmal
    Gäst
    Kul det där med kamera ! får försöka fixa mig en Gopro jag med :P
    Äger själv en Sonys HDR-CX med ett par fattiga gorilla pads som jag tänkte testa montera på insidan av golfen, så att man får höra hur högt en Non-resenoted milltek låter

  7. #7

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564
    Citat Ursprungligen postat av Chesmal Visa inlägg
    Kul det där med kamera ! får försöka fixa mig en Gopro jag med :P
    Äger själv en Sonys HDR-CX med ett par fattiga gorilla pads som jag tänkte testa montera på insidan av golfen, så att man får höra hur högt en Non-resenoted milltek låter
    Jag har en Canon Legria HF S30 kamera jag försökt montera på insidan i flera bilar på hur många sätt som helst men det går fan inte. Bilden skakar så mycket att man mår illa av att titta på det i bara några sekunder. Testat sugkoppar, klämmor, armar och allt jag hittat men det blir skit av det. Den låga vikten på goprokameran gör att den inte är så känslig för vibrationer i bilen. Så helst skulle man haft några sånna men videobudgeten är överksriden med råge redan... hehe...

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Någon där man ser framåt tycker jag ger bäst effekt!

  9. #9
    Chesmal
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av firefreak Visa inlägg
    Jag har en Canon Legria HF S30 kamera jag försökt montera på insidan i flera bilar på hur många sätt som helst men det går fan inte. Bilden skakar så mycket att man mår illa av att titta på det i bara några sekunder. Testat sugkoppar, klämmor, armar och allt jag hittat men det blir skit av det. Den låga vikten på goprokameran gör att den inte är så känslig för vibrationer i bilen. Så helst skulle man haft några sånna men videobudgeten är överksriden med råge redan... hehe...
    Så det skakar så mycket !
    då har jag något att se framimot nu till helgen, får se om man kommer på nått smart
    tack för infon iaf !

  10. #10

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564
    Citat Ursprungligen postat av Chesmal Visa inlägg
    Så det skakar så mycket !
    då har jag något att se framimot nu till helgen, får se om man kommer på nått smart
    tack för infon iaf !
    Kommer du på något sätt att fästa den så det fungerar så är jag idel öra...

  11. #11
    Chesmal
    Gäst
    Testade lite i morse och som du sa det skakar lite, annars så stiter kameran stenhårt fast, skall testa att hitta nått som dämpar och klä in lite mer, Men annars blev det tok bra vinkel

    Ska testa lite längre bak, eller ev fästa ett stativ där bak

    Har en video men måste klippa till den :|


  12. #12

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564
    Jag fick problem i lite högre hastigheter eller när man pressar bilen lite. Tråkigt nog så väger vidvinkellinsen jag har på kameran nästan lika mycket som kameran själv så den måste verkligen sitta fast. För min egen del så kommer jag ge upp att ha min vanliga videokamera i bilen. Det får bli att köpa fler GoPros...

    I mitt sista försök i R8an så satte jag kameran i princip rakt på en Manfrotto 241s sugkopp och ändå blev vibrationerna för stora...

  13. #13
    Chesmal
    Gäst
    Skall se om jag kan hitta någon form av gummi / svamp som man kan ha under kameran innan man skruvar på den som tar imot lite mer vibrationer, kanske kan fungerar bättre

    Men säg mig hur är ljudet i en Gopro jämnfört med en "vanlig" videokamera ?

  14. #14

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564
    Citat Ursprungligen postat av Chesmal Visa inlägg
    Skall se om jag kan hitta någon form av gummi / svamp som man kan ha under kameran innan man skruvar på den som tar imot lite mer vibrationer, kanske kan fungerar bättre

    Men säg mig hur är ljudet i en Gopro jämnfört med en "vanlig" videokamera ?
    Ljudet från GoPron går inte alls att använda tyvärr. Det är katastrofdåligt. När jag hade den på R8an så lät skramlet från skalet mer än V10an.

    Man måste köpa skeleton skalet och sätta extern mikrofon till den men då är den inte vatten eller damtät längre heller.

  15. #15
    Chesmal
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av firefreak Visa inlägg
    Ljudet från GoPron går inte alls att använda tyvärr. Det är katastrofdåligt. När jag hade den på R8an så lät skramlet från skalet mer än V10an.

    Man måste köpa skeleton skalet och sätta extern mikrofon till den men då är den inte vatten eller damtät längre heller.
    otur att man aldrig kan få det som man vill

    Själv fick jag fick ett MacGyver moment i verkstan, tvättsvampen fick smaka på lite allt möjligt gött



    Nu vet jag inte om det fungerar bättre, men hittade en gummi ring som jag skall ha under kameran.



    Att man kan vara så jävla nöjd över något så fult är förvånansvärt

  16. #16

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564
    Hehe... ser fint ut...

    Jag köpte ett extra gopro skal igår jag tänkte modda med utlopp för mic och fäste för extern mic.

  17. #17
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av firefreak Visa inlägg
    Jag ska köra 8h på GP banan så det kommer bli en kuslig massa varv.
    8 timmar på GP banan, men inget på Nordschleife??!?


    .

  18. #18

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564
    Måste köra 2-3 gånger på GP banan med R8 för att få köra den på Nordslingan... sjukt vad man måste utstå...

  19. #19

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Horribel musik :-) tycker det är bäst rakt framifrån långt ned...som i slutet av filmen. Läckert! Ha det så trevligt på Nürburgring :-)

  20. #20
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    jag har hört/läst att man inte får filma på ringen, så om nån ser kameran sår du kanske ta bort den? vet om det stämmer iofs.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

Liknande ämnen

  1. Audi R8 i Luleå
    Av Mk1 i forum Off Topic
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 00:01
  2. Audi R8 i Kiruna mitt i smällkalla vintern..
    Av Jocke_M i forum Off Topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 17:22
  3. Audi R8 i Kiruna mitt i smällkalla vintern..
    Av Jocke_M i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 21:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin