Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 30 av 30
  1. #21

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    jag har hört/läst att man inte får filma på ringen, så om nån ser kameran sår du kanske ta bort den? vet om det stämmer iofs.
    På GP banan jag ska köra på finns inget sådant. Redan fått ok att filma. På nordslingan vet jag inte vad som gäller.

  2. #22
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av firefreak Visa inlägg
    Måste köra 2-3 gånger på GP banan med R8 för att få köra den på Nordslingan... sjukt vad man måste utstå...
    Är det något hyrupplägg nere på ringen? Varför denna procedur?

    .

  3. #23

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Är det något hyrupplägg nere på ringen? Varför denna procedur?

    .
    Kör med Audi Driving Experience. Då krävs det två "race training" på GP banan för att sen få köra "Race training pro" på nordslingan. Detta blir min andra gång på GP banan med R8 V10 så med lite tur kommer jag med på "race training pro" nästa år...

    För dom som vill se bilder från eventet 2010 så finns det i mitt galleri på garaget:
    http://www.garaget.org/mypage/galler...350&album=2138


  4. #24

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Horribel musik :-) tycker det är bäst rakt framifrån långt ned...som i slutet av filmen. Läckert! Ha det så trevligt på Nürburgring :-)
    Jag vet, tråkigt nog gick inte ljudet från kamerorna att använda pga skrammel i goprohusen. R8an är rätt hårt fjädrad.

  5. #25
    Chesmal
    Gäst
    Snygga bilder !
    När man ser Alla R8 tillsammans ,så borde man samla upp så många VW :R bilar som möjligt och ta lite kort

  6. #26

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564
    Citat Ursprungligen postat av Chesmal Visa inlägg
    Snygga bilder !
    När man ser Alla R8 tillsammans ,så borde man samla upp så många VW :R bilar som möjligt och ta lite kort
    Kul idé och jag är på. Frågan är bara var man skulle ordnat en sån träff...

  7. #27
    Chesmal
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av firefreak Visa inlägg
    Kul idé och jag är på. Frågan är bara var man skulle ordnat en sån träff...
    Man kan ju se hur många :R ägare som finns här och är intresserade, och sen utgå ifrån det !

    Antigen att man ses på nån av klubbens träffar eller om man har sjukt dålig fantasi och väljer en tråkig parkering utanför nån känd hamburgar kedja vilket känns Meh :/

    förslag finns det gott om =

  8. #28

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    jag har hört/läst att man inte får filma på ringen, så om nån ser kameran sår du kanske ta bort den? vet om det stämmer iofs.
    Det stämmer och det står uttryckligen både på Nürburgrings hemsida och på en stor skylt vid infarten till Nordscheleife/Meuspath. Till och med om en passagerare sitter med kamera/smartphone och filmar så blir man tilllsagd vid infarten/bommarna. Så jag antar att det gäller att dölja kameran väl om man vill filma, vilket många gör.

  9. #29

    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    TIM0 SU0NIEMI
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    230
    Citat Ursprungligen postat av firefreak Visa inlägg
    Jag har en Canon Legria HF S30 kamera jag försökt montera på insidan i flera bilar på hur många sätt som helst men det går fan inte. Bilden skakar så mycket att man mår illa av att titta på det i bara några sekunder. Testat sugkoppar, klämmor, armar och allt jag hittat men det blir skit av det. Den låga vikten på goprokameran gör att den inte är så känslig för vibrationer i bilen. Så helst skulle man haft några sånna men videobudgeten är överksriden med råge redan... hehe...
    Jag filmar lite i bilar med smartphone i en böjbar-arm-med-sugpropp och det som gör underverk för skakigheten är när man klämmer in en skumgummibit mellan kameran och tak/fönster. Kanske inte funkar i ditt fall men ändå..

    Inte alls avis på körningen, inte alls
    Senast redigerad av tisu001 den 2014-10-28 klockan 21:52. Anledning: Tillägg

  10. #30

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564
    snygg revival.

    Jag köpte in 3st GoPro efter detta så numera är det inga problem att filma...

    och ja, för er som funderar på att åka på dessa event, sluta. Bara boka och njut!

Liknande ämnen

  1. Audi R8 i Luleå
    Av Mk1 i forum Off Topic
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 00:01
  2. Audi R8 i Kiruna mitt i smällkalla vintern..
    Av Jocke_M i forum Off Topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 17:22
  3. Audi R8 i Kiruna mitt i smällkalla vintern..
    Av Jocke_M i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 21:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin