Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 90
  1. #41

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Tack för tipset. Har ringt biljouren idag och kollat på möjligheter att göra min bil. Mycket trevligt bemötande från Lasse (tack för tipset Mirza) och jag har mailat över lite uppgifter då jag vill försäkra mig om att jag inte åker till sthlm i onödan, för min bil har tuning skydd och de (biljouren) har inte trimmat någon 12:a tidigare så de skulle kolla med sin APR europakontakt först.

    Vad är det man får som "Steg 1" när man köper APR's programvaror för de har ju lite konstiga oktantal på sin amerikanska sida med 91, 93 okan osv? Vilken effekt kan jag förvänta mig helt enkelt?

    Mil bil var inte listad där men som jag sa till de så sitter jag på en likadan motor som en Golf R och den har de så det lär inte bli några konstigheter och ca 70 extra hk skulle inte vara fel

    Är hur som riktigt sugen på att testa APR då jag inte har sett en enda bil som inte har imponerat på mig. Glömde att fråga de men säljer biljouren enbart programvaror eller säljer de APRs delar också, någon som vet?

    Edit: Såg att steg 1 till Audi TT-S and S3, the VW ED30, Pirelli, Golf R, Scirocco R, ED35, SEAT León Cupra, and Cupra R gav 322Hk och 435Nm på 98 RON. Är det lika med vårt 98 oktans bränsle? En fin ökning och det borde då inte vara problem att trimma ED35 då den nämns på hemsidan.
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Kingen>> Se til å få deras senaste mapp för just k04 turbos den heter v3,1 om du senare vill gå vidare med trimmet (avgas och pump = steg2+)
    så har du en bil som fullständigt förnedrar m3or rs4or osv. För en stabilare effekt rekomederas även IC byte. ORG insug funkar alldeles utmärkt.
    Senast redigerad av Kingen den 2012-06-20 klockan 23:05.

  2. #42

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Vad kostar den nya V3.1 mappen hos apr?
    Biljouren nämnde ett pris på ca 7-7700kr då kursen har ändrats lite. Tycker inte det är farligt alls, jag menar BSR vill ha 8900kr för sin mjukvara och jag tror APR får lite bättre fart på ED35rna än vad BSR gör.

  3. #43
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Kingen Visa inlägg
    Biljouren nämnde ett pris på ca 7-7700kr då kursen har ändrats lite. Tycker inte det är farligt alls, jag menar BSR vill ha 8900kr för sin mjukvara och jag tror APR får lite bättre fart på ED35rna än vad BSR gör.
    APR låter som ett vettigt och seriöst val. Uppdatera gärna om och när du optimerat bilen med feedback över hur du upplever den sedan. Lycka till!

  4. #44

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Kommer bli APR. Såg att ED35 stod med på hemsidan och ökningen var 322Hk 435Nm på steg 1. Bilen ska in på service nu på måndag med 650mil på mätaren sen blir det att boka en sthlm tripp snarast möjligt, hemresan tror jag blir lite roliga hur trevligt sthlm än må vara

    Kommer definitivt en uppdatering och loggade accelerations tider.

    Detta är original, 0-400 stämmer inte då rakan tog slut och jag slutade gasa en bit innan och sluta logga vid 408m. Så den kommer testas nu till helgen för att få en riktig 400m tid, jag menar min slutfart på 201m är 132km/h och 135km/h på 400m, men det finns alltid de som tycker min 400m tid är dålig och kan man inte läsa av resultatet nedan så.. visst då är den väl dålig


    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    APR låter som ett vettigt och seriöst val. Uppdatera gärna om och när du optimerat bilen med feedback över hur du upplever den sedan. Lycka till!

  5. #45
    Migb
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Kingen Visa inlägg
    Tack för tipset. Har ringt biljouren idag och kollat på möjligheter att göra min bil. Mycket trevligt bemötande från Lasse (tack för tipset Mirza) och jag har mailat över lite uppgifter då jag vill försäkra mig om att jag inte åker till sthlm i onödan, för min bil har tuning skydd och de (biljouren) har inte trimmat någon 12:a tidigare så de skulle kolla med sin APR europakontakt först.

    Vad är det man får som "Steg 1" när man köper APR's programvaror för de har ju lite konstiga oktantal på sin amerikanska sida med 91, 93 okan osv? Vilken effekt kan jag förvänta mig helt enkelt?

    Mil bil var inte listad där men som jag sa till de så sitter jag på en likadan motor som en Golf R och den har de så det lär inte bli några konstigheter och ca 70 extra hk skulle inte vara fel

    Är hur som riktigt sugen på att testa APR då jag inte har sett en enda bil som inte har imponerat på mig. Glömde att fråga de men säljer biljouren enbart programvaror eller säljer de APRs delar också, någon som vet?

    Edit: Såg att steg 1 till Audi TT-S and S3, the VW ED30, Pirelli, Golf R, Scirocco R, ED35, SEAT León Cupra, and Cupra R gav 322Hk och 435Nm på 98 RON. Är det lika med vårt 98 oktans bränsle? En fin ökning och det borde då inte vara problem att trimma ED35 då den nämns på hemsidan.
    Det ska gå att handla APR delar via Biljouren också. Jag är osäker på vad som finns hemma på hyllan men Lasse tar nog hem allt vid intresse.

    Förresten, jag åkte med i en APR steg2+ Golf R i fredags. Den gick riktigt bra. Den hade tydligen rullat ca 3000 mil med noll problem i DSG och diffarna (enligt föraren). Det var APR UK's demobil och de var inte snälla mot den kan jag intyga :-)

    Någon med mer info kring steg2+ och hur DSG och diffarna i R:en fixar detta?

    Kingen, rapportera gärna tillbaka med intryck efter trim.

  6. #46

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Låter hur nice som helst!

    Borde egentligen sova men är inne på APRs hemsida och youtube, roligare så Är taggad som fan speciellt sen jag såg att ED35 stod med på hemsidan vilket borde betyda att det är inte är några problem med tuning skyddet. Vilken årsmodell har du på din GTI? Trimmades den via OBD? Börjar med steg 1 iaf så får vi se vart det bär av

    Får man möjligheten att byta program via farthållaren? Samt får man vid köp av steg 1 en trim fil och en original fil eller är det något mer kul? Återkommer så fort bilen är trimmad med loggar mot original samt min personliga upplevelse.
    Citat Ursprungligen postat av Migb Visa inlägg
    Det ska gå att handla APR delar via Biljouren också. Jag är osäker på vad som finns hemma på hyllan men Lasse tar nog hem allt vid intresse.

    Förresten, jag åkte med i en APR steg2+ Golf R i fredags. Den gick riktigt bra. Den hade tydligen rullat ca 3000 mil med noll problem i DSG och diffarna (enligt föraren). Det var APR UK's demobil och de var inte snälla mot den kan jag intyga :-)

    Någon med mer info kring steg2+ och hur DSG och diffarna i R:en fixar detta?

    Kingen, rapportera gärna tillbaka med intryck efter trim.

  7. #47

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Steg 1 ger 305hk hos APR ser det ut som

    http://www.goapr.de/chiptuning_2L_TFSI_S3.html

  8. #48

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Här kan ni läsa lite om nya v3,1 mjukvaran http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/in...?topic=46679.0
    Aprs demobil måste gå så himla bra om man tittar på racelogic tiderna.
    7600 kr betala jag för orginal-98oktan-100oktan ron/mon...

  9. #49

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Fina tider med tanke på våt väg.
    Synd att det är så få som har tex driftbox eller någon annan racelogic så man skulle kunna testa själv.

  10. #50

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Intressant, på den amerikanska så uppger de: 322Hk/435Nm på 98 RON:

    http://www.goapr.com/products/ecu_up...ans_265hp.html

    Tror iofs inte blien blir så långsam med deras mjukvara oavsett, men 305 lät lite mer humant även för att vara APR.
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Steg 1 ger 305hk hos APR ser det ut som

    http://www.goapr.de/chiptuning_2L_TFSI_S3.html

  11. #51

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Här kan ni läsa lite om nya v3,1 mjukvaran http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/in...?topic=46679.0
    Aprs demobil måste gå så himla bra om man tittar på racelogic tiderna.
    7600 kr betala jag för orginal-98oktan-100oktan ron/mon...
    Riktigt bra tider, speciellt på blöt bana.

    Någon som har koll på vad gasekke hade för tider med sin stertman trimmade golf r? Hade hade väl liknande setup om jag inte minns fel?

  12. #52
    Migb
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Kingen Visa inlägg
    Låter hur nice som helst!

    Borde egentligen sova men är inne på APRs hemsida och youtube, roligare så Är taggad som fan speciellt sen jag såg att ED35 stod med på hemsidan vilket borde betyda att det är inte är några problem med tuning skyddet. Vilken årsmodell har du på din GTI? Trimmades den via OBD? Börjar med steg 1 iaf så får vi se vart det bär av

    Får man möjligheten att byta program via farthållaren? Samt får man vid köp av steg 1 en trim fil och en original fil eller är det något mer kul? Återkommer så fort bilen är trimmad med loggar mot original samt min personliga upplevelse.
    Jag har en 2010:a och den trimmades via OBD uttaget.

    Jag har tre st mappar; original, 95 oktan och 98 oktan. Du byter mapp via farthållaren. Väldigt enkelt och snabbt.

    Tror att du kommer att bli nöjd :-)

  13. #53

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Apr bilen kör med orginal IC, tror gasekke körde 12,5 som bäst på strippen men är ej säker.

  14. #54
    Lindhuirst
    Gäst
    Väldigt intressant...

    Jag är ny här och glad ägare av en Golf R -11 DSG som jag mer eller mindre bestämt för att uppgradera.

    Har läst runt om olika setg 1 chip men blir inte riktigt klok.
    Jag kommer inte att köra bana eller trimma vidare som det ser ut. Men har svårt att beta vad man ska gå på.

    Stertman verkar bra efter att läst runt.

    BSR siffror känns lite klena när det gäller vridet? 308 hk men endast 395 nm
    Vtech ?

    Och nu APR...

    Nån som har några bra erfarenheter och tankar kring detta? vad skiljer dem åt?


    /H

  15. #55
    Wolfen
    Gäst
    Glöm inte Turbo Center i Tumba
    Men jag vet inte om dom har trimsats/chip till din bil...

  16. #56

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    För några år sedan vet jag att AUTOTECH i Trollhättan sålde APR. Tänker på dig Kingen. Hör om dom inte har kvar möjlighet att lägga i mapp från APR.

  17. #57

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Ringde de för någon månad sedan och de kunde inte göra min bil =/

    Synd för Peter, patrik å grabbarna är duktiga på det de gör!
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    För några år sedan vet jag att AUTOTECH i Trollhättan sålde APR. Tänker på dig Kingen. Hör om dom inte har kvar möjlighet att lägga i mapp från APR.

  18. #58

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Synd,

    Ja dom är duktiga i Trollhättan =)

  19. #59

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Tänk på att du får bra pris på Stertman genom klubben, dom har ju gjort en och annan ED30, ED35, och R mfl. Motorn borde dom kunna väldigt bra vid det här laget. Det är ju inte bara att "slänga" i en mapp...

  20. #60

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Om man vill mappa så väljer man Turbocenter eller Vtech! Där finns även bromsbänk om man nu vill veta effekten före å efter.)
    Om man välje trim från Usa är Aprs v3,1 mapp (För k04 Turbos) helt sjukt bra, har haft Giac(Gti 30 edition) tidigare och kan med lätthet
    säga att min Pirelli Gti med Apr lirar i en annan liga.Om man satsar på steg 2+(avgas,bränslepump eventuellt IC för stabil effekt) så har
    du en bil som går riktigt bra.

Liknande ämnen

  1. Raceland extractor - någonting att ha?
    Av D.E i forum VW-forum
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2010-07-14, 19:33
  2. Är detta nåt att ha?
    Av Mini_me i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 15:20
  3. ARZ-Tuning nått att ha?
    Av onk i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 00:05
  4. Nya Sirocco, nåt att ha?
    Av Ghost Rider i forum VW-forum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-05-30, 17:19
  5. Avgassystem, ngt att ha?
    Av Cullberg i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 12:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin