Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 26
  1. #1
    A-performance
    Gäst

    Dela med er av hur ni gör för att få energi till att skruva?

    Har ni något knep hur ni får energi till att skruva...Ja har sjukt stort bilintresse..Men blir de för många motgångar gång på gång så tar de emot att gå ner i garaget och skruva..

    Så vad gör ni? eller är jag ensam och känna detta?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Det är precis som med träningen, man måste tvinga sig speciellt när man inte vill. Avsätt lite tid när du åtminstone går till garaget och plockar lite, köp gärna med en performance vw eller vw speed att bläddra i eller dra med en polare

  3. #3
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    jag har som "policy" för mig själv att det ska göras när jag känner för det, så ibland händer inte ett smack på flera månader, framför allt på vintern.

    Annars brukar jag bara åka till garaget, dra på lite musik, dricka lite kaffe o filosofera lite. Garaget är en plats för njutning. Oavsett om det innebär massa kreativitet eller bara snacka skit med folk.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  4. #4
    MiWi
    Gäst
    Jag brukar tänka på VARFÖR jag lägger ner all tid och pengar, att jag gör det för att jag älskar att köra bilen under sommaren. Och skruvar man inte, så står man utan bil i sommar och den tanken bränner på rätt bra på motivationen...

    Annars håller jag med Manny, har man inte lust så låter man helt enkelt bli för annars blir effekten den motsatta. Att bara åka förbi garaget en sväng, kika lite och fundera utan att skruva kan ibland göra att man tänker "jag ska bara titta lite på det jag gjorde sist" och sen sitter man och skruvar igen.

  5. #5
    bmk
    Gäst
    Håller også med Manny, var mere aktiv VW person tidigare sent før 4 år sen ca så har det blivit andre marken og bara vedlikeholds skruvande og det e inte lika roligt att skruva nær man måste. Roligare at ha en "entusiast" bil att vedlikehålla...

    men nu e man tilbaks til vw så får vi se hur det blir,

  6. #6
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Jag känner likadant, jag njuter oftast i garaget, lite radio & kaffe så löser sig det mesta.

    Får jag måsten, t.ex. 2a på framvagnsbalk, som måste bytas inom en viss tid så är det dö-trist,
    men har jag beställt uretan-bussningar som kommit så är leendet uppe vid öronen, även om det är i stort samma skruvande...
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  7. #7
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Sjoves avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Daniel Sjörin
    Medlemsnr
    4640
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    919
    Håller med Manny och MiWi
    En annan sak jag tycker är viktig är att INTE ha för många projekt igång samtidigt!
    När man blir färdig med en sak får man energi till att göra nästa osv. Har man för mycket igång samtidigt kokar skallen ihop och allt är tråkigt.
    Ta det lungt du har hela livet på dig och det är roligt med utveckling efterhand. Istället för allt på en gång...

    /Daniel

  8. #8
    A-performance
    Gäst
    trevligt att läsa

  9. #9

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Jag skruvar sällan på vintern utan skruvar på sommaren när solen skiner.

    Får mycket mer energi då.

  10. #10
    A-performance
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av VWGolIV Visa inlägg
    Jag skruvar sällan på vintern utan skruvar på sommaren när solen skiner.

    Får mycket mer energi då.
    de var nåt nytt? fler som gör så? fast klart..ja skruvar ju året runt..

  11. #11
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Jag skruvar i regel mindre på vintern. Men ibland kan det vara inspirerande med. Bara på med lite värme och jobba hårdare så blir det varmt fort. :-)

    skickat från min mobiltelefon.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  12. #12
    polomannen
    Gäst
    Jag skruvar hela dagarna
    och sen blir det varje helg med mina bilar och massa kund bilar..men visst blir man trött men det är bara dra på en riktig bra musik i garaget och komma igen.
    Sen alla kund bilar som kommer kan man inte tacka nej till.

  13. #13

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Jag skruvar en del på vintern, men det är mer "måste" skruva när något går sönder osv.

  14. #14

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Anders Delstam
    Medlemsnr
    4727
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    263
    Jag har kommit fram till att om jag inte ibland gjorde (tvingades p.g.a en 2'e eller nåt) jobbigt j-a "bryt-meck" på kallt garagegolv med snoret under näsan och blödande knogar ibland, så skulle jag aldrig uppskatta "mysmecket" sådär mycket som man kan göra.
    Mysmeck för mig är att dra lite el snyggt, eller byta nån slang eller montera nåt kul. Snygga till och göra bättre. "Brytmeck" är sånt där jobbigt smutsigt sk*t som bara är trist. Typ joxa med bromsar eller dämpare eller hålla på o ligga under bilen och rota i gammalt skräp eller sånt som bara gör ont för att man inte kommer åt eller som rostat fast och är träligt.
    Så tänker jag.

  15. #15
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av Golfbjörnen
    uppskatta "mysmecket"
    Där kan jag hålla med dig!
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Borbos
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    1 197
    Allting beror ju på förutsättningarna , har man ett kallt blåsigt garage som ligger långt borta med dålig belysning mm så är kanske inte motivationen så hög.
    Skapa bra förutsättningar helt enkelt , bra luftig lokal , bra ljud , bra fika möjligheter , bra belysning , värme (om möjligt)

    Ja dessa grejer har jag och då är det en fröjd att åka dit , helt underbart :-)
    Sen när man har liten form av vuxendamp är det härligt med många bollar i luften där :-) är inte det ena roligt den dagen går man på det andra

  17. #17

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Jag håller med Golfbjörnen här ovanför, det är skitjobben som gör att man uppskattar att gå till garaget och mysmecka. Allting går i perioder förstås. Jag gillar att hitta på egna lösningar och då kan man ha långa perioder när man bara går och funderar på hur man ska lösa ett visst problem eller liknande. Det ger mig ett sug att mecka och testa ifall man har tänkt rätt och ifall det fungerar.
    Förr om åren ville jag bara ha klart bilen så fort som möjligt men nu är det inte samma brådska. Stressar man så är det lätt att man förknippar meckandet med någonting negativt inbillar jag mig, då blir det bara tråkigt att gå till garaget.

    Att ha ett bra garage med bra belysning och en bra uppsättning kvalitetsverktyg/tillbehör är A och O för att ha kul i garaget.

  18. #18
    bmk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Raz Visa inlägg
    Att ha ett bra garage med bra belysning och en bra uppsättning kvalitetsverktyg/tillbehör är A och O för att ha kul i garaget.
    Et hem utanfør hemmet...

  19. #19
    loop
    Gäst
    Att inte dra igång för stora saker, så man kan få köra lite ibland och få bekräftelse på att det funkar. Att skruva med kompisar ibland i alla fall. Musik.

  20. #20

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Jag har fått ett bra garage nu efter 18 år på det andra stället, nu har jag ett uppvärmt och fint skithus och även kök på nya stället.
    Så i framtiden lär jag nog skruva mer, för nu slipper jag köra 2 mil hem för att skita, vilket man alltid måste göra när man inte har tillgång till
    skithus.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin