Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Silverpilens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Andrén
    Medlemsnr
    2571
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    454

    Racingkurs Förarlicens - Sviestad 4Maj

    Hålls av Östergötlands Bilsportsförbund.

    Kursavgift: Teori o praktik 1.900 kr per delt. o betalas kontant kursdagen, inkl. SBF:s regelbok Racing,
    övrigt kursmaterial, kaffe/te, dricka, fralla, lunch, kaffe, kaka och em. fika samt frukt o godis.
    Information: Praktik med egen standardbil, ljudnivån får ej överstiger 87 db. Se också till att bromsklossar,
    bromsvätskan är utbytt och i mycket bra skick, vi kör bl.a. bromspunkter, spåval tangerings-
    punkter, övar starter m.m. Hjälm, handskar, bra skor, långärmad bomullströja samt långbyxor
    är krav att ha på sig under körningen på banan.
    Anmälan: Senast måndagen den 30 april kl. 13.00 till: ÖBF:s utbildning per mail: kansli@ostergotlandsbf.se
    OBS ! Antalet platser/deltagare är begränsat till 10 + 10 st per grupp = 20 st,

    Arrangörer: Östergötlands Bilsportförbund. www.ostergotlandsbf.se (se kursinbjudan-kursanmälan)
    Micke
    Alias Silverpilen

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Pontus Nordgren
    Medlemsnr
    4863
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    137
    Vad innebär det? Att man inte behöver köpa en prova på licens varje gång man skall ut på banan på en track-day? Plus en massa kunskap då givetvis.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Citat Ursprungligen postat av Nogge Visa inlägg
    Vad innebär det? Att man inte behöver köpa en prova på licens varje gång man skall ut på banan på en track-day? Plus en massa kunskap då givetvis.
    Stämmer bra!

  4. #4
    vw-fantast
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Silverpilen Visa inlägg
    Hålls av Östergötlands Bilsportsförbund.

    Kursavgift: Teori o praktik 1.900 kr per delt. o betalas kontant kursdagen, inkl. SBF:s regelbok Racing,
    övrigt kursmaterial, kaffe/te, dricka, fralla, lunch, kaffe, kaka och em. fika samt frukt o godis.
    Information: Praktik med egen standardbil, ljudnivån får ej överstiger 87 db. Se också till att bromsklossar,
    bromsvätskan är utbytt och i mycket bra skick, vi kör bl.a. bromspunkter, spåval tangerings-
    punkter, övar starter m.m. Hjälm, handskar, bra skor, långärmad bomullströja samt långbyxor
    är krav att ha på sig under körningen på banan.
    Anmälan: Senast måndagen den 30 april kl. 13.00 till: ÖBF:s utbildning per mail: kansli@ostergotlandsbf.se
    OBS ! Antalet platser/deltagare är begränsat till 10 + 10 st per grupp = 20 st,

    Arrangörer: Östergötlands Bilsportförbund. www.ostergotlandsbf.se (se kursinbjudan-kursanmälan)
    Hej

    Detta har jag väntat på. Är det bara jag som är sugen på att gå kursen på fredagen, dyka upp på Ljungbyhed på lördagen med mkt mer kunskaper?

    Rekommenderas att bandäcken e på på kursen, eller duger mina nästan helt slutkörda sommardäck innan byte till nya sommardäck?

  5. #5
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Silverpilens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Andrén
    Medlemsnr
    2571
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    454
    Citat Ursprungligen postat av vw-fantast Visa inlägg
    Hej

    Detta har jag väntat på. Är det bara jag som är sugen på att gå kursen på fredagen, dyka upp på Ljungbyhed på lördagen med mkt mer kunskaper?

    Rekommenderas att bandäcken e på på kursen, eller duger mina nästan helt slutkörda sommardäck innan byte till nya sommardäck?
    Hej Magnus,
    Vanliga däcken funkar utmärkt.
    Den officiella hastigheten är Max 80.
    Micke
    Alias Silverpilen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin