Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 43 av 43
  1. #41

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jens
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    908
    Kikade lite på sidan och där är helt klart bra priser. Dock skiljde det inte mycket från Skruvat.se på dom prylar jag behövde, och dom lev snabbt, så det blev dom denna gång.

    Frågan som jag ställer mig när jag ser såna priser på tex Brembo bromsskivor:
    Är det verkligen Brembo som är tillverkaren ?
    Jag kan mycket väl tänka mig att just Brembo kopieras...

    Jag såg för inte längesen en fransk dokumentär på SVT om priatkopiering i Europa. Mycket sevärd, tyvärr finns den inte på Play längre. http://www.svt.se/2.149961/1.2585398..._piratkopiorna

    Dels var det bildelar men en hel del annat, tex matprodukter, tomatsås, olivolja m.m.
    Det kopieras hejvilt och då gäller det även originaldelar, som levereras i "org" kartonger t.o.m.
    Dvs det är omöjligt att se om det verkligen är org eller inte...

    Kopierade "original" bromsbelägg till Renualt testades.
    Dom körde normalt 10varv på en bana, först med riktiga org och gjorde en inbromsning varje varv. Inga problem uppstod.
    Beläggen monterades loss och såg helt OK ut.

    Sen monterades kopiorna. Efter 5:e inbromsningen, under samma förhållande som innan, rök det för fullt om bromsarna och bromssträckan hade ökat med 22 METER ! När beläggen sen monterades loss såg dom rent ut sagt för j*vliga ut...

    Efter att jag såg dokumentären så tänker jag mig för när jag handlar, även om jag fortfarande letar billigt på eBay och andra ställen.

    Offtopic : Polisen i Italien hade närmare 100 poliser på en specialutbildning för att lära sig provsmaka olivolja, för att kunna urskilja piratkopierad olja från originalen. Helt sjuk...

    Ett annat intressant Dokument Utifrån som handlar om produkter vi köper och planerat åldrande : http://www.youtube.com/watch?v=ffWnm3jL7Bc
    Senast redigerad av Mr dOhC den 2012-09-21 klockan 15:51.

  2. #42
    Polo_gti
    Gäst
    Någon som kan hjälpa mig, tänkte köpa delar från mister-auto... Hur vet jag vilket som jag ska ha?
    Bak bromsbackar 180 /200 mm? Är det så att alla utan abs har 180mm?
    dessutom tänkte jag byta fördelare/rotor, frågade en snubbe på VW hammarby men han visste inte vilken jag skulle ha?! fanns tydligen 2 olika och han kunde inte se vilken jag ska ha...

    juste delarna är till polo 1.4 16v (-98)

    mvh

  3. #43

    Reg.datum
    sep 2010
    Namn
    Lars Ödlund
    Ort
    Visby
    Inlägg
    561
    Citat Ursprungligen postat av Polo_gti Visa inlägg
    Någon som kan hjälpa mig, tänkte köpa delar från mister-auto... Hur vet jag vilket som jag ska ha?
    Bak bromsbackar 180 /200 mm? Är det så att alla utan abs har 180mm?
    dessutom tänkte jag byta fördelare/rotor, frågade en snubbe på VW hammarby men han visste inte vilken jag skulle ha?! fanns tydligen 2 olika och han kunde inte se vilken jag ska ha...

    juste delarna är till polo 1.4 16v (-98)

    mvh
    Ja bil med ABS har 200 mm övriga 180.

    Rotor har för mig att... är det Bosch fördelare är det motsvarande VAG # 052905225C och är det Ducellier är det VAG # 026905225K

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin