Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 43
  1. #21

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    En firma som bara kör näthandel kan alltid hålla lägre priser än en fysisk butik.

    Så att kunna hålla 40-50 % billigare priser är ju inget större problem, visst att dom kanske får mindre % i vinst, men firman kanske säljer 4 gånger så mycket jämfört med en fysisk butik.

    Så dom tjänar ju ändå gott om pengar i slutändan.

  2. #22

    Reg.datum
    sep 2010
    Namn
    Lars Ödlund
    Ort
    Visby
    Inlägg
    564
    Citat Ursprungligen postat av TheDeadDorkster Visa inlägg
    Inte är priserna så extremt låga hos denna firma. varken lägre eller högre än märkespriserna på eBay.de och co.uk.

    På webbsidan står det klart och tydligt att det är en fransk reservdelsfirma som säljer bildelar inom Europa. Det enda man måste tänka på som svensk kund är att du i vissa fall kan behöva delar anpassade till nordiskt klimat (detta gäller näthandel överlag).
    Nä det är lite som jag skrev att man inte ska jämföra priserna med svenska försäljare.
    Fördelen med att köpa så här förutom priset är leveranstiden och att man får prylarna hem direkt och slipper ödsla bensin till någon utlämningsställe eller butik

  3. #23
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Har nu gjort en beställning till min mk3 16v, skivor och belägg fram (Brembo samt TRW). Mekonomen skulle ha 2 600 kr för motsvarande som jag betalade drygt 1 200 kr för. Frakten går på 1 kr. Betalningen över nätet verkar ha fungerat perfekt hittills.

    Jag återkommer om och när jag fått grejerna. Intressant att se om jag hinner få sakerna innan fredag?!

    Än så länge känns allt positivt så tack för tipset!

  4. #24
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Jag köpte samma skivor till min mk3a där. Original brembo 2för samma pris som mekonomen skulle ha för en. Tog knappt en vecka hem till mig. Jag kikar på nya kompletta skf driv axlar till min nu 3300 för bägge sidor färdiga med knutar yttre och inner.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  5. #25

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 338
    Har köpt där med gott resultat

    1 par bromskivor, fyllde på med lite småtjaffs för frakt 1 kr
    bla. torkarblad valeo till biltemapris
    förpackningarna till torkarbladen var transportskadad men själva bladen var hela och rena

    hemkört till dörren

    annars har teiledirekt.de fungerat för mig

  6. #26
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Mk1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kimmo M.
    Medlemsnr
    216
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    692
    Jag beställde en kamremssats till passaten därifrån för att par veckor sedan. Kostade 1575:- för en sats med rem, stödrulle, spännrulle och vattenpump. Det var Contitech grejer. Var precis likadana märkningar på originalremmen som suttit på från fabriken.Meko och liknande firmor i stan ville ha en tusing till för samma grejer. Med montering skulle kalaset gått på 7-8000:-. Monterade själv och smålog hela dagen över timpenningen jag hade... Passade på och köpte en VCDS kabel för pengarna jag sparat.
    Passade även på att beställa torkare och oljefilter när jag ändå höll på, som var snuskigt billiga. Det var Bosch grejer.
    Jag hade då inga problem med betalningen.
    /Kimmo
    Mk1 GTI & Passat CC 3,6 4-motion

  7. #27
    hutte
    Gäst
    Tjena. Har också beställt grejer där ifrån Hjullager Bak fick 2 st för samma pris som ett här hemma. Hade lite problem med frakten pga att dom "glömnde" skicka grejerna. men efter ett mail som ja fick svar efter någon timme så var paketet på väg från Frankrike. Roliga var att det var samma märke på lagerna som satt på bilen som ja fick hem.=) Hade inga problem med betalningen körde över visa och e kort..

  8. #28
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    jeho64s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker Höggren
    Medlemsnr
    4593
    Ort
    Misterhult
    Inlägg
    107
    Hej. Har testat att beställa en sats med 2 Bosch bromsskivor fram till en audi a4 för 1031 kr med frakt. Beställde dom den 10/6 och fick en skiva den 20/6. Ringde dom den 25/5, men det var lång telefonkö så jag skickade ett meddelande istället att jag bara fått en skiva istället för 2. Fick svar den 26/5 och fick komplettera mitt meddelande att paketet var oskadat osv. och att dom bara packat en skiva. Den 28/6 hade jag fortfarande inte fått svar, så då ringde jag och fick tag på en engelsktalande tjej och förklarade att jag bara fått en skiva istället för 2. Hon lovade fixa en till och min orderstatus uppdaterades nästan meddetsamma. Igår den 3/7 fick jag meddelande om att ordern behandlats... Har inte fått något trackingnr. än. Med tanke på hur lång tid det tog förra gången tror jag inte att jag får paketet denna vecka. Fedex verkar inte vara dom mest effektiva transportörerna. Uppdaterar när det kommer.

    Mvh Jerker

  9. #29

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Det är sällan fedex som är slöa, däremot kommer det vara problem med deras tracking system i Sverige i sommar då de gjort om sina streckkoder utan att systemet pallar det fullt ut.

  10. #30
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    jeho64s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker Höggren
    Medlemsnr
    4593
    Ort
    Misterhult
    Inlägg
    107
    Hej.

    På hemsidan står det att transportbolaget har 48-72 timmar på sig. Det missades rejält.
    Har kopierat in trackingen på paketet.

    Jun 20, 2012 11:16 AM Levererat FIGEHOLM SE
    Jun 19, 2012 9:05 AM I FedEx-fordon för leverans CARGO CITY SE
    Jun 19, 2012 9:05 AM På lokalt FedEx-kontor CARGO CITY SE
    Jun 18, 2012 10:00 PM På lokalt FedEx-kontor CARGO CITY SE
    Jun 18, 2012 12:29 PM Under transport STOCKHOLM-ARLANDA SE Överlämnad till behörig agent för slutleverans
    Jun 16, 2012 1:20 PM På lokalt FedEx-kontor STOCKHOLM-ARLANDA SE
    Jun 15, 2012 12:26 PM Vid destinationens sorteringsanläggning STOCKHOLM-ARLANDA SE
    Jun 14, 2012 12:26 AM Lämnat FedEx-kontor PARIS FR
    Jun 13, 2012 8:38 PM Lämnat FedEx-kontor PARIS FR
    Jun 13, 2012 6:54 PMAnlänt till FedEx-kontor PARIS FR
    Jun 13, 2012 3:45 AM Anlänt till FedEx-kontor PARIS FR
    Jun 12, 2012 8:19 PM Under transport CORBAS FR
    Jun 12, 2012 8:19 PM Lämnat FedEx huvudanläggning CORBAS FR
    Jun 12, 2012 6:03 PM På lokalt FedEx-konto rPARIS FR
    Jun 12, 2012 5:06 PM Upphämtad CORBAS FR Försändelse mottagen efter FedEx spärrtid
    Jun 12, 2012 6:29 AM Försändelseinformation har skickats till FedEx

    Mvh Jerker

  11. #31
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    jeho64s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker Höggren
    Medlemsnr
    4593
    Ort
    Misterhult
    Inlägg
    107
    Fick besked idag att paketet skickats, denna gång med UPS. Planerad leverans 10/7... Lite mer än 72 timmar eller hur?

    Mvh Jerker

  12. #32
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Racing Visa inlägg
    Jag återkommer om och när jag fått grejerna. Intressant att se om jag hinner få sakerna innan fredag?!
    FEDEX säger på sin sida att paketet ska anlända den 11 juli. De håller inte tiden isf men jag har inga problem med att vänta i detta fallet. Kan ta ett annat exempel då det kan vara värt att betala mer för reservdelen. Åkte in till min lokale mekare i tisdags utan att ha beställt tid, ville att han skulle lyssna på ett hjullager på min passat tdi. Lagret var dåligt så han åkte iväg till Meca och hämtade ett icke VAG-stämpalt, bytte det och jag åkte glad hem igen. Lagret kostade runt 1700 kr, det skulle ha kostat en sjuhunding mer med VAG-stämplar på. Skulle jag beställt lagret på Mister-Auto så skulle jag istället betalt en sjuhundring mindre än det på MECA. Vill/kan jag vänta en dryg vecka och tjäna 700 hundra eller vill jag få det åtgärdat på två timmar och betala 700 kr mer i reservdelskostnad. Ibland vill man det ibland vill man inte det. Det är bra att bägge alternativen finns och att man känner till dem.

  13. #33
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Paket hemkört till mig i tisdags och till belåtenhet, det tog exakt 1 vecka från beställning till leverans. Jag vet var jag handlar även nästa gång!

  14. #34

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531
    Kul att många har fått så mycket nöje från hemsidan!

    Jag har fortsatt att beställa därifrån med väldigt goda resultat. Har alltid tagit exakt 1 vecka för mig att få hem delarna.

    Jag var också misstänksam mot betalnings-sidan som dyker upp när man ska betala. Men jag vågade riskera, och hittills har allt funkat fin fint.

  15. #35
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    jeho64s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker Höggren
    Medlemsnr
    4593
    Ort
    Misterhult
    Inlägg
    107
    Fick paketet den 10 som lovat. Försöker igen får vi se, beställt 2 bromsskivor bak samt belägg fram för 1661 kr. Har nog för stora krav att frakten ska gå skapligt fort. Räknar med 2 veckors leveranstid så blir jag kanske inte besviken. Kan för övrigt inte betala med banköverföring då numret man får ska skrivas som meddelande och inte ocr. Detta accepteras inte av swedbank som hävdar att det är ett ocr-nummer! Får betala med kort istället.

    Mvh Jerker

  16. #36
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Jag vågade beställa lite tänddelar nu med, inte så stor skillnad mot ebaypriser, men man slapp ju frakt om man handlar över 900, så efter 890 kr fick jag lägga till nåt billigt =). Får se när det dyker upp =).
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  17. #37
    tjipp
    Gäst
    fick du några grejer manny!? =)
    Bra skit?

  18. #38
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Inga som helst problem. Märkesprylar å allt.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  19. #39
    tjipp
    Gäst
    Då har även jag testat å köpa lite grejer, styrstag, bromsskivor belägg å lite små skit som luftfilter, spindelled osv..
    Riktigt jädra bra pris på brembo bromsskivor jag betalade 256:- för 2st!! Mekonomen tar över 700:- PER ST!!
    Trodde det var nått fel så att det åtminståde skulle vara 256:- per st men det gällde 2pack som dem skrev! =)
    Bra förtjänst på grejerna där!

    Allt kom på 3dagar, riktigt snabbt, stod att det skulle ta en vecka när man lagt ordern och betalat så blev glatt överraskad när det damp ner ett paket så fort!

  20. #40
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    ABS-givare bak V70 -98 var inte skrattretande lågt pris iaf :-(
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin