Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 43
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531

    Reservdels-hemsida som har skrattretande låga priser!

    http://www.mister-auto.se/sv/

    Ta en titt och kommentera gärna!


    Mvh Vlado

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Magnus Gulldén
    Ort
    Rydaholm
    Inlägg
    689
    Har kollat och jämfört med andra reservdelsfirmor i sverige. Och det skiljer rätt mycket.
    Då har jag kollat så att det är exakt samma grejer dom säljer.
    Någon som beställt från dom?

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Inte provat o beställa.

    Men skall försöka göra det denna månaden och göra nån liten beställning och se vad som sker.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531
    Blackfox här på forumet körde iväg en beställning igår. Så vi får se hur det blir.

    Min granne tipsa mig om denna hemsida. Fick sina grejer 3 dagar efter beställningen. Låter ganska schyst tycker jag.

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Låter kanon.

    Polaren köpte ett feltema hjullager och för samma pris kunde han fått ett skf lager.
    Stor skillnad på kvalite då.. =)

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av VWGolIV Visa inlägg
    Låter kanon.

    Polaren köpte ett feltema hjullager och för samma pris kunde han fått ett skf lager.
    Stor skillnad på kvalite då.. =)
    SKF gör olika kvalliteter beroende på beställare.
    Dessutom ska man inte vara så säker på att nån av dessa kvalliteter inte kan komma i biltemas kartonger.

  7. #7

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Fast fram till dagens datum så har inte biltemas hjullager varit någon bra idé att använda.

    Iallafall så har alla jag köpt varit skit. Jag har även monterat och dragit rätt efter alla konstens regler och även bytt ut trummor osv.
    Men i framtiden så kanske dom byter till bättre kvalité, sen kanske andra har haft mer tur men det är väl så med biltemas sortiment.

    Dock köper jag hellre ett äkta Skf om det är samma pris som biltemas.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Så klart att man köper märkes OM de är samma pris.
    Jag har väl inte haft några större problem med biltema.
    Framhjullager har jag inte bytt men bak har jag köpt ganska ofta och även kört på banan med.

  9. #9

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Då har du haft bättre tur än vad jag har.

    Men om jag betygsätter biltema vs orginal osv så får biltema 8/10 rattar av mig. Jag köper det mesta på biltema och jag är som sagt mycket nöjd.

  10. #10
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Nu är det ju inte att handla saker som brukar vara problem...
    Problemen på varorna och man ska reklamera.
    När man först kollar på hemsidan till det aktuella företaget så blev i alla fall jag lite tveksam MEN det verkar ju finnas ett Svenskt bolag och förutatt att det är av det bolaget man handlar av så har man ju samma skydd som hos "vanliga" Svenska bolag.
    Det är bra med lite konkurans så grossisterna lär sig att man inte kan tjäna hur mycket som helst.
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531
    Micke (Blackfox) fick sina delar idag. Snabbt o säkert kan jag konstatera. Och bäst av allt....Märkes delar till en struntsumma!

  12. #12
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    En sachs främre stötdämpare som kostar 1080kr på autoexperten kostar 624kr där, låter billigt o bra

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531
    När Blackfox följde försändelsen såg han att dom skickade från Frankrike.....Intressant med tanke på att Tyskarna brukar vara billigare annars...

  14. #14
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295
    Skulle lägga en beställning idag, bra pris på bosch torkarblad.
    När man kommer betalningssteget tog jag banköverföring i tron att man då väljer sin bank och gör en enkel överföring.
    Inte alls, man får en massa info om till vilken bank, iban, konto nr, OCR osv som ska sätta över pengarna...riktigt omständigt.

    Dock kunde man avbryta/cancellara sin beställning direkt via sidan.

    Gjorde en ny och skulle betala med Visa-kortet istället...då kommer man till en sida där
    texten ligger över inmatningsfälten och även omlott så man ser knappt vad det står.
    Ser allmänt dåligt ut & oseriöst ut - Inga som helst loggor om säker betalning eller liknanade.

    Nä, det kändes inte särskilt bra med betalningsbiten så det blev ingen beställning för min del..
    Synd på övrigt bra sida.
    Läste om mister-auto på den här sidan också.
    http://forum.clubrenaultsverige.com/...p?f=16&t=13341

  15. #15

    Reg.datum
    sep 2010
    Namn
    Lars Ödlund
    Ort
    Visby
    Inlägg
    561
    Tror det med betalningssidan beror på vilken webbläsare man använder, jag bytte dator när jag fick samma problem och då funkade det.

    Beställde multiribbrem till en ABV motor, oljefilter till samma och till en 24v Vr6:a, gick på totalt 600 spänn inkl frakt, Continental ribbrem och Boschfilter.
    leverans på 48 timmar med bud hem till dörren.

  16. #16

    Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Andreas
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    156
    Hm, hur säker kan man vara på att det verkligen är märkesdelar och inte pirat? Ingen av er som såg ett program i vintras om bla piratdelar till bilar. De såg ut och var märkta precis som orginalet men vid test höll de inte ens i närheten av orginalet. Bla bromsar testades i programmet. Och de slog sej och sprack efter en normal testrunda. Ja de hann inte ens göra färdigt testet... Det var visst en enormt stor marknad i bla Frankrike, Turkiet. Det behöver givetvis inte vara så här, men jag blir allt lite skeptisk när något är allt för billigt.

  17. #17
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av bmptsi Visa inlägg
    Hm, hur säker kan man vara på att det verkligen är märkesdelar och inte pirat? Ingen av er som såg ett program i vintras om bla piratdelar till bilar. De såg ut och var märkta precis som orginalet men vid test höll de inte ens i närheten av orginalet. Bla bromsar testades i programmet. Och de slog sej och sprack efter en normal testrunda. Ja de hann inte ens göra färdigt testet... Det var visst en enormt stor marknad i bla Frankrike, Turkiet. Det behöver givetvis inte vara så här, men jag blir allt lite skeptisk när något är allt för billigt.
    Jag såg programmet du pratar om, och jag blir också misstänksam när något är lite för billigt.
    Som du sa, Frankrike och Turkiet var tydligen stora marknader för piratdelar.
    Vanliga återförsäljare lär knappast ha så bra marginal ett den här sidan kan ha 40-50% billigare för samma orginaldelar.

    Något verkar tyvärr lite lurt här... är min åsikt iaf.
    sen att betalsidan inte fixar Win7 och IE8 , lär väl inte var alltför ovanlig kombo lr?

  18. #18

    Reg.datum
    sep 2010
    Namn
    Lars Ödlund
    Ort
    Visby
    Inlägg
    561
    Det var ju min tanke också så därför beställde jag för att jämföra med delar köpta på VAG, Meca o Mekonomen.
    Och priserna ska man inte jämföra med svenska försäljare utan med dem i mellaneuropa, ungefär som att en färgburk till VAG kostar dubbelt så mkt i Sverige som hos VW åf i Hamburg inkl frakten.
    Ber jag handlaren i Hamburg skicka en burk har jag den på högst två dagar, genom Svenska VAG tar det minst 1 vecka, gärna 2 om det är en färg som inte finns i på Sverigelagret, och detta till det dubbla priset.

    Men till delarna jag beställde... Multiribbremmen har identisk banderoll, är identiskt märkt på remmen som den som är köpt här hemma.
    Oljefiltrerna likaså, enda skillnaden är att kartongerna inte är avsedda för den Nordiska marknaden utan för mellan o sydeuropa i övrigt både ser o känns delarna precis lika som dem jag handlar här hemma.

    Att det skulle förekomma någon utbredd falsifisering av dylika delar typ som med dyra märkesjackor och skor med identiska märkningar och kartonger håller jag för mindre sannolikt, inte på sådana delar, och iaf kunde lika gärna de svenska åf sälja dessa.....

    Sedan finns det ju dyrare delar typ lampor där det finns falsfikat i omlopp.
    Senast redigerad av Lasse62 den 2012-04-02 klockan 00:47. Anledning: stavfel

  19. #19
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Vad heter programmet ni pratar om?

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Chief Stroganoff
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    424
    Inte är priserna så extremt låga hos denna firma. varken lägre eller högre än märkespriserna på eBay.de och co.uk.

    På webbsidan står det klart och tydligt att det är en fransk reservdelsfirma som säljer bildelar inom Europa. Det enda man måste tänka på som svensk kund är att du i vissa fall kan behöva delar anpassade till nordiskt klimat (detta gäller näthandel överlag).

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin