Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    Nordaan
    Gäst

    VW Golf GTI 16v Läckande bränsle Ackumulator (TryckAckumulator) Koppla förbi?

    Tjenare jag bytte bränslepump på min golf pga av läckage och dåligt soppa tryck, men även ackumulatorn läcker och det kommer inte från anslutningarna på den, det läcker alltså från hela komponenten då den är jätte rostig,
    men jag undrar då om man bara kan koppla förbi den med en slang och kanske sätta en backventil på slangen?
    då jag var på en VAG verkstad och där kostade den 3000 och att den hade utgått och inte gick att beställa i överhuvudtaget.
    Vad jag vet så ska bara ackumulatorn jämna ut bränsle trycket och hålla kvar det vid avstängd motor och även dämpa ljudet från soppa pumpen.
    så min fråga är kommer det att funka så som jag tänker att bara koppla förbi den?
    kan tänka mig att det blir taskig tomgång men det har den ju redan efter som det läcker från ackumulatorn.
    Hittat lite andra trådar om det här men fick mig inget vettigt svar på min fråga, om någon annan som gjort samma sak och vet hur bilen reagerar osv och om det går att köra utan större konstigheter.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    koppla förbi den du, resultatet kommer bli att du får lov å gnessa lite längre på startmotorn innan bilen går igång, 1-2 sekunder kanske, då soppan rinner tillbaka å trycket i ledningarna sjunker, men så fort pumpen fått upp trycket igen så startar bilen.. tomgången påverkas inte, inte ljudnivån heller.

    du kan alltid jaga rätt på en ny på en skrot, sitter på i stort sett alla k-jet bilar.. gamla saab 900, volvo 240is, en hel drös vw/ådis mfl mfl.. lär inte kosta många kronor.

  3. #3
    Nordaan
    Gäst
    OK tack för ett bra svar, då gör jag det, har letat runt på bildelsbasen men hittade inget så orkar inte göra besväret att åka runt och leta på skrotar när jag kan koppla förbi bara verkar vanligt att den där rostar sönder

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin