Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    Mocken
    Gäst

    Problem med min Golf 3 då den endast ibland startar

    Hejsan, som rubriken lyder så har jag problem med min golf 3 1.8i med årsmodellen -96.

    Problemet:
    En dag när jag skulle hoppa in och köra iväg med bilen som stått någon timme sen jag senast körde med den så vägrade den starta, all elektronik i bilen gick igång när jag vred om nyckeln, alltså fläktar, lampor, stereo osv men startmotorn var helt stendöd verkade det som, vi testade med att rulla igång den och jajamen, den starta direkt och gick utan problem men stängde jag sedan av den så var det samma problem med att få igång den.

    Nästa dag startade den utan problem på morgonen och jag körde iväg, ställde bilen för att någon timme senare köra tillbaka och whips, det var samma problem.
    Den vägrade helt enkelt att starta, jag och min kompis testade med startkablar men utan resultat så det var bara till att börja rulla igång den igen.
    Jag kom hem och testade med att ladda batteriet och då startade den igen, körde en runda, stängde av, lyckades starta, stängde av och den var död.
    Från och med att detta började hända så har jag alltså lyckats starta den oregelbundet, ibland går det och ibland inte.
    Någon som känner igen detta problem?

    Tacksam för alla svar!

    EDIT: Jag har testat med att ladda batteriet igen då den förra gången startade efter att jag gjort så men nu utan effekt, så batteriet kan vi kanske utesluta som problem?

    Mvh
    Senast redigerad av Mocken den 2012-03-14 klockan 18:03. Anledning: Uppdatera

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Hur låter den på starten, segar den som batteritorsk, klickar, eller bara maler på starten utan att tända?
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  3. #3
    Mocken
    Gäst
    Nej det är väl mer som ett klickande som "dör ut" efter ca 1sek om man håller nyckeln omvriden.

  4. #4
    Mocken
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mocken Visa inlägg
    Nej det är väl mer som ett klickande som "dör ut" efter ca 1sek om man håller nyckeln omvriden.
    Eller jag vet inte redigt vad jag ska säga men det är från motorhuven det "klickande" ljudet kommer ifrån.

  5. #5
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Min första tanke går ju då till startmotorn.

    Köp en ny eller begagnad, mycket enkelt att byta.

    Sen funderar jag på om det även kan vara tändningslås, eller startspärr som kan krångla, osäker på vilka årsmodeller som det finns på.


    Den går som vanligt när ni puttar igång den, eller när den vill starta eller?
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  6. #6
    Mocken
    Gäst
    Jo precis, när den väl är igång så går den som vanligt.

  7. #7
    qwest
    Gäst
    Hade samma problem på min bil... byte massa saker, så som startmotor o grejer. till slut så byte jag batteriet "för skoj skull" och då funkade bilen klockrent. visade sig att min ena säll i batteriet var så dåligt så att den inte kunde skicka ut rätt ström "/ och prova även att göra rent sladdarna du skruvar på vid starten.. brukar bli Ergningar där eller hur fan man stavar det...

  8. #8
    Mocken
    Gäst
    Tack för hjälpen!
    Det slutade att jag lämnade in den på en verkstad som utan problem löste detta fel, det var tändningslåset som var felet och jag får nu slå på tändningen och sedan starta bilen med en knapp istället!

    Mvh

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin