Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 54
  1. #1
    loop
    Gäst

    Caddy -90 skabbigt yttre roliga delar

    Hej!
    Råkade köpa mig en Caddy för en billig peng. Så jag tänkte pyssla ihop den besikta, sänka och montera breddade plåtfälgar och sen ha den som bruksbil istället för min mördande tråkiga Colt 1,3. Det är en Vit GT Cat 1,8 JH motor.
    Har dock inte fått igång den än. Misstänker bränslepumpen. Men har fattat att den inte nödvändigtvis går direkt man slagit på tändningen? Då jag mest skruvar Ford så är K-jetronik rätt okänt för mig.

    Ska fixa en bild på den, men ni vet ju hur den vit Caddy ser ut.
    Senast redigerad av loop den 2012-05-02 klockan 17:53.

  2. #2
    loop
    Gäst
    Nu har jag fått igång den. Fick byta ut några slangar som fått tuggummikonsistens. Den drog tjuvluft och gör det nog fortfarande lite.

  3. #3
    loop
    Gäst
    Bilder före och efter lite pyssel.
    Första besiktningen för dagen 2 2or. Kompisen Misse kom med på bild också. han är min lots i VWvärlden.

    Andra gick igenom.

    Ganska många timmar senare. Det största problemet var att få loss muttrarna på fjäderhänkena. Resten av flippningen var inte så märkvärdig. Fegade och kapade för lite fram. Ska ta mer. Hur mycket har ni andra kapat framfjädrarna?


    Trevlig bil. Jag är nöjd med min tredje VW. haft en Golf 2 -88 som bruksbil och har en Golfetta folkracebil stående.
    Senast redigerad av loop den 2012-03-23 klockan 11:06. Anledning: Fel bild.

  4. #4
    loop
    Gäst
    kryper närmare marken. Nu har jag kapat framfjädrarna ca 2 varv. Vad brukar ni ta? Och när blir det problem med frigången för drivaxlarna?

  5. #5
    onk
    Gäst
    Hård kärra men den ser ut att behöva en tvätt
    Kapa fjädrar har jag bara provat en gång och gör inte gärna om det.
    Tog ett varv på min etta och den vart inte alls låg.
    Provade sedan med polarns coils men då tog drivaxlarna i redan innan bilen var på backen pga väldigt låga däck
    Iaf, ska du inte ha 13-14" hjul med låga däck brukar drivaxlarna klara sig.

  6. #6
    loop
    Gäst
    Brukar inte tvätta bilar

    Det ska bli 13" med lågprofil.
    Kapa fjädrar har jag gjort på massor med bilar, funkar bra till en viss gräns.
    Tänkte plocka ihop en motor också. Vad tror ni om en 2E med AKL topp och standard insprutet? Om jag fattat det rätt så blir det typ 10,4 i kompressionsförhållande? K-jet går ju att pyssla lite med och att få dit det i insuget går att ordna. Lite grövre avgas på det, så borde man vara en bit över JH motorns 95hk.

  7. #7
    mrpete
    Gäst
    Kapa då ur rambenet på passagerarsidan, så minskar risken att drivaxeln tar i. Se även till att bromsröret inte råkar vara draget just där. Såg på min golf att det var draget farligt nära, kan ju sluta tråkigt ^..^

    2E + AKL låter som en bra idé, det är väl ungefär det bästa man kan plocka ihop i sugmotorväg i nära originalutförande. Svetsa hål i toppen, sen får du ju modda dit spridarna någonstans också då den toppen saknar dem hålen. Insuget passar, men saknar som sagt spridarhål.

  8. #8
    loop
    Gäst
    Prövade en gammal BMW E21 fälg, med ett stort däck på. 13x5,5 ET18



    Och en Renault någonting fälg 13x5 ET38



    Gillar plåtisar. ET18 blev dock lite för mycket utåt. Ska nog leta reda på några snygga 13" 5,5 med ET typ 30-35. Sen lägre däck på det.

  9. #9
    loop
    Gäst
    Nu finns en AFT topp och en botten från en AGG. Nåt jag bör veta innan jag sammanfogar dem? Vilken kam är vassast AGG eller AFT?

  10. #10
    loop
    Gäst
    Lite bilder från gårdagen.
    AFT brdvid nånn gammal GTI topp

    AFT

    AFT

    Körde lite prylar


    Blir lågt med lass

  11. #11
    loop
    Gäst
    Lite mer gjort
    Kortad och ombyggd fördelare till AGG blocket

    lättat sväng hjul

    Sen lite ordentligare lä'ttning


    Väger nog ca 2,5-3 kilo nu. var väl runt 7 när jag började.

  12. #12
    loop
    Gäst
    3,2kg vägde svänghjulet. Funderar lite på hur jag ska få fast K-jetronikspridarna i AFT insuget. Nån typ av hylsa som skruvas fast får det nog bli och ev nåt som klämmer ner dem.

  13. #13
    mrpete
    Gäst
    Original sitter mässinghylsor i JJ-toppen till k-jetronic. Sen sitter det plaströr en bit ner, vilka iofs inte är helt nödvändiga. Jag har 4st såna mässinghylsor (om det är mk1 spridare).

  14. #14
    loop
    Gäst
    Aha, då får jag kolla lite. i GTI toppen som syns på bilderna så var det skruvade plasthylsor för de äldre spridarna. Men jag har tillgång till en välsorterad skrot

  15. #15
    loop
    Gäst
    En GTI 81 med en allvarlig släng av brun plåtmask har införskaffats. 1,6 5vxl. Ska skrotas ner. vad är värt att spara på? Ingen plåt förutom huven går att rädda.

  16. #16
    A-performance
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av loop Visa inlägg
    En GTI 81 med en allvarlig släng av brun plåtmask har införskaffats. 1,6 5vxl. Ska skrotas ner. vad är värt att spara på? Ingen plåt förutom huven går att rädda.
    hur är motorn?

  17. #17
    loop
    Gäst
    Ingen aning, den kördes sist 2000 och har stått ute sen dess. Västkusten tär bra på bitarna också, fler hål i taket bla

  18. #18
    loop
    Gäst
    Byggde en 6" ET 18 fälg, ska kolla om den passar och går att balansera innan jag bygger fler.
    Utgångsmaterialet var en gammal snygg kadettfälg och en skitful golffälg.



  19. #19
    A-performance
    Gäst
    8" går fint fram annars 9" bak går med camber

  20. #20
    loop
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av A-performance Visa inlägg
    8" går fint fram annars 9" bak går med camber
    Vilket ET?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin