Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295

    Frågor Passat Variant TDI GT sport -09

    Hej!
    Har nu bytt upp mig till lite nyare bil, en Passat Variant TDI GT sport 2009.
    Väldigt nöjd såhär långt, DSG ihop med 170 hk dieseln är klart trevligt

    Två funderingar dock:
    *Armstödet mellan framstolarna , varför inte längre skjutbart/justerbart i längsled ?
    det var det på 2001 års modell av passat..
    fanns detta som tillval 2009 / går det att sätta dit någon eftermarknads produkt ?

    *Bilen är hårdare/stötigare att åka jämfört med 2001-an, vad skiljer GT sport mot "vanliga" ?
    är det fjädrarna eller fjädrar&dämpare?
    Åker just nu med 16" v-däck, blir nog inte direkt mjukare med 18" lågprofil s-däck...

  2. #2
    J.SJOBECK
    Gäst
    jag tror inte det finns något annat armstöd till den passaten, har inte sett något.
    Efter som du köpte en gt sport så fick du en bil med sportchassi med hårdare och lägre fjädrar och hårdare stötdämpare. Personligen tycker jag det chassit är mycket trevligare än det svampiga standardchassit.

  3. #3
    Exelon
    Gäst
    Hur mycket mer sänkt är den jämnfört med orginal? Funderar nämligen på att skaffa en sån som familjebil(vill inte bli gubbe riktig än). Hur mycket drar 170hk dieseln? Tänkte ifall det är stor skillnad mot 140hk.

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av J.SJOBECK Visa inlägg
    jag tror inte det finns något annat armstöd till den passaten, har inte sett något.
    Efter som du köpte en gt sport så fick du en bil med sportchassi med hårdare och lägre fjädrar och hårdare stötdämpare. Personligen tycker jag det chassit är mycket trevligare än det svampiga standardchassit.
    Nej, jag har heller inte sett någon med skjubart armstöd...tråkigt med försämringar ;/

    Eftersom jag ville ha 170 hk motorn är det väl gt sport som gäller? har knappt sett nått annat beg. , möjligen någon highline modell.
    Det är inga problem tycker jag så länge vägen är skapligt jämn och fin.


    Citat Ursprungligen postat av Exelon Visa inlägg
    Hur mycket mer sänkt är den jämnfört med orginal? Funderar nämligen på att skaffa en sån som familjebil(vill inte bli gubbe riktig än). Hur mycket drar 170hk dieseln? Tänkte ifall det är stor skillnad mot 140hk.
    I broshyr-arkivet hittade jag: "Sportchassi (sänker upp till 15 mm), valfritt vid nybeställning"
    Har bara åkt ett par hundra mil än, med dubbade 16" v-däck - några exempel vad färddatorn visade (vet ej hur exakt den är ännu)
    *Väldigt lugn körning 90-100 inga omkörningar - 0,47 l/mil
    *Landvägs 100-110, lite omkörningar - 0,51 l/mil
    *Landsväg 100-120 och motorväg 120-140 - 0,56 l/mil

    Har inte provat 140hk, hur mycket drar den?

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    GT Sport var ett utrustningspaket under en viss tid. Min TDI 170 DSG har förbrukat 0,65 l/mil sedan årsskiftet då jag började logga tankningar med Tankomat-appen. Tror tyvärr att det är mycket svårt att jämföra förbrukningssiffror då det beror på så mycket, körsätt, körmiljö etc. Allt som oftast kommer jag ca 100 mil på en tank.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin