Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Gti
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    93

    Leaving Home, beroende på nyckel?

    Med min bil fick jag två identiska fjärrkontroller (alltså nycklar). Idag använde jag för första gången den andra och noterade då att fram -och bakljusen tändes när jag låste upp bilen (enligt "Leaving Home"-funktionen).

    Leaving Home är inaktiverat i färddatorn men aktiveras ändå av den ena av de två fjärrkontrollerna när jag låser upp bilen. Är detta en medveten programmering från fabrik i att en av nyckelparen alltid slår igång just denna funktion? Verkar ju ologiskt att nyckelfjärren kör över mina inställningar i färddatorn?

    En skitsak egentligen men jag är nyfiken

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av Gti
    Med min bil fick jag två identiska fjärrkontroller (alltså nycklar). Idag använde jag för första gången den andra och noterade då att fram -och bakljusen tändes när jag låste upp bilen (enligt "Leaving Home"-funktionen).

    Leaving Home är inaktiverat i färddatorn men aktiveras ändå av den ena av de två fjärrkontrollerna när jag låser upp bilen. Är detta en medveten programmering från fabrik i att en av nyckelparen alltid slår igång just denna funktion? Verkar ju ologiskt att nyckelfjärren kör över mina inställningar i färddatorn?

    En skitsak egentligen men jag är nyfiken
    Inte alls ologiskt utan en praktisk finess om
    Man är 2 olika användare av bilen i familjen.
    Inställningar för färdator lagras i nyckeln , även inställningar för ex memorystol , ac , backspegelinställning etc etc.

    Testa själv att ex med ena nyckeln i tändningslåset ändra språk till tyska i färdator Och 19 grader på climan.
    Sen tar du andra nyckeln och ändrar till engelska i färdatorn och 22 grader på climan.

    Testa och se vad som sker sen när du anväder dom olika nycklarna.

    Få tänker aldrig å detta eftersom man oftas använder 1 och samma nyckel.
    Senast redigerad av Henrik.M den 2012-03-06 klockan 20:01.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Gti
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Tack Henrik, såklart är det ju logiskt med den förklaringen! Smart och kanske något som finns i manualen som ingen läser

    Lustigt dock att Leaving Home verkligen var inaktiverat när jag sedan startade bilen med den nyckel som jag låste upp med...kanske bara en bugg.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin