Resultat 1 till 15 av 15
  1. #1

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566

    Golf R 2012 test

    Senast redigerad av Manny den 2012-03-05 klockan 17:47. Anledning: Tog mig friheten att bädda in filmen.

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Tänk vad bra det hade varit om föraren själv fått bestämma om ESP ska vara påslagen.

  3. #3
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Och inga snygga LED bakljus hade bilen i filmen......
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  4. #4

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    LED-ljusen verkar inte vara standard på R'en i USofA..

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Pontus Nordgren
    Medlemsnr
    4863
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    137
    "The pedal shakes a bit under heavy breaking"

    Vet dom inte vad ABS är där borta?

  6. #6

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av Nogge Visa inlägg
    "The pedal shakes a bit under heavy breaking"

    Vet dom inte vad ABS är där borta?
    Tänkte det samma

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Nordamerikanska tester känns inte särskilt relevanta för europeiska konsumenter.

  8. #8
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Men man kan ändå hålla med angående Antisladd-systemet.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  9. #9
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Basutförandet oavsett modell är ofta betydligt mer sparsamt utrustat i US än i Europa, alla fall jmfr med SE / DE.

    Jag vill nog gå så långt som att påsta att det ej rör sig om samma bil. En "R" utan LED bakljus.....Hur f*n ser det ut.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  10. #10
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621


    Den skulle även behöva gå så här bra tror jag från fabrik!? ;-)

  11. #11

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Varför säljs Ren bara med manuell i USA?, det måste ju vara dumt

    Sen den lägre effekten, är det pga av oktantalet på deras soppa?

  12. #12

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Att den bara säljs med manuell låda kan bero på rädsla av för dålig kvalité/högt utfall på DSG. Amerikanerna har ingen förståelse för lite krångel. Bmw gör likadant med tex M5. I US finns både E60 och F10 M5 med manuell låda medans vi i Europa endast fick/får dem med SMG III respektive DKG.

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Att den bara säljs med manuell låda kan bero på rädsla av för dålig kvalité/högt utfall på DSG. Amerikanerna har ingen förståelse för lite krångel. Bmw gör likadant med tex M5. I US finns både E60 och F10 M5 med manuell låda medans vi i Europa endast fick/får dem med SMG III respektive DKG.
    Kan vara så men jag tror också det kan bero på att man identifierat köparna som hardcore bilentusiaster som vill ha något exotiskt. Audi tänker tydligen likadant med kommande RS4. I Europa är manuellt växlad bil standard, i USA tvärtom. Sen skenar priset med automatisk växellåda och amerikanarna som är förblindade av billiga inhemska lågprisprodukter (även från Asien) har säkert svårt att fatta varför en raffinerad europeisk bil ska kosta så mycket.

    Som Peter skriver så är exempelvis Golf GTI i USA inte en Golf GTI enligt den specifikation vi har här i Europa.

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Men man kan ändå hålla med angående Antisladd-systemet.
    Absolut. Tokmiss. Det funkar ju tydligen att stänga av helt på RS3 så varför inte på R.... Sen håller jag med reportern om att namnet på bilen är fel. Det låter som namnet på en riskokare. Tycker den skulle haft något mer raffinerat, mer subtilt namn med koppling till GTI och eventuellt Porsche. Golf GTS - det hade varit rätt tycker jag :-)

  15. #15

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Kan vara så men jag tror också det kan bero på att man identifierat köparna som hardcore bilentusiaster som vill ha något exotiskt. Audi tänker tydligen likadant med kommande RS4. I Europa är manuellt växlad bil standard, i USA tvärtom. Sen skenar priset med automatisk växellåda och amerikanarna som är förblindade av billiga inhemska lågprisprodukter (även från Asien) har säkert svårt att fatta varför en raffinerad europeisk bil ska kosta så mycket.

    Som Peter skriver så är exempelvis Golf GTI i USA inte en Golf GTI enligt den specifikation vi har här i Europa.
    Tillvalspris för automatisk växling är inte en speciellt stor faktor på så dyra bilar (möjligtvis för enklare modeller) men visst, du kan ha en poäng där. Jag har dock info från initierade att det förhåller sig som jag sa. Flera tillverkare har blivit tvingade till utökad garanti på så mycket som 8 år vilket blir kostsamt och därav anledningen till att det bland annat inte ens går att köpa en M5 med DKG i US.

    Det som är intressant är att det är precis tvärt om här hemma i vissa fall. Senaste är S4 som numera bara kan fås med s-tronic. Ett utmärkt sätt att tjäna pengar på eftermarknad. En "vanlig" 6000-milaservice kostar 12000 kr för en S4 tack vare dyrt oljebyte i s-tronic på märkesverkstad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin