Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    golf_v6_4m
    Gäst

    golf v6 4motion blöddrar

    Hej har en 00a golf v6 som jag har lite strul med tänkte kolla om nån har några tips till mig ..
    först va bilen orkes lös efter 3000 rpm när man körde men gick att varva som vanligt när man står still
    ställde bilen ett par veckor och nu så blöddrar den hela registret .. vad kan va felet . har kollat luftmasse mätaren
    den funkar, knackat på kattarna dom verkar hela och inget på datan som verkar fel ???? VAD ÄR FELET
    kan det va soppa pumpen ..

  2. #2
    Golf V6 4M
    Gäst
    För mig var det luftmassemätaren vid den syntomen. Om den blöddrar så kolla även tändspolen och kablarna.
    Mvh Claudio

  3. #3
    golf_v6_4m
    Gäst
    Tack för svar .
    men borde det inte synas som fel kod på datan ?

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    luftmassemätaren ger sällan någon felkod när den är kass, däremot ger den helt tokiga värden.

  5. #5
    Golf V6 4M
    Gäst
    tändspolen syntes ej på datorn för mig

  6. #6
    golf_v6_4m
    Gäst
    det va inga fel värden och den gick sämre när jag koppla ur den .(luftmassemättaren)

  7. #7
    Golf V6 4M
    Gäst
    Så vad blir nästa steg? kollat med nån meck?

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    soppapumpen? igensatt filter? lät ju onekligen som lågt soppatryck om den går att varva ur stillastående, men bluddrar/rycker vid belastning samt att symptomen blir värre å värre.. den ger inte heller nån felkod.. förutom att motorn kan slå ut en kod för mager blandning, men det tar ett tag innan adaptionen känner sig otillräcklig å gör detta..

  9. #9
    golf_v6_4m
    Gäst
    får försöka byta ut pumpen och kolla om det funkar. nån som vet om man kan ta en pump från r32a , och det skulle ge nån större effekt

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin