Resultat 1 till 18 av 18
  1. #1
    sgt_nelson
    Gäst

    Caravelle -84 (Brunnit upp..)

    Tänkte presentera "nya" projektet, eller egentligen har jag haft bilen o hållt på o pillat sedan hösten förra året men inte slängt upp nån tråd än..

    Många av er har säkert sett den förut, då var den dock inte i min ägo.

    Jaja, De är iaf en Gammal Caravelle som startade sitt liv som Snut buss men har på ålderns höst konverterat till den mörka sidan Byte till mig bussen mot min gamla Jetta som stog i garaget o skräpade. Tyvärr funkade inte automatlådan som den skulle så det var bland de första som monterades ner för en översyn. sen har de hänt en del annat oxå.

    Men eftersom bilder är omtyckt så tycker ja vi fortsätter så istället Pictures or it didn´t happen right?


    Bugrun förra året.


    Direkt efter ankomst till vårt garage, Här ska fixas!


    Såhär såg golvet ut när jag köpte den, ballt men inte riktigt min stil så tänkte att de är lika bra o göra om o göra rätt


    Mer min stil!


    Inne i garaget.


    Passade även på att klä in bagaget.


    Lite ljud är ju ett måste i en sån här kärra.


    Extra batteri, slutsteg osv


    Fixade fästen för mittre sätesraden inför besiktning. Hade helst sluppit borra hål i golvet men vad ska man göra.
    Senast redigerad av sgt_nelson den 2012-05-29 klockan 22:29.

  2. #2
    sgt_nelson
    Gäst
    Sen lådan då.. Den ville inte växla från 1an till 2an utan efter en del våld så hoppade 3an i istället.


    Rev ner den, inget fel som man kunde se direkt. Oljan såg fräsch ut (vasade sig att tidigare ägare bytt olja o filter för att försöka lösa problemet)


    Såhär långt såg allt bra ut..


    Här såg det dock lite bränt ut.. Runt om här så sitter det ett bromsband som ska ha en beläggning på sig, dock fanns de inget kvar av denna beläggning så de var metall mot metall som orsakade en hel del värme vilket har orsakat en bränd yta.. Bromsbandet är nu bytt mot ett nytt och samtliga packningar, tätningar, låsringar, Kolvringar och olja är nya så nu borde skiten funka som det var tänkt


    Ihopmonterat!


    Motor och låda monterat i bilen igen!

  3. #3
    sgt_nelson
    Gäst

    Högre än så här kunde jag inte hissa bilen.. så det var duktigt trångt att hålla på o fixa det som skulle göras under bilen, föutom lådan så byttes även lite bromsrör och bromsslang som läckte..


    Blev tvungen att provmontera dessa skönheter på bussen oxå, samma bultmönster som på bilen fälgarna är till tänkta till (Polering pågår)


    Får se om de blir dom här hjulen till besiktningen då jag inte tror att bilbekämpingen uppskattar höjden, eller snarare avsaknaden av höjd på bussen med 14" plåtisarna..


    Just nu håller jag på med ett bord och lite kabeldragning bara, finns en hel del små pyssel att göra än!

    Allt det mekaniska ska dock vara fit for fight men det återstår att se när man kunnat provköra ordentligt.

  4. #4
    PassatGT16v
    Gäst
    En klar förbättring med nya golvet!

    Blir camping i sommar då?

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av PassatGT16v Visa inlägg
    En klar förbättring med nya golvet!

    Blir camping i sommar då?
    Tycker du?

    Jag gillar de gamla golvet
    Undrar om jag inte har något suddigt minne av att ha varit i den bussen =)

  6. #6
    PassatGT16v
    Gäst
    Ja träet var snyggare. Skulle nog ha kört slipmaskinen över golvet en vända dock.

  7. #7
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av PassatGT16v Visa inlägg
    En klar förbättring med nya golvet!

    Blir camping i sommar då?
    Nån liten camping blir de säkert

    Ja träet var snyggare. Skulle nog ha kört slipmaskinen över golvet en vända dock.
    Det är blankare än de ser ut på bilden, dammigt som fan när jag knäppte bilden

  8. #8
    holm
    Gäst
    Fan va roligt projekt!

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Borbos
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    1 197
    Skitsnyggt Jerry !

  10. #10
    sgt_nelson
    Gäst
    Skitsnyggt Jerry !
    Tackar!

  11. #11
    sgt_nelson
    Gäst
    Har även skrubbat rent hela innertaket och polerat upp takluckorna i plexiglas då dom såg jävligt matta o trista ut samt att ramarna till takluckorna monterades ner o snyggades till så gott det gick.
    Ska ta o fixa klart golvet snart nu oxå med lister o allt sånt för o få de enhetligt o snyggt men först ska bordet byggas klart o all el dras färdigt, måste dra om remotekabeln och håller även på o koppla in lite party belysning i bussen

  12. #12
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Daniel
    Medlemsnr
    4716
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    74
    riktigt gött projekt, tummen upp!

  13. #13
    sgt_nelson
    Gäst
    Bussen besiktigad Utan anmärkning! riktigt gott!

    Har efter besiktningen hunnit plocka ur mittre sätesraden o monterat in bordet o fixat lite med 230v uttag o batteriladdare osv målade även om bilen idag, samma färg bara en liten uppfräschning av färgen lixom

    Funderar på o fixa någon form av genomslagsgummin runtom för att kunna lasta ordentligt i bilen utan att den blir så hemskt mycket lägre än vad den är olastad då den redan tom är sjuuukt låg o skrapar ordentligt överallt

  14. #14
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Helrätt buss! Jag vill också ha en :-)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  15. #15
    Styrelsen
    Reg.datum
    jul 2011
    Namn
    Linus Elofsson
    Medlemsnr
    4920
    Ort
    Åstorp
    Inlägg
    158
    Roligt projekt detta! De kommer följas! Keep up the good work!

  16. #16
    sgt_nelson
    Gäst
    Som säkert några redan sett på D_Stenlunds projekt tråd så har Bussen brunnit upp. Jävligt trist såhär 2,5 vecka innan Bug Run.. Det som suger mest är ända alla grejer man förlorat i branden, verktyg, special delar, nyrenoverade hjulen till Golfen etc.. Får se om de blir nån ny kärra eller hur de blir.

    Over and Out!

  17. #17
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Lider verkligen med er.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  18. #18
    christoffer_c
    Gäst
    Sjukt tråkigt hörde att det var mycket fina bilar som fick stryka på foten i den branden

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin