Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 26
  1. #1
    mrpete
    Gäst

    Golf III VR6 Color concept - rullande projekt

    Tjena mittbena, skaffade mig ju en Vr6:a idag. och istället för att kludda ner i tråden om golf-ettan så gör jag en egen tråd till den. Det kommer väl inte göras några större ingrepp på den, men lite pillar man ju hela tiden så är alltid kul att dokumentera och få tips och smakråd

    Golf III vr6 color concept -96
    2,8 chippad motor, vad mer som är gjort med den vet jag icke, men utgår från att allt inuti är original.
    helskinn svart/rött
    porsche cup 17" fälgar, skall bytas ut mot 18 eller 19" hade jag tänkt
    KW v3 coilovers, ställbara i höjd och hårdhet och rebound.
    supersprint extraktor, kat och avgassystem i 2,5"
    bosch 044 pump (viner lite småjobbigt som hörs när man inte gasar).
    sachs sportkoppling och lamell god för 450nm
    etc.

    Kommer att göra ett litet ljudbygge i den framöver, fixa lite smågrejer.

    Ljudbygget kommer att bestå av:
    Pioneer DEH-6300SD
    Alpine SPG-17CS kit fram
    antingen de sony xplöde som sitter fram i bake eller kanske 6x9r som det är hål i hatthyllan för
    mds 2x175wrms kommer att driva framsystemet
    2 x mds fanatic 12" bak (om det nu går in, haha)
    drivs av ett mds t5.

    Sen blir det väl lite annat fix också, men det kommer jag på med tiden

    Har bara bilder från tidigare ägare, ska ta egna så fort jag får tid och har tvättat bilen.


    Senast redigerad av mrpete den 2012-02-15 klockan 00:53.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Fin!

    Vad blev slutpriset nu då =)
    Nyfiken då jag tyckte det lät dyrt i diskusionen tidigare.

  3. #3
    mrpete
    Gäst
    Ja, den är väldigt väldigt fin, har knappt sett en enda skavank på den. Ska dock granska den ordentligt i dagarna.
    Slutpriset blev 27, vilket känns bra tycker jag. Den har sålts för mkt högre pris än så innan och den är som sagt i väldigt bra skick med många godbitar på.
    Tex supersprint hela vägen, kw v3 coilovers, båda kostar fläsk.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av mrpete Visa inlägg
    Tex supersprint hela vägen, kw v3 coilovers, båda kostar fläsk.
    Ok , jag de var ju inga billiga delar.
    Då förstår jag att priset drar ivag en del mer.
    År åxå skicket bra så.....

    Och den ska du ha som bruks =)
    Är det inte risk att den blir lite väl rolig och måste testas på banan????

  5. #5
    mrpete
    Gäst
    Jo precis, och det är inte allt. Det sitter tex helt nya lyktor överallt, mk4 lampor fram klarglas, luftinsläpp i kolfiber fick jag med, stereogrejer värderar jag inte mkt men följde ju med ändå. sen skicket ja, den är väldigt fin. Inte ofta man ser en lite sportigare bil med 16 år på nacken i så fint skick.

    En rolig bruksbil måste man ju ha
    Hade ju en stor jeep cherokee innan, denna känns lite smidigare, hehe

    Jag kommer inte få köra bana med den, det kommer min sambo aldrig tillåta. Hade ettans motor inte rasat så kanske jag hade fått (inte för att det berodde på min körning iofs), men nej...

  6. #6
    holm
    Gäst
    Ser ut att vara ett bra köp! Men jag skulle köra på fälgarna du har, dels är dom snygga sen passar dom även bilen bra. Större fälgar skulle bara se fel ut enligt mig...

  7. #7
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Fin bil!

    Om du ska sälja fälgarna så är jag spekulant på dem. De kommer att sitta som en smäck på min mk3 gti 16v modell låg.

    / Per

  8. #8
    mrpete
    Gäst
    Tack, jo jag är helnöjd

    Inget fel på fälgarna alls tycker jag, men jag är inte riktigt överens med modellen. Jag gillar lite öppnare fälgar, gärna med lite fälgbana också.. sucker för breda fälgar
    Får se dock om det blir 17- eller 18"

    Citat Ursprungligen postat av holm Visa inlägg
    Ser ut att vara ett bra köp! Men jag skulle köra på fälgarna du har, dels är dom snygga sen passar dom även bilen bra. Större fälgar skulle bara se fel ut enligt mig...
    Allright, där ser man. Det är ju roligt att sälja fälgarna till en annan entusiast i så fall Så om det blir aktuellt så hör jag av mig tack!

    Citat Ursprungligen postat av Andersson Racing Visa inlägg
    Fin bil!

    Om du ska sälja fälgarna så är jag spekulant på dem. De kommer att sitta som en smäck på min mk3 gti 16v modell låg.

    / Per

  9. #9
    onk
    Gäst
    Måste hålla med Per, Possehjulen är riktigt trevliga.
    I blocket annonsen såg den faan orange ut, därför jag trodde den var omlackad..
    Grattis till ett klipp iaf
    Sjukt trevliga bilar!

  10. #10
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Jaha. Jag trodde det var en annan kärra än den första med då bilden såg orange ut ju :-P.

    skickat från min mobiltelefon.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  11. #11
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av onk Visa inlägg
    Måste hålla med Per, Possehjulen är riktigt trevliga.
    I blocket annonsen såg den faan orange ut, därför jag trodde den var omlackad..
    Grattis till ett klipp iaf
    Sjukt trevliga bilar!
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    Jaha. Jag trodde det var en annan kärra än den första med då bilden såg orange ut ju :-P.

    skickat från min mobiltelefon.
    haha då var det inte bara jag då. trodde det var fel på min telefon eller nått då jag kika på anonsen där och den var orange. sen visa du bilder och den var röd =P
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  12. #12
    mrpete
    Gäst
    Hahaha, jag trodde också bilen var orange när jag ringde till ägaren och frågade om när den var omlackad :P Jag är verkligen jättenöjd med köpet! Dock är jag inte riktigt överens med porschefälgarna.. har iofs inte sett dem på i verkligheten.. tåls att fundera på. Några bbs är jag inte sugen på, men jag gillar verkligen när fälgen är lite mer öppen och har lite fälgbana.. Gillar nästan inga fälgar där ekrarna "fäster" precis eller utanför fälgkanten, tycker det ser dumt ut 8-)

  13. #13
    mrpete
    Gäst
    Har väl inte gjort så jättemkt med vr6:an. Men lite grann iaf. Jag monterade i baslådan som precis fick plats. 2st mds fanatic 12" basar och ett mds torque t5

    Sen har jag fått hem lite småsaker som jag handlat på ebay. tex blankpolerade instegslister med vr6 på, tyvärr glömde jag ta bild.. men ska göra det.
    Fick hem frontläpp och den större takvingen idag. lite småputs på dem och sen lackering innan montering på bilen. Frontläppen blir mattsvart som sidokjolarna och bakläppen. vingen blir blixtröd med 2k lack.

    glasfiberdelarna

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av mrpete Visa inlägg
    Fick hem frontläpp och den större takvingen idag. lite småputs på dem och sen lackering innan montering på bilen. Frontläppen blir mattsvart som sidokjolarna och bakläppen. vingen blir blixtröd med 2k lack.
    Kommer bli snyggt med läpp och vinge!

    Snyggt MEN skört!
    Du kommer bli duktig på att laga glasfiber eller att komma ihåg höjdskillnader =)
    Något av de två kommer du bli en mästare på.

    I mitt fall har det gått åt ganska många orginalläppar!
    Glasfiber har ju den bra egenskapen att det går lätt och bra att laga.

    Ta det jag skrev med ett skratt och inte som påhopp =)

  15. #15
    mrpete
    Gäst
    Haha, nejdå det är ingen fara Jag är van vid ettan.. Den är mkt lägre än vad denna kommer att bli.. den skrapar på i princip alla farthinder. Gick knappt att få upp den på Pekkas trailer :P

    Tycker att vingen var riktigt snygg faktiskt, kvalitet var helt klart över förväntan när det gäller billiga saker på ebay. Ska se om man kan lacka lite idag

  16. #16
    mrpete
    Gäst
    Tog några halvdana bilder idag med ifånen. Blir faktiskt besviken på att de inte lyckats förbättra den mer sen 3gs, men iaf.

    Frontläppen är inte monterad än, kanske gör det ikväll eller imorn.


    Baken, här kommer en större takspoiler på så småningom.


    Inredningen är trevlig, helskinn är inte dumt. Dock kan jag tycka att det röda skinnet är lite väl "mkt" ibland.


    Instegslister jag köpte på ebay för en billig slant


    Baslådan som är tillfälligt installerad, ska göra det snyggare sen nån gång framöver (när man orkar, haha).

  17. #17
    mrpete
    Gäst
    Så var frontläppen monterad då, blev riktigt bra tycker jag Sen satte jag dit vindavvisare. Vet inte riktigt om jag gillar eller inte.. ska fundera på saken.. vad tycker ni då?






  18. #18

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Läppen JA , men ska du ha den svart verkligen?
    Nedlackat på trösklar , läpp och bak kanske?

    Bara funderar , nån får photoshoppa så vi får se =)

    Bra blev läppen iaf!

  19. #19
    mrpete
    Gäst
    Funderade faktiskt också på det.. men då skulle man som sagt ta trösklar och baken också som sagt..

    Nu gjorde jag den svart för att det skulle bli enhetligt, ser iaf inte dumt ut

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    På nått sätt är de lite läckert åxå.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin