Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    semperfi
    Gäst

    oil temp i mfi visas ej

    Hej.
    Har en Passat Variant 2,0TDI 170 4motion R-line som jag har en mkt iriterande sak med.
    Man ska ju kunna se oilje tempen i färddatorn, jag kan bläddra fram till oil temp men den e bara streckad under den visar ingen temp inte änns när jag kör i längre tider. Har ju iofs kvar nybilsgaranti så det får dom ju fixa gratis men tänkte kolla om det e någon som känner igen detta problemet.

  2. #2
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    Hej – Nej, jag tror inte det finns något stöd för det i din bil eller att den är under 50 C, därför visas den inte. Själv fick jag upp 3 streck på min GTI -10 då jag kollade idag vid halvvarm motor. Tag bort bocken i MFD setupen så slipper du se det.

    /Peter

    PS Kollade idag när jag körde till jobbet (7 km lugn takt) – över 50 C så ekade MFD oljetempen. Vid c:a 90 C vattentemp var oljetempen c:a 70 C, dvs den ligger efter under uppvärmningen. Ute var det 0 C. Eftersom du har diesel som normalt går upp långsammare i temp, kanske du har längre fördröjning.
    Senast redigerad av Peter-C den 2012-02-15 klockan 12:22.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Jag har oljetemperatur i MFA på min Passat... Tror det ingår i Färddator Plus.

  4. #4
    semperfi
    Gäst
    Borde jag ens kunna få fram oiltemp om den inte finns med i mfi?
    Hade inne den på volkswagen men dom kunde inte se något fel när dom koppla upp den.
    Hur fasen vet man om man ska ha den funktionen eller inte?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin