Sidan 5 av 20 FörstaFörsta ... 234567815 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 384
  1. #81

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Det är ingen äkta M-modell utan "M-light" som ska vara ett svar mot Audis S-modeller. Först ut var M550d xdrive och nu även M135i. Finns som 3 eller 5 dörrar med och utan automat och/eller xdrive+automat.

    Sorry för off topic..

  2. #82

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 891
    När tror ni man får börja läsa lite tester på 7an?, borde närma sig..

  3. #83

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Enklare rapporter borde gå att få under okt/nov och mer omfattande tester vid årsskiftet.

  4. #84
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    Såg igår i tidningshyllan på vårt lokala ICA, svensk tidning ”Allt om nya Golfen”, tror det var Teknikens Värld. Köpte inte den tyvärr, troligen allt för populistiskt. Riktiga testerna blir ju mer intressanta. Valet gör vi som bekant själva - när det blir aktuellt:-)

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  5. #85

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 891
    [QUOTE=DPC;169550]Enklare rapporter borde gå att få under okt/nov och mer omfattande tester vid årsskiftet.[/QUOT

    Nja, så länge lär det ju inte ta . Om jag beställde en Golf 7, så skulle jag få den v44

    Så borde inte pressen få köra innan dess?

  6. #86

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Tja då har du väl svar på den långsiktiga frågan. Och menar du att du kan ha en bil redan om fem veckor? Med tanke på att bara transport från fabrik till år brukar ta två till fyra veckor så är det extremt snabbt. Då byggs "din bil" inom två veckor! Är det så dålig efterfrågan? När jag har beställt nya modeller så har man vackert fått vänta sexton veckor.
    Senast redigerad av DPC den 2012-09-23 klockan 19:48.

  7. #87

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 891
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Tja då har du väl svar på den långsiktiga frågan. Och menar du att du kan ha en bil redan om fem veckor? Med tanke på att bara transport från fabrik till år brukar ta två till fyra veckor så är det extremt snabbt. Då byggs "din bil" inom två veckor! Är det så dålig efterfrågan? När jag har beställt nya modeller så har man vackert fått vänta sexton veckor.
    Haha vad du var bitter då . Japp V44 enligt MöllerBil, V45 skulle de få in deras demobilar. Fabriken priorterar visst privatkunder.

    Men tillbaka till min fråga!. Visst borde Journalisterna blir bjudna på nån mutresa väldigt snart?

  8. #88

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    V GTI och VI R var värda väntan. Min R var den andra bilen att nå Sverige inkl press och demobilar så visst kan privatpersoner få sin bil fort om man väljer rätt spec. Men, det var fortfarande helt andra väntetider, även fast jag hängde på låset och inte velade innan order var lagd. Lågkonjunkturen och det allmänna ekonomiska läget i Europa leder till en ny situation.

    Så vad väntar du på, bara att klippa till Golfen är en av få bilar som det inte behövs en recension för att våga köpa. Man vet vad man får.. Köpte min nuvarande R utan att varken ha sett eller kört den.

  9. #89

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Dubbelpost..
    Senast redigerad av DPC den 2012-09-23 klockan 22:36. Anledning: Dubbelpost

  10. #90

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    För er som inte sett artikel från AMS:
    http://www.automotorsport.se/artikla...-sa-ser-den-ut

    Senast redigerad av Fredrix den 2012-09-26 klockan 15:09. Anledning: Bild

  11. #91

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    HAr nog smält en del nu märker jag. För GTI'n såg ju inte alls dum ut.. Lite i kortaste laget kanske... Men annars så.

  12. #92

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Ser bra ut! Blir intressant med lite mer info. 350 Nm och bara 220 hk låter som en motor som kanske inte är den mest varvvilliga utan liknar mer diesel. 350 Nm ger maxeffekt redan vid 4400 rpm.

  13. #93

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 891
    Underbar ju!. Blir ju tokspännade imorgon när den bli officiell

    Tror motorn blir en höjdare, vw brukar ju vara duktiga att utvecka spännade lösningar,,

  14. #94

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Förbrukning imponerar. Hoppas det inte bara är en cycle beater utan även presterar i verklig drift. Personligen hade jag föredragit lite mindre moment till förmån för en bredare momentplatå som sträcker högre upp i varvtal. Blir en mer harmonisk upplevelse med lättare att få fäste, mer varvvilja och bättre respons. 350 Nm på framhjulen är mycket.

  15. #95
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    Gilla!

    Kanonsnyggt!! Ny design på bakrutespoilern, går ned på sidorna. Har man gått tillbaka till vanlig antenn i taket tro… Bra vridmoment men lite besviken på effekten. Performance paketet kunde innebära lite mera än 1/10 sek som i stort sett är inom +/- toleransen jämfört med en standard GTI. Förbrukningen får man nog ta med en nyp salt, spelar mindre roll tycker jag. Ligger den hyfsat under litern/blandat så är det OK.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  16. #96
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    ....och så har tyvärr handbromsspaken försvunnit till förmån för en knapp..... Snygga fälgar. :-)
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  17. #97
    PassatGT16v
    Gäst
    Ska bli kul att se i verkligheten, visas idag va?

    Ser lite Polo ut på bilden snett bakifrån.
    Ska som sagt bli kul att se proportionerna i verkligheten.

  18. #98
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Behöver mer bilder för att utvärdera, dom som visades var lite väl "jaha?". Säker på att det blir annorlunda när dom riktiga kommer. Hur som helst så lär jag väl köpa en när dom rivit ut alla nybilsbuggar ur den efter ett par år .
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  19. #99

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Specifikationen på motorn ser ut som den 2,0 TFSI som finns i bland annat Audi A4. Ska bli spännande att få se den i 5-dörrars utförande, kan inte förstå varför dom alltid visar 3-dörrars först, den har ju oftast helt fel proportioner. Kommer man att kunna busa nu utan vanlig helmekanisk handbroms...?

  20. #100

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Emil
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    203
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Specifikationen på motorn ser ut som den 2,0 TFSI som finns i bland annat Audi A4. Ska bli spännande att få se den i 5-dörrars utförande, kan inte förstå varför dom alltid visar 3-dörrars först, den har ju oftast helt fel proportioner. Kommer man att kunna busa nu utan vanlig helmekanisk handbroms...?
    Skulle säga tvärtom, 3-dörrar är klart stilrenast. Snyggast linjer.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin